Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264793 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #420 Gepost op: 21 januari 2013, 22:46:03
klopt
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Gast

  • Gast
Reactie #421 Gepost op: 21 januari 2013, 22:49:14


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #422 Gepost op: 21 januari 2013, 22:50:36
998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Gast

  • Gast
Reactie #423 Gepost op: 21 januari 2013, 23:03:49
Goedeavond,


Ik heb deze Code 3 LED-X.
Weet iemand hoe je de patronen kan veranderen?
Zitten wel 2 stekkes bij beide units aan de achterkant.

Om even terug te komen op je vraag
Achterop zitten 2 pinnetjes, "jumper"-model. Als je kort even contact maakt door bijv. met een schroevedraaier even beide puntjes aan te raken wissel je van patroon.
De witte draadjes aan de rechterkant, bij de bovenste op de print staat DIM. Plus op deze draad en de LED dimt.
De onderste is volgens mij een synchronisatiedraad, dat heb ik nog niet kunnen testen, maar deze zou alle met elkaar verbonden LEDX-en syncen.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #424 Gepost op: 22 januari 2013, 11:13:45
Ik heb ze nodig voor mijn werk (bosbouw)
Maar waarom dan nodig?

Zolang een personenvoertuig een sleepoog heeft dan is ingericht om auto's te kunnen slepen.
Dat is wel een geval (naar mijn idee) van de wet lezen zoals je hem graag wilt hebben. Want bv een personenauto is naar mijn idee ingericht om personen te vervoeren. Een bergingsauto is ingericht om voertuigen te bergen. Een ambulance is ingericht om patienten te vervoeren.

Ik geef toe, er zullen zwakke plekken in de wet zitten maar waarom zo graag opereren op de rand van de wet???
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #425 Gepost op: 22 januari 2013, 16:33:42
Om even terug te komen op je vraag
Achterop zitten 2 pinnetjes, "jumper"-model. Als je kort even contact maakt door bijv. met een schroevedraaier even beide puntjes aan te raken wissel je van patroon.
De witte draadjes aan de rechterkant, bij de bovenste op de print staat DIM. Plus op deze draad en de LED dimt.
De onderste is volgens mij een synchronisatiedraad, dat heb ik nog niet kunnen testen, maar deze zou alle met elkaar verbonden LEDX-en syncen.
Gelijk veel duidelijk, zal het is uitgaan proberen, Danku!! O0


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #426 Gepost op: 23 januari 2013, 09:12:53
Zolang een personenvoertuig een sleepoog heeft dan is ingericht om auto's te kunnen slepen.

Maar als je de wet precies volgt mogen een heleboel voertuigen geen amber hebben;
- Vuilniswagens die containers legen
- BOA / Toezicht en handhaving auto's
- Beveiliging
- Hoveniersbedrijven
- Etc.
9 van de 10 keer doen bovenstaande nooit aan de bij artikel 6 omschreven werkzaamheden.

Naar aanleiding van jou posts heb ik toch een aantal vragen.

- Waarom wil je zo graag amberverlichting op je voertuig?
- Wat is de noodzaak om voor jou in de bosbouw amber te voerten?
- Heb je geen bedrijfswagen tbv je werkzaamheden?

Als laatste, hoe ver wil je je fantasie laten gaan?  Omdat een voertuig een sleepoog heeft, is het ingericht voor het bergen van voertuigen? Dat gaat wel heel erg ver. Daarnaast is het slepen van een voertuig alleen voor uiterste noodzaak en mag dit niet op de autosnelweg. Bij een bergingsvoertuig mag dit wel. Waarom? Omdat deze daarvoor is ingericht.

Voor de andere die je opnoemt... Daar wil ik niet eens op ingaan. Er is namelijk meerdere malen gevraagd waarom jijzelf nodig acht amber verlichting nodig te hebben. Hierop heb je tot op heden geen antwoord gegeven.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #427 Gepost op: 23 januari 2013, 10:06:42
Daarnaast is het slepen van een voertuig alleen voor uiterste noodzaak en mag dit niet op de autosnelweg.

Pully, dit is beslist onjuist. Er mag wel degelijk gesleept worden op de snelweg, echter kan je hem bekeuren op grond van art. 5. vanwege de korte afstand die er zit tussen de voertuigen.
Bij het afschaffen van de minimum snelheid op de autosnelweg is dit 1 van de min punten die dat mee bracht. Voertuigen moeten een snelheid kunnen en mogen bij de constructie, die verliest hij niet omdat hij nu zelf niet werkt. En gezien dat beide voertuigen voldoen aan de constructie snelheid mag het wel.

Over de twee minimale ogen aan een voertuig kunnen we simpel zijn: Ja, het is een sleepinrichting. Dit betekend ook gelijk dat het voertuig mag slepen. Alleen is het een standaard uitrusting en maakt het geen deel uit van een speciaal daarvoor ingericht voertuig. Dat maakt eigenlijk dan wel weer de weg vrij voor voertuigen met een trekhaak.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #428 Gepost op: 23 januari 2013, 10:39:09
Pully, dit is beslist onjuist. Er mag wel degelijk gesleept worden op de snelweg, echter kan je hem bekeuren op grond van art. 5. vanwege de korte afstand die er zit tussen de voertuigen.
Bij het afschaffen van de minimum snelheid op de autosnelweg is dit 1 van de min punten die dat mee bracht. Voertuigen moeten een snelheid kunnen en mogen bij de constructie, die verliest hij niet omdat hij nu zelf niet werkt. En gezien dat beide voertuigen voldoen aan de constructie snelheid mag het wel.

Over de twee minimale ogen aan een voertuig kunnen we simpel zijn: Ja, het is een sleepinrichting. Dit betekend ook gelijk dat het voertuig mag slepen. Alleen is het een standaard uitrusting en maakt het geen deel uit van een speciaal daarvoor ingericht voertuig. Dat maakt eigenlijk dan wel weer de weg vrij voor voertuigen met een trekhaak.

Artikel 5 kan je op meerdere vlakken toedienen dan. Niet alleen de korte afstand. Maar ook de snelheid, want er zijn kabels waarbij een maximum snelheid is, anders moet een sleepstang gebruik worden. Dus dan zou je ook de lage snelheid kunnen gebruiken voor artikel 5.

Maar we gaan nu een andere discussie opstarten dan bedoeld.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #429 Gepost op: 23 januari 2013, 10:50:29
Pully, dit is beslist onjuist. Er mag wel degelijk gesleept worden op de snelweg, echter kan je hem bekeuren op grond van art. 5. vanwege de korte afstand die er zit tussen de voertuigen.
Bij het afschaffen van de minimum snelheid op de autosnelweg is dit 1 van de min punten die dat mee bracht. Voertuigen moeten een snelheid kunnen en mogen bij de constructie, die verliest hij niet omdat hij nu zelf niet werkt. En gezien dat beide voertuigen voldoen aan de constructie snelheid mag het wel.

Over de twee minimale ogen aan een voertuig kunnen we simpel zijn: Ja, het is een sleepinrichting. Dit betekend ook gelijk dat het voertuig mag slepen. Alleen is het een standaard uitrusting en maakt het geen deel uit van een speciaal daarvoor ingericht voertuig. Dat maakt eigenlijk dan wel weer de weg vrij voor voertuigen met een trekhaak.

Je mag een vtg op de (auto)snelweg slepen tot de eerst volgende afrit, parkeerplaats en/of tankstation. Je dient een veilige plaats op te zoeken en die zijn er niet op de (auto)snelwegen, buiten de hiervoor opgesomde plaatsen. Die moet je nemen om de (auto)snelweg te verlaten dit ivm de gevaarszetting.

Als je 70 km/u rijdt leg je per seconden 21 meter af. Met een tussen ruimte van max 5 mtr ben je dus altijd te laat om te reageren op het slepende vtg in een noodgeval.

Kijk maar naar het IM-verhaal. De IM-berger en/of ANWB haalt je zsm van de (auto)snelweg af en gaat er 9 v/d 10 x bij de eerst volgende afrit direct eraf. Pas daar gaat hij naar je vtg kijken.