Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264944 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #640 Gepost op: 13 augustus 2013, 17:20:07
Onderstaande video heb ik al eens gepost op het forum, maar kan hem niet terug vinden, maar er viel mij toch iets op.
Zit er nu een stopmatrix op de achterruit???
https://www.youtube.com/watch?v=SZ2IEfN9jak
Roel Smits


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #641 Gepost op: 13 augustus 2013, 17:26:26
Citaat van: Sylvester link=msg=1191619 date=1376405416
Geen meerwaarde op 0:59
12-06-12 Prio 1 Prio 1 Grote Brand - Schielands Hoge Zeedijk Oost (Moordrecht) - Voertuigen
Remco Gerritsen
De alarmverlichting valt beter op dan de slsllampjes achter de voorruit 998765
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #642 Gepost op: 13 augustus 2013, 17:45:58
Citaat van: Sylvester link=msg=1191636 date=1376407207
Onderstaande video heb ik al eens gepost op het forum, maar kan hem niet terug vinden, maar er viel mij toch iets op.
Zit er nu een stopmatrix op de achterruit???
http://www.youtube.com/watch?v=SZ2IEfN9jak
Roel Smits
Zo te zien niet. Het lijkt meer op een derde remlicht wat doorverbonden is met de amberflitsers er naast.
Toch wel aardig dat een persfotograaf als Roel Smits op zo'n manier een bijdrage doet aan de veiligheid bij een (zo te zien) kop-staart.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #643 Gepost op: 13 augustus 2013, 18:10:03
Citaat van: CMKmaat link=msg=1191648 date=1376408758
Zo te zien niet. Het lijkt meer op een derde remlicht wat doorverbonden is met de amberflitsers er naast.
Toch wel aardig dat een persfotograaf als Roel Smits op zo'n manier een bijdrage doet aan de veiligheid bij een (zo te zien) kop-staart.
Het lijkt in mijn ogen wel op een stopmatrix, puur omdat het zo te zien 'knippert' en de andere remlichten niet in werking te zien zijn.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #644 Gepost op: 14 augustus 2013, 10:06:37
Citaat van: CMKmaat link=msg=1191648 date=1376408758
Zo te zien niet. Het lijkt meer op een derde remlicht wat doorverbonden is met de amberflitsers er naast.
Toch wel aardig dat een persfotograaf als Roel Smits op zo'n manier een bijdrage doet aan de veiligheid bij een (zo te zien) kop-staart.
Zo te zien gevalletje blik, kan je ook gewoon even 50 meter doorrijden...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #645 Gepost op: 14 augustus 2013, 10:12:30
Citaat van: Sylvester link=msg=1191655 date=1376410203
Het lijkt in mijn ogen wel op een stopmatrix, puur omdat het zo te zien 'knippert' en de andere remlichten niet in werking te zien zijn.

In mijn ogen is het gewoon een destijds zelf aangesloten derde remlicht, hiernaast zijn een paar peppi en kokkie flitsers gemonteerd die sluiting geven op het derde remlicht. Maw het betere pruts en knoiewerk.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #646 Gepost op: 14 augustus 2013, 10:19:00
Citaat van: kaasje link=msg=1191773 date=1376467597
Zo te zien gevalletje blik, kan je ook gewoon even 50 meter doorrijden...

Ook mijn eerste gedachte. Behalve dat deze verlichting verboden is, zijn de lampjes ook nog eens amper zichbaar. (denk van dat afhaalchinees-troep)
Ik zou daar al niet willen staan met mijn eigen auto. Hoe goed het ook bedoeld is. Als er wel iemand op klapt heb je nog een groter probleem (een fluoriserende gele jas helpt overigens ook niet tegen een whiplash.)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #647 Gepost op: 14 augustus 2013, 10:53:37
Citaat van: CopVR3 link=msg=1191776 date=1376468340
Ook mijn eerste gedachte. Behalve dat deze verlichting verboden is, zijn de lampjes ook nog eens amper zichbaar. (denk van dat afhaalchinees-troep)
Ik zou daar al niet willen staan met mijn eigen auto. Hoe goed het ook bedoeld is. Als er wel iemand op klapt heb je nog een groter probleem (een fluoriserende gele jas helpt overigens ook niet tegen een whiplash.)
Denk dat veel mensen onderschatten hoe slecht mensen opletten. Gisteren stond ik met mijn opvallende dienstbus een verkeerscontrole te houden. Reedt er een vlaflip door de afzetting over mijn pylonnen heen, terwijl ik mijn hele kerstboom aan had (alarmlichten, amber knipper op dak, traffic advisor) en dit was gewoon overdag... Alleen een pylon heeft het moeten ontgelden.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #648 Gepost op: 14 augustus 2013, 15:16:52
Citaat van: kaasje link=msg=1191781 date=1376470417
Denk dat veel mensen onderschatten hoe slecht mensen opletten. Gisteren stond ik met mijn opvallende dienstbus een verkeerscontrole te houden. Reedt er een vlaflip door de afzetting over mijn pylonnen heen, terwijl ik mijn hele kerstboom aan had (alarmlichten, amber knipper op dak, traffic advisor) en dit was gewoon overdag... Alleen een pylon heeft het moeten ontgelden.

Rijbewijs invorderen en 130 opmaken...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #649 Gepost op: 14 augustus 2013, 19:50:35
Citaat van: Sylvester link=msg=1191605 date=1376404658
Als je een werkvak in en uitrijdt, dan moet je toch ook even Amber voeren?

Waar staat precies dat het moet? OGS2009 kent alleen maar de optie om amber te voeren als de kans bestaat dat een voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt bij:

b. werkzaamheden ten behoeve van wegen, werken of inrichtingen op, aan, in of boven wegen, daaronder begrepen gladheidbestrijding of sneeuwruimen;

Wegafsluitingen vallen hier gewoon niet onder. Mooie boel als bij elk bord C1 een auto met amber start te flitsen  ;)

Werkzaamheden ten behoeve van wegen betreft het werken aan de weg zelf (asfalteren, bestraten, repareren, etc.) en bij dingen op aan in of boven de weg (tramrails, lantaarnpaal, verkeersborden, vangrails, etc.)

Groot misverstand (interpretatie) dat evenementen verkeersregelaars werkzaamheden ten behoeve van wegen uitvoeren.

Overigens nog een mooie uit het OGS2009 mbt amber. Per 1 maart 2014 bestaat amber/gele signaalverlichting uit een ECE65 goedgekeurde set. Heb je dat niet dan is het volgens de regeling geen gele/amber verlichting en valt het gewoon onder onnodige verlichting zoals bijv. Neon verlichting.