Het topic lijkt vandaag wel enigszins geexplodeerd en heb net met veel plezier eens zitten lezen.
Er zijn door diverse mensen vragen gesteld of aannames gedaan welke ik ga proberen te beantwoorden.Sla ik iemand over en wil je toch nog wat weten, vraag gerust nogmaals.
Deze jongen (met dubbel T zonder H) is 33.
De amberverlichting bestaat uit de volgende setjes:
http://www.ledflitsers.nl/siga-6-led-flitserset-in-stalen-behuizing.htmlhttp://www.ledflitsers.nl/siga-dashboardflitser.htmlen de alom bekende Hella kleefpit (halogeen)
Het is dus geen proffesioneel spul, maar zeker geen Chinacheap spul.
Op onze evementen is het niet altijd mogelijk om alles via een achterom te bereiken. Dus word er van tijd tot tijd bevoorraad door een Gator. De EHBO bevind zich altijd goed bereikbaar voor ambulance etc. Maar wel binnen de eerste afzetting of kort bij de kassa/info. Dit zijn dus plekken waar wel voetgangers/publiek rondlopen, dan wel een backstage area, waar ook personeel etc loopt.
Ik zal nooit een ambulancerit doen met mijn auto. Daarvoor ga ik wel solliciteren bij een RAV (serieus bedoeld
)
Ik vind de tip van KLF om met magneetborden de functie van de auto te verduidelijken een goede, welke ik zeker ga gebruiken.
Ik gebruik(te) mijn amber altijd doelbewust en niet om stoer te doen. Veel voorvallen zijn door anderen ook al genoemd en nogmaals, ik heb tot nu toe alleen maar complimenten en dankzeggingen gehad voor mijn optreden met amber.
Ook onze contactpersonen binnen de instanties, zoals parkwachters/BOA/politie hebben nooit een opmerking geplaatst over mijn amber gebruik.
Zoals aangegen door volgens mij HIT, maak je bij het gebruik ook wel eens een keuze die achteraf niet extreem handig blijkt te zijn. Zo ben ik ook wel eens achter een pechgeval beland op de vluchtstrook, midden op een puntstuk. Daar was ik zeker niet blij mee. Dus ook ik leer van mijn fouten.
De volgende auto word mogelijk een bedrijfsbus, welke eventueel weer voorzien zal worden van amber. Mogelijk alleen de losse kleefpit, mogelijk ook de rest, eerst maar weer rijdend vervoer aanschaffen. Zoals ik al eerder aangaf, ik heb er nog nooit een probleem mee gehad, zowel bij keuringen als incidenten niet, vanwege het feit dat ik (meestal) goed inschat wanneer het wel noodzakelijk is en wanneer niet.