Je mag een vtg op de (auto)snelweg slepen tot de eerst volgende afrit, parkeerplaats en/of tankstation. Je dient een veilige plaats op te zoeken en die zijn er niet op de (auto)snelwegen, buiten de hiervoor opgesomde plaatsen. Die moet je nemen om de (auto)snelweg te verlaten dit ivm de gevaarszetting.
Heb je toevallig een feitcode? Vraag is omdat onder andere mijn advocaat en buurman(WIS) stellig van de mening zijn dat het wel mag. Ook meen ik mij ergens anders op het forum een discussie om dit onderwerp te hebben gelezen waar de uitkomst positief was.
Als je 70 km/u rijdt leg je per seconden 21 meter af. Met een tussen ruimte van max 5 mtr ben je dus altijd te laat om te reageren op het slepende vtg in een noodgeval.
Helemaal met je eens en ik zou het zelf ook niet doen, alleen dat neemt niet de vraag weg of het mag. Zoals ik al zei kan je hem dan bij mijn weten alleen art.5 aan rekenen.
Kijk maar naar het IM-verhaal. De IM-berger en/of ANWB haalt je zsm van de (auto)snelweg af en gaat er 9 v/d 10 x bij de eerst volgende afrit direct eraf. Pas daar gaat hij naar je vtg kijken.
KLopt, maar dat is niet omdat het niet mag. Dit is om de veiligheid van de monteur te waarborgen en de overige veiligheid op de weg. Dit gebeurt ook alleen maar op die punten waar een voertuig op een onveilige plaats is gestrand. De reden dat ze naar de dichtstbijzijnde plaats worden gebracht heeft te maken met aanbesteding en betalingen.
Ik denk dat de opmerkingen hier de discussie al veel te veel veranderen.
We hebben het over het wel of niet nodig hebben en wel of niet mogen voeren van signalering op privé voertuigen.
Ik denk dat een ieder die zo op de letter van de wet gaat zich eens goed moet afvragen waarom hij of zij dat doet.
Het feit dat je zo op de letter van de wet moet gaan betekent al dat je dus heel discutabel bezig bent.
Sorry, maar ik moet wel op de letter van de wet letten in mijn werkzaamheden. Vandaar ook dat ik dat in mijn privé leven ook doe. En eigenlijk verwacht de wetgever dat ook van je, alleen zo kan je de wet niet per ongeluk overtreden. Enige probleem is in dit geval wel dat er te weinig over bekend wordt gemaakt naar het publiek toe.