Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 267314 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #230 Gepost op: 9 februari 2012, 16:55:13
Er zijn ENORRRRRRRRRRRRRRRRRM veel Chineze aanbieders van lampjes en lichtjes, ook op ebay. Ik ben gestopt met het bij te houden, en te antwoorden op de "Dear import manager of lighting products"...
De twee laatste bedrijven waarbij ik wel spullen gekocht heb in het verleden hadden de meest "hoge" kwalitatieve spullen vergeleken bij andere aanbieders. Maar door hun onevenredige hoge verzendkosten ben ik weer overgestapt op US leveranciers.... die evengoed hun spul uit China danwel Hong Kong halen...  O0
Wat zijn volgens jou nou redelijke soorten van signalering qua B-merken? Dus niet het 'dure' A spul maar het goede B spul?
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Gast

• Gast
Reactie #231 Gepost op: 9 februari 2012, 17:04:18
Mijn criterium is de "René Retina Factor" , kan ik er met mijn "jarenlange ervaring recht in balken te kijken" zonder mijn ogen toe te hoeven knijpen recht in een LEdje inkijken of niet. Bij SLSL Tir3's en Tir4's, geen probleem, bij de leveranciers die ik gebruikt heb tot voor kort moest ik ze, net als bij Whelen TIR3's en aanverwanten, toch lichtjes toeknijpen. Een Chinese TIR6 van starway signal is minder fel dan een TIR6 van 911signal, bij welke ik net zo de oogjes toeknijpen moet als ik er een Whelen TIR6 naast houdt.
Ik heb nu een bedrijfje in de USA gevonden die me hetzelfde spul kan leveren zonder de exorbitante verzendkosten die de Hongkong-ezen berekende....

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #232 Gepost op: 9 februari 2012, 17:23:16
Ik heb nu een bedrijfje in de USA gevonden die me hetzelfde spul kan leveren zonder de exorbitante verzendkosten die de Hongkong-ezen berekende....

Ben je die ook bereid met ons te delen  >:D
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Gast

• Gast
Reactie #233 Gepost op: 9 februari 2012, 17:31:20
Ben je die ook bereid met ons te delen  >:D

Google is your friend, my friend  ;)  ;) Als je, zoals ik avonden- en urenlang gedaan heb, zoekt op LED emergency lights TIR3 (of DUAL tir3 of TIR4 Dual TIR4 of dual-TIR6) dan kom je ze vanzelf tegen. Ik geef niet zomaar iets op een presenteerblaadje weg waar ik zelf veel tijd in gestoken heb, met alle respect, en hopelijk ook begrijpelijk  O0 Evengoed met bovenstaande kleine hints zul je ze redelijk snel vinden. Ze versturen echter niet buiten de USA  8)

sylvester1986

• Gast
Reactie #234 Gepost op: 9 februari 2012, 17:32:53
Ze versturen echter niet buiten de USA  8)
Dus jij koppelt er een vakantie aan vast? ;D

Gast

• Gast
Reactie #235 Gepost op: 9 februari 2012, 17:34:24
Dus jij koppelt er een vakantie aan vast? ;D
Nee, dat heb ik al 2x in het verleden gedaan  ;D Heb een vriend in Texas die het ontvangt en dan doorstuurt.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #236 Gepost op: 9 februari 2012, 17:36:52
Of gewoon tweedehands merkspul kopen ... Ben je net zo veel kwijt als voor nieuwe chinese kopie'tjes, het merkspul gaat langer mee en is van (veel) betere kwaliteit.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Gast

• Gast
Reactie #237 Gepost op: 9 februari 2012, 17:42:03
Mee eens, tweedehands merkspul kopen kan ook heel goed. Een led heeft een theoretische levensduur van 100.000 uren. Gebruikte TIR6's bijvoorbeeld zullen qua LED nog prima werken, de draadjes hebben wel de nodige "levenservaring" al achter de rug natuurlijk.
Met de huidige kwaliteit van de Chinezen en Hongkongezen mag je gerust zeggen dat enkele leveranciers bijzonder dicht in de buurt komen van het merk-spul qua kwaliteit.
Ik heb zelf bij 911signal de TIR6 modellen gehaald die qua licht even fel zijn als de Whelen TIR6, met bijkomstige leukigheid dat ze 19 patronen en split-patronen hebben bijvoorbeeld.
Twee van deze "TIR6's  heb ik in mijn mini-LFL Liberty in het midden gezet, naast de echte (gebruikte) Whelen TIR6's

http://www.youtube.com/watch?v=bK6TwL0iyuw

Neetje

• ICTer
  • Forum gebruiker
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #238 Gepost op: 9 februari 2012, 18:02:22
Ik heb dit balkje pas geleden live mogen aanschouwen en je ziet het verschil tussen de echte Whelen TIR6 en de knock-offs bijna niet ;)

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #239 Gepost op: 9 februari 2012, 20:16:01
Ik vindt de led units van axixtech kwalitatief ook erg goed. Hun ontwikkeling loopt soms ook wel voor op de A merken. Zij hadden bijvoorbeeld als eerste de Dual color led units op de wereld gezet. Pas jaren later kwam whelen met hetzelfde product op de klippen zetten ;)