Moeten we niet eens stoppen met het zwartmaken van deze man? Achter zijn rug om, hij kan zich hier niet verdedigen...
Als we iets over hem te zeggen hebben, dan zou ik zeggen ga naar standaardbuiten, het is inmiddels denk ik wel duidelijk dat iedereen een mening heeft klaarstaan over peter... Niet dat ik het goedkeur, maar ik denk dat het nu wel duidelijk is voor iedereen.
Ik refereer alleen aan dit topic omdat daar een duidelijke discussie is gevoerd over het "je uitgeven als professional". Ik maak deze man niet opnieuw zwart, het topic is afgesloten. Willen we hier niet meer "aan herinnerd" worden dan zal dit topic verwijderd moeten worden, want nu staat het gewoon voor een ieder inzichtelijk.
Maar ook die "losse" kleefvoet komt voort uit een bepaald gevoel en heeft daarmee voor jou een zekere toegevoegde waarde anders zou je hem niet bezitten denk ik dan...
haha, ja klopt. Althans, klopte. Dat ding heb ik ooit eens gekocht in een opwelling waarbij ik voor een hobby vaak in donkere landweggetjes stond, half in de berm waardoor soms maar één alarmlicht zichtbaar was. Het ding ligt ook letterlijk alleen maar in mijn kofferbak, ik heb hem nooit meer tevoorschijn gehaald omdat ik van mening ben dat mijn alarmlichten net zo goed zijn. En het pitje wat ik heb liggen zal bij menigeen hier de lachprikkels opwekken denk ik....
Op een afgesloten terrein, waar publiek loopt, komt dat publiek al met een bepaalde intentie en zoekt daarmee een zekere confrontatie met de eventueel aanwezige voertuigen met enige vorm van signalering, het publiek en de eigenaren zoeken elkaar hier bewust op.
Ok, maar dan hebben we het over evenementen waar de voertuigen met blauwe lampen als showmodel staan? Als ik bv voor een artiest kom verwacht ik niet met een EHBO-er met blauw zwaailicht geconfronteerd te worden.
Regelgeving van Amber is eenvoudig, de regelingvoertuigen stelt dat amber niet aanwezig was tijdens de typegoedkeuring van je voertuig en door montage tast je de type goedkeuring aan. Middels de regeling OGS is het voor bepaalde weggebruikers toegestaan o.a. langzaamverkeer en voertuigen die kennelijk zijn ingericht voor pechhulp verlening of werkzaamheden op of aan de openbareweg (dat dit een rekkelijk begrip kan zijn oke) Hierdoor zijn de mogelijkheden voor "losse" pitten ruimer dan vaste pitten.
Inderdaad rekbare begrippen..., maar logisch redenerend valt mijn focusje daar niet onder, ondanks het feit dat er wat gereedschap en een EHBO-kit in ligt. Hij is niet primair bedoeld voor de werkzaamheden hier genoemd.
Blauwe lampjes worden in de regeling voertuigen (in elk geval voor personen en bedrijfsauto's) expliciet verboden middels de artikelen 5.2.65 en 5.3.65 die zeggen:
Het is niet toegestaan om op voertuig welke niet niet in dienst zijn bij de erkende hulpdiensten te beschikken over armaturen voor blauwe zwaai- en / of knipperlichten. Ook niet wanneer de lampjes verwijderd zijn.
De regeling OGS geeft dan weer aan wie de erkende hulpdiensten zijn, de vermelding IN DIENST geeft dan weer de beperking dat ook binnen de erkende hulpdiensten lang niet elk voertuig over blauw mag beschikken.
Ok, dank je voor je duidelijke en bondige weergave van de wet.
Dus zelfs het vervoeren van een losse armatuur is verboden.
Je hoeft geen hulpverlener te zijn om hulp te kunnen (en willen) verlenen.
100% mee eens!!! Ik ben hulpverlener maar daarnaast ben ik ook
erg blij met de "leek" die hulp biedt! Mits hij of zij dit op een verstandige wijze doet zonder de wet te overtreden.
Wannabe gedrag associeer ik met mensen die de hele dag rondjes rijden en op zoek zijn naar incidenten, of welke met een pager aan de broekzak wachten op een uitruk en dan hun best doen om als eerste op de incidentlokatie te komen.
En dan is het voor mij nog afhankelijk waarom ze daar snel willen zijn. Iemand met een perskaart. Ok, nieuws is belangrijk.
Iemand vanuit pure interesse; hou je op de achtergrond e, hou je aan de regels bij het beter plaatse gaan.
Maar dat is wat off-topic.