Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264948 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #620 Gepost op: 8 augustus 2013, 19:26:14
Hallo allen,

Ook ik heb signalering in en op de auto...
Echter wanneer maak ik er gebruik van?

Tijdens alle evenementen waarbij ik verkeersregelaar ben.
Dan gebruik ik de balk op het dak en voor de rest zit ligt hij rustig in de achterbak.

Laatst (zoals vermeld in een ander topic) kwam ik achter een bestuurder te zitten op de snelweg die van links naar rechts slingerde over de weg. Zelfs toen heb ik mijn flitser achter de achteruit niet eens aangezet. Terwijl ik mij later bedacht van die had ik wel kunnen gebruik om overige verkeer door te geven dat er "iets" gaande is...

Verder zou ik het bij de alarmlichten van de auto zelf laten al moet ik zeggen zijn er bepaalde auto's die wel erg kleine knipperlichten hebben dat ze op een redelijke afstand niet goed zichtbaar zijn.

Wanneer je bij een incident gaat parkeren en je zet hem in de berm neer, en je doet het netjes, dan zijn de alarmlichten van je auto zelfs niet eens altijd nodig. Dus waarom zou ik als ik onderweg ben om de lifeliner te spotten gebruik maken van alle flitslampen om aan te geven dat daar wat loos is? plus je trekt de aandacht van overige bewoners dus je hebt nog mensen in de weg lopen om je foto te kunnen maken!

Tip aan de 112 cowboys, gebruik ze niet voor nutteloze plekken maar lees het IM na. Dan ben je redelijk op de hoogte wat wel en niet mag...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #621 Gepost op: 8 augustus 2013, 19:28:52
Wat dacht je van die onzin gewoon helemaal niet gebruiken...

Als fotograaf kan je prima in een parkeervak parkeren.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #622 Gepost op: 8 augustus 2013, 19:36:38
Citaat van: thetwin84 link=msg=1190050 date=1375982774
Hallo allen,

Ook ik heb signalering in en op de auto...
Echter wanneer maak ik er gebruik van?

Tijdens alle evenementen waarbij ik verkeersregelaar ben.
Dan gebruik ik de balk op het dak en voor de rest zit ligt hij rustig in de achterbak.
(...)
Kan je mij een paar voorbeelden noemen waarbij je als E-VKR amber nodig hebt? Ik kan me namelijk vrij weinig evenementen voorstellen waarbij E-VKR's ingezet worden op plaatsen die zo gevaarlijk zijn dat je er een zwaailamp bij nodig hebt.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #623 Gepost op: 8 augustus 2013, 19:44:44
Citaat van: Koekerdt link=msg=1190053 date=1375983398
Kan je mij een paar voorbeelden noemen waarbij je als E-VKR amber nodig hebt? Ik kan me namelijk vrij weinig evenementen organisatoren voorstellen die E-VKR's inzet op plaatsen die zo gevaarlijk zijn dat je er een zwaailamp bij nodig hebt.

Ik maak gebruik van Amber bij de Avond vierdaagse om aan te geven dat er kinderen in de omgeving lopen en door het amber word er toch wat eerder het gas los gelaten.

Ik maak gebruik van Amber tijdens de carnavals optocht om de weg af te sluiten.

Ik maak gebruik van Amber bij een old-timertocht tijdens koninginnedag hier in de omgeving om aan te geven dat er wat gaande is en het zelfde principe van  de avondvierdaagse dat het gas los gelaten word.
En tijdens de koninginnedag bestaat er een kans dat de route eens een keer door een afgesloten gedeelte komt en dan maak ik gebruik van amber om aan te geven dat ik bij de organisatie hoor.

Ik maak gebruik van amber tijdens palmpaasoptocht en lampionnenoptocht als laatste auto (soort van bezemwagen)

Als het om kinderen gaat dan staat bij mij veiligheid voorop en gebruik ik desgewenst amber in een 30km zone.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #624 Gepost op: 8 augustus 2013, 19:53:08
Onlangs was ik aan het werk op een niet nader te noemen evenement. Ik kwam daar een voertuig tegen met amber aan met bepaalde striping erop, waardoor ik en mijn collega er van overtuigd waren dat we met de douane van doen hadden. Waarop ik even wat wou navragen, blijkt er een VKR in het voertuig van een of ander verkeerbedrijf te zitten...

Wat het nut van de signalering en de striping zou moeten zijn is voor mij nog steeds een raadsel...


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #625 Gepost op: 8 augustus 2013, 20:05:41
Citaat van: thetwin84 link=msg=1190056 date=1375983884
Ik maak gebruik van Amber bij de Avond vierdaagse om aan te geven dat er kinderen in de omgeving lopen en door het amber word er toch wat eerder het gas los gelaten.
Kinderen lopen bij een avondvierdaagse over de stoep of op paden waar geen autoverkeer komt. Waar overgestoken moet worden kan dat door een (of twee) verkeersregelaars begeleid worden. Allerlei lampen zijn niet nodig. Hooguit een maglight met een oranje dop, in het donker.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1190056 date=1375983884
Ik maak gebruik van Amber tijdens de carnavals optocht om de weg af te sluiten.
Nee, gewoon nee. Gebruik een hek met C01 zoals het hoort.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1190056 date=1375983884
Ik maak gebruik van Amber bij een old-timertocht tijdens koninginnedag hier in de omgeving om aan te geven dat er wat gaande is en het zelfde principe van  de avondvierdaagse dat het gas los gelaten word.
lijkt me een vreemde manier om dat te doen. Als je aan wil kondigen dat er wat aan de hand is lijkt mij een spandoek geschikter.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1190056 date=1375983884
En tijdens de koninginnedag bestaat er een kans dat de route eens een keer door een afgesloten gedeelte komt en dan maak ik gebruik van amber om aan te geven dat ik bij de organisatie hoor.
Magneetplaat met logo/tekst niet goedkoper en handiger?

Citaat van: thetwin84 link=msg=1190056 date=1375983884
Ik maak gebruik van amber tijdens palmpaasoptocht en lampionnenoptocht als laatste auto (soort van bezemwagen)
Ik kan me niet egt een voorstelling maken, maar als het een beetje een grote tocht is dan lijkt me dat de zijwegen afgezet zijn, voor wie zijn die lampen dan?

Ik wil je niet afzeiken ofzo hoor, maar we hebben het er eerder over gehad dat de "waarde" van amber afneemt. Je geeft hiermee een aantal perfecte voorbeelden hoe dat komt.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #626 Gepost op: 8 augustus 2013, 23:12:35
Citaat van: petre link=msg=1189948 date=1375969244
Dat doortrekken: Bij alle oldtimers het blauw er af en amber er op? ;)

Dat hoef je niet door te trekken, in principe is dat al zo tenzij.... mits... behalve... en dat kost je rond de 5000 euro  0098

Citaat van: CopVR3 link=msg=1189953 date=1375969903
Nou dat valt op zich wel mee. Bijkomend voordeel is ook dat alleen de aangewezen diensten blauw mogen gebruiken. Blauw zie je dus niet bij particulieren. Ik ben ook een voorstander van I.M. Dat creeert rust. Maar ik zie nog liever 1 auto met blauw op de snelweg en dan alleen alarmlichten dan een zee van oranje er achter...

Het punt is... ik zie overal allemaal gemeentekarretjes, beveiligingsbedrijven, graffityverwijderaars, bushokjesreinigers, reclameposterplakkers, 112 cowboys waarvan massaal de oranje lampen branden en dat is natuurlijk belachelijk.
Als je een keer op de weg moet staan met je auto om je werk te doen is tot daar aan toe. Maar geparkeerd in een parkeervak of berm van een 30 km weggetje en dan al het spul aan hebben "omdat we het hebben" slaat gewoon nergens op.
Dit zorgt voor overkill en heeft zodoende geen enkele meerwaarde. Wel een negatief effect zoals boven genoemd.

Als alles volgens de regels zou gaan, waarvan ik me - zoals eerder gezegd - heel goed kan voorstellen dat de kleur van de lampjes wel het laatste is waar je je mee bezig houd, dan is er slechts een voertuig bij een incident dat blauw aan heeft staan.

M.I. is een incident waar bijna iedereen blauw laat draaien ook een overkill waardoor het de waarde verliest, althans dreigt te verliezen, dan hebben we in ons land twee mooie kleuren lampjes die een bepaalde betekenis zouden moeten hebben maar langzaam maar zeker van de kat z'n viool op het dak zitten. Je moet de ene overkill niet willen overrullen met de andere overkill maar zoals Zijlvaart eerder aangegeven heeft handhaven en daarmee de overkill de kop indrukken.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #627 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:12:42
Citaat van: thetwin84 link=msg=1190056 date=1375983884
Ik maak gebruik van Amber bij de Avond vierdaagse om aan te geven dat er kinderen in de omgeving lopen en door het amber word er toch wat eerder het gas los gelaten.

Ik maak gebruik van Amber tijdens de carnavals optocht om de weg af te sluiten.

Ik maak gebruik van Amber bij een old-timertocht tijdens koninginnedag hier in de omgeving om aan te geven dat er wat gaande is en het zelfde principe van  de avondvierdaagse dat het gas los gelaten word.
En tijdens de koninginnedag bestaat er een kans dat de route eens een keer door een afgesloten gedeelte komt en dan maak ik gebruik van amber om aan te geven dat ik bij de organisatie hoor.

Ik maak gebruik van amber tijdens palmpaasoptocht en lampionnenoptocht als laatste auto (soort van bezemwagen)

Als het om kinderen gaat dan staat bij mij veiligheid voorop en gebruik ik desgewenst amber in een 30km zone.
Is dus je reinste onzin allemaak. Amber verlichting heeft geen wettelijke betekenis in de zin van om gas er af te halen. Moet je even voorstellen dat er toch een kind wordt aangereden door een ander en jij zegt tegen de rechter  'ja maar ik had mijn amber verlichting aan', dat zal dan echt niet als een goede maatregel worden gezien, beter gezegd nog, misschien dat de tegenpartij zal zeggen dat je amber lampjes de verdachte afleidde. Snelheid haal je eruit door het plaatsen van borden of het nemen van andere maatregelen, niet met amber lampjes.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Mateusz

  • Internationaal Transportplanner
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #628 Gepost op: 9 augustus 2013, 13:40:00
Oke dat is dus duidelijk. :) Weet iemand waar ik zo een Air Horn kan kopen? Ben er een paar tegen gekomen op het internet maar dat waren van die China spul... Hoor het graag als iemand iets weet  O0 Alvast bedankt!


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #629 Gepost op: 9 augustus 2013, 17:07:49
Citaat van: kaasje link=msg=1190144 date=1376035962
Is dus je reinste onzin allemaak. Amber verlichting heeft geen wettelijke betekenis in de zin van om gas er af te halen. Moet je even voorstellen dat er toch een kind wordt aangereden door een ander en jij zegt tegen de rechter  'ja maar ik had mijn amber verlichting aan', dat zal dan echt niet als een goede maatregel worden gezien, beter gezegd nog, misschien dat de tegenpartij zal zeggen dat je amber lampjes de verdachte afleidde. Snelheid haal je eruit door het plaatsen van borden of het nemen van andere maatregelen, niet met amber lampjes.

Of het nou onzin is of niet... het functioneert en daar gaat het om.
Maar omdat amber nu door iedereen en allemaal gebruikt gaat worden en er een overkill is wordt alles nu in eens onzin en willen ze het niet meer hebben op de wagens.

Wanneer je bij een carnavals optocht alleen al gaat bekijken wat iedereen voor amber op de wagens heeft en dit aan heeft staan...
En bij ieder evenement waarbij ik zelf niet eens bij betrokken ben geweest (zonder dat ik nog een eigen auto had) zag ik wel amber gebruikt worden.
Of het nu Traffic Support is bij het Gelredome of Brink bij een wegafzetting. Maar nu ineens word er opgemerkt dat mensen niet meer op amber gaan letten omdat er teveel van zou zijn is iedereen in rep en roer... Waarom als er dan zoveel van is moet de politie ineens amber gaan voeren bij incidenten? dan komt er nog meer amber word er nog minder opgelet... kom je bij een pech geval aan de linker baan zonder vluchtstrook stond er een keer een gemeente wagentje achter met amber aan... toeval dat hij er aankwam en heeft gelijk er op gereageerd... was een nette actie verkeer was op de hoogte dat er wat loos was...  Kom je nu bij een evenement mag er geen amber gebruikt worden omdat het een onzinactie zou zijn...

Het zou mij niets verbazen als de mensen met de grootste mond niet toevallig een flitslamp op de wagen hebben zitten en deze ook daadwerkelijk gebruiken... heb zulke situatie zelf al meegemaakt dat er tegen mij gezegd werd van ja jij mag niet met amber rijden terwijl meneer zelf tijdens een evenement (buiten het evenementen gebied) met amber reed... En daar zullen er vast nog veel meer van rijden... hoe noemen ze dat ? beste stuurlui...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=