Kijk, en dat is waar "klf grimmenstein markt" volgens mij op doelt
Ik heb veel op de weg gezeten, ook diverse keren mensen willen waarschuwen voor dergelijke gevaarlijke situaties. Heel simpele oplossing. Eerst er achter rijden, even groot licht en daarna gevaarslichten, kijken ze dan even naar rechts knipperen.
Werkt dit niet? Inhalen, ervoor gaan rijden en om en om: gevaarslicht, rechts knipperen, gevaarslicht. Dan gewoon wat langzamer gaan rijden en zelf de vluchtstrook op gaan. Heeft tot nu toe ook altijd gewoon gewerkt. En niets strafbaars.
Jij mag nooit meer kijken
.
De werkwijze die je aangeeft om een voorligger te wijzen op een gevaarlijke situatie aan zijn voertuig hanteer ik zelf ook
ondanks dat ik
de beschikking heb over alle kleuren
OGS en tonen die origineel op het voertuig aanwezig waren.
Hoofdregel in mijn eigen voertuig is gewoon schakelaars op de "uit"stand en handjes af. gebruik van welke signalering dan ook zonder directe noodzaak brengt gewoon onnodige gevaarzetting met zich mee.
Andere reden waarom ik zo gekant ben tegen enige onnodige signalering is wel dat lieden als Mattijs het behoud van voormalige HV voertuigen in originele staat (dus met de OGS) nagenoeg onmogelijk maken omdat de wetgever steeds strengere regels hanteren gaat om uitwassen, ook met goede bedoelingen, zoals Mattijs steeds verder onmogelijk te maken.
Ter info aan Mattijs, door onder andere personen zoals jij, heb ik voor ruim 3000 euro aan ontheffingen nodig (450 stuks) om mijn OGS alleen maar aanwezig te MOGEN hebben en wordt door de ontheffingen "de bewegingsvrijheid" van het voertuig enorm zwaar ingeperkt.
Het is niet stoer of noodzakelijk om over signalering te beschikken als je niet tot een van de groepen weggebruikers behoord zoals in de regeling OGS genoemd zijn en die beperking is er niet voor niets.