Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264837 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #470 Gepost op: 13 februari 2013, 16:32:01
En nog simpeler: Het is gewoon meer verlichting dan toegestaan (5.2.65 Regeling Voertuigen ivm met artikelen 5.2.51, 5.2.57 dan wel bij of krachtens de artikelen 5.2.51a of 5.2.57a).

5.2.65 en 5.3.65 zijn niet relevant in deze. beide artikelen spreken over armaturen ten behoeve van blauwe zwaai en of knipperlichten zelfs indien de lampen verwijderd zijn.
Hiermee hebben beide geen enkele betrekking op andere kleuren zwaai en of knipperlichten....Don't tell me... ik zit nog steeds volop in de ontheffingsperikelen voor de KLF en andere ex HV voertuigen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #471 Gepost op: 13 februari 2013, 17:00:53
Artikel 5.2.65 lid 1 onder A om precies te zijn:

Citaat
1.
Onverminderd het bij of krachtens de artikelen 29 tot en met 30b van het RVV 1990 bepaalde inzake zwaai-, flits- of knipperlichten of extra richtingaanwijzers en het krachtens artikel 30c van het RVV 1990 bepaalde inzake herkenningstekens, mogen personenauto’s niet zijn voorzien van:
a. meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.2.51, 5.2.57 dan wel bij of krachtens de artikelen 5.2.51a of 5.2.57a is voorgeschreven of toegestaan,
en
b. in het voertuig aanwezige lichten of objecten die licht uitstralen naar de buitenzijde van het voertuig.

En voor andere voertuigen is er een soortgelijke bepaling.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #472 Gepost op: 13 februari 2013, 17:12:57
Artikel 5.2.65 lid 1 onder A om precies te zijn:

En voor andere voertuigen is er een soortgelijke bepaling.

Oke, je hebt me gevangen  998765 ik heb lid 1 vergeten omdat ik eigenlijk alleen bezig ben met lid 2
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #473 Gepost op: 13 februari 2013, 19:42:16
Maakt niet uit. Ik dacht eerst dat je mij had  98uiye
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest14264

  • Gast
Reactie #474 Gepost op: 16 februari 2013, 20:31:21
Tsja, zo zijn er wel meer uitspraken die niet gedaan zouden moeten worden... laatst verkondigde een wijkagent op twitter nog dat je een rood zwaailicht op je voertuig mag monteren, aangezien enkel blauwe armaturen verboden zijn.
Kan de tweet niet zo snel terugvinden helaas.

Heb net gezocht krijg hem zo 1-2-3 ook niet meer gevonden. Was een bubri van Brabant Noord (Zuidoost). Geloof eentje van Helmond of Valkenswaard (onder voorbehoud).


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #475 Gepost op: 7 maart 2013, 21:04:08
Ronny ‏@112regioflits
@112borgerodoorn Oke flitser aan waar het moet euhmmmm. Succes maar is wel rare antwoord want het is goed mis zo te lezen. #N34

 :-\ ???
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #476 Gepost op: 7 maart 2013, 21:22:10
Ronny ‏@112regioflits
@112borgerodoorn Oke flitser aan waar het moet euhmmmm. Succes maar is wel rare antwoord want het is goed mis zo te lezen. #N34

 :-\ ???

Is een zieke gast, die denk dat hij alles mag :) Even zijn tweets door gelezen en hij denkt dus werkelijk dat flitsers toegestaan zijn!
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #477 Gepost op: 7 maart 2013, 21:40:46
Is een zieke gast, die denk dat hij alles mag :) Even zijn tweets door gelezen en hij denkt dus werkelijk dat flitsers toegestaan zijn!

Komt vanzelf aan de beurt, zeker nu hij er zo openlijk over twittert.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #478 Gepost op: 8 maart 2013, 10:39:50
Komt vanzelf aan de beurt, zeker nu hij er zo openlijk over twittert.

K ben stiekem heel gemeen geweest... zijn tweet doorgestuurd naar de wijkagent van zijn dorp  e050
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #479 Gepost op: 8 maart 2013, 10:47:31
K ben stiekem heel gemeen geweest... zijn tweet doorgestuurd naar de wijkagent van zijn dorp  e050

Oho.... gemeen hoor.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.