Valt eigen interpretatie van de wettelijke regels niet onder de noemer IWAB? Daarnaast is dit een forum voor discussie, als je prominent vermeld dat je amber op je privé voertuig hebben waarvoor je het gebruikt dan is dat iets wat om reactie vraagt.
Maargoed, inhoudelijk:
Leg mij uit onder welke noemer, wetgeving, aanwijzing of regeling je toegestaan wordt om amber te gebruiken in de bovenstaande situaties? Ik sta open voor discussie of interpretatie van de regels, maar kom niet aan met: "ik vind dat het beter opvalt" oid.
Ik vind ook dat neon verlichting onder m'n auto beter opvalt, het is echter gewoon niet toegestaan en voor heel goede redenen. Hetzelfde geldt voor amber signalering. Amber signaleringen bij wegafsluitingen heeft totaal geen zin en is onnodige afleiding van het verkeer. Gewoon een hek met een C1 erop, je geel met oranje hes en de aanstelling is hetgeen wat vkr de bevoegdheden geeft om die straat dicht te gooien, verkeer staande te houden en aanwijzingen te geven voor een omleiding. Ga er alsjeblieft niet allerlei randzaken bijhalen die niets toevoegen (zelfs afleiden) van je eigenlijke doel.
Dit zijn nu precies de dingen die sommige vkr in slecht daglicht stellen en het gezag ondermijnd. Onnodig en onterecht in veel gevallen omdat jullie gewoonweg hard nodig zijn. Ik heb bijzonder goede (ook slechte helaas) ervaringen met evenementen regelaars, maar aub houdt je aan de regels en probeer er niet je eigen draai aan te geven, omdat het de consistentie verstoord en juist verwarring veroorzaakt.