Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 267547 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #600 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:33:32
De wetgeving:
Citaat
Personenauto’s moeten zijn voorzien van ten minste een geluidssignaalinrichting die bestaat uit een goed werkende hoorn met vaste toonhoogte. Een samenstel van zodanige, tegelijk werkende hoorns wordt als één hoorn beschouwd.
Al plak je 30 luchthoorns onder de motorkap, zolang het geluid zelf maar als 1 toon klinkt is het toegestaan. Geen liedjes, geen melodietjes, maar gewoon 1 keiharde toon die dwars door je maag trekt, want ook qua decibels is er geen eis.. ;)
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #601 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:37:40
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1189691 date=1375886012
De wetgeving:Al plak je 30 luchthoorns onder de motorkap, zolang het geluid zelf maar als 1 toon klinkt is het toegestaan. Geen liedjes, geen melodietjes, maar gewoon 1 keiharde toon die dwars door je maag trekt, want ook qua decibels is er geen eis.. ;)
tenzij je weer in een artikel 5 situatie terecht komt...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Mateusz

  • Internationaal Transportplanner
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #602 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:42:03
Oke bedankt! Maar wat is dan met Artikel 5 als je maar een toon(hoogte) hebt?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #603 Gepost op: 7 augustus 2013, 16:50:13
Citaat van: Mateusz link=msg=1189698 date=1375886523
Oke bedankt! Maar wat is dan met Artikel 5 als je maar een toon(hoogte) hebt?
Iemand dus danig laten schrikken dat er een gevaarlijke situatie uit ontstaat  998765
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #604 Gepost op: 7 augustus 2013, 18:17:34
Citaat van: kaasje link=msg=1189699 date=1375887013
Iemand dus danig laten schrikken dat er een gevaarlijke situatie uit ontstaat  998765

Is er een rechter die daar in trapt dan? Volgens mij ligt het niet in je eigen hand of iemand schikt. Als iemand ineens de weg op draait en mij niet ziet en ik toeter schikt hij zich ook wezeloos. Immers verwacht hij mij niet. Hoe hard het geluid is maakt niet uit voor de schik reactie. Dus dan zou ik ook artikel 5 kunnen krijgen voor mijn fabrieks af geleverde toeter. Ik vind 't allemaal wel heel erg ver gezocht, waarbij de diverse factoren niet eens in de hand kunnen liggen van degene die toeters. Om nog maar te zwijgen over hoe groot de kans is dat je tegen een boom aan stuurt wanneer je een keertje schikt van een toeter.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #605 Gepost op: 7 augustus 2013, 18:21:15
Citaat van: kaasje link=msg=1189696 date=1375886260
tenzij je weer in een artikel 5 situatie terecht komt...

Claxoneren is toch juist om artikel vijf af te wenden....
Je claxoneerd om iemands aandacht te krijgen en daarmee een potentieel gevaar af te wenden, resultaat daarvan is waarschijnlijk dat de bewuste persoon schrikt en dus doel bereikt lijkt mij.

Voor alle andere gevallen heb je onnodig claxoneren (kosten 350 euro als ik het goed heb)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #606 Gepost op: 7 augustus 2013, 18:31:05
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1189729 date=1375892475
Voor alle andere gevallen heb je onnodig claxoneren (kosten 350 euro als ik het goed heb)

Boetebedrag heb je fout KLF. Onnodig claxonneren kost € 90,00 en onnodig geluidveroorzaken kost € 350,00.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #607 Gepost op: 7 augustus 2013, 18:34:43
Citaat van: enrico1972 link=msg=1189734 date=1375893065
Boetebedrag heb je fout KLF. Onnodig claxonneren kost € 90,00 en onnodig geluidveroorzaken kost € 350,00.

Huh? Sinds wanneer is dat weer veranderd dan? En wat moet ik verstaan onder 'onnodig geluid veroorzaken?' Zingen onder de douche is ook onnodig geluid veroorzaken maar ik mag toch hopen dat ik daar geen boetes voor kan krijgen?  :-X
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #608 Gepost op: 7 augustus 2013, 18:44:17
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1189736 date=1375893283
Huh? Sinds wanneer is dat weer veranderd dan? En wat moet ik verstaan onder 'onnodig geluid veroorzaken?' Zingen onder de douche is ook onnodig geluid veroorzaken maar ik mag toch hopen dat ik daar geen boetes voor kan krijgen?  :-X

Dat is niet veranderd. Iemand hoort de klok luiden en vervolgens gaan verhalen over boetebedragen rond die niet kloppen. Ik neem aan dat je intelligent genoeg bent om zelf wat normale voorbeelden over onnodig geluid veroorzaken te bedenken of google te gebruiken.  :-X
Senior GGP / Oost-Brabant


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #609 Gepost op: 7 augustus 2013, 18:48:56
Heb 1 foutje gemaakt onnodig geluid veroorzaken kost € 360,00 i.p.v. € 350,00.

Het is altijd al zo geweest Luke_BNV echter de media hebben het altijd fout vermeld.
Duidelijker als de foto's uit het meest recente Feitenboekje kan ik het niet aanleveren.





In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen