Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264945 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #660 Gepost op: 15 augustus 2013, 15:52:35
Persoonlijk vind ik van niet. Bijvoorbeeld, in een Theethuin, moet je een steegje in, onder een afdakje daar zit de AED verstopt. Op een andere plek, hangt de AED bij een garage, waar een bestelbus voor de kast geparkeerd staat. Of bij een snackbar/cafe aan het gebouw, waar heel veel soms lastige hangjongeren zitten. Andere kasten hangen bij de pizzeria, of bij de woningbouw vereniging onder het afdakje.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #661 Gepost op: 15 augustus 2013, 16:20:31
Dan parkeer je de auto 100 meter verder en dan loop je even? Zo vaak zal je de AED's ook niet controleren?

Wat is overigens het nut van grillflitsers EN een dashboard flitser als je het toch niet rijdend gebruikt...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #662 Gepost op: 15 augustus 2013, 16:25:40
Citaat van: DiNozzo link=msg=1192254 date=1376576431
Dan parkeer je de auto 100 meter verder en dan loop je even? Zo vaak zal je de AED's ook niet controleren?

Wat is overigens het nut van grillflitsers EN een dashboard flitser als je het toch niet rijdend gebruikt...
Da's toch stoer, jong  8) Maar inderdaad, daarom stelde ik eerder al een vraag hierover. En doe je dit privé of bedrijfsmatig? En waarom moet je op die 'ongebruikelijke' parkeren? Een stukje lopen is toch ook niet verkeerd?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #663 Gepost op: 15 augustus 2013, 17:08:52
Voor het controleren van die AED's gewoon lekker een parkeerplek zoeken en een stukje lopen.
Moet je de AED snel hebben vanwege een oproep gewoon een magneetlamp kopen en die op je autodak zetten aan de zijde waar het verkeer passeert.

Juist door wat jij wil en andere amberlichtfetisjisten wordt het voor mensen die het daadwerkelijk voor hun werk nodig hebben steeds moeilijker.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #664 Gepost op: 15 augustus 2013, 19:31:53
Citaat van: DiNozzo link=msg=1192254 date=1376576431
Zo vaak zal je de AED's ook niet controleren?
Zeker wel! Iedere maand 1x, bij een inzet 2x per maand. In de winter, ivm vorst ook 2x per maand.
Ik doe dit op vrijwillige basis voor de stichting.. Vanuit hun kant vinden ze het ook belangrijk dat we herkenbaar zijn.

En de oranje flitsers hebben niks te maken met ´Stoer doen´. Ik ben 21 jaar, dus weet heus wel waarvoor ik het wel en niet kan gebruiken. Ik vind het gewoon handig om ze erin te hebben, zoals meerdere forumleden dit hebben in hun auto.  ;) Ik ben er trouwens uit, het word een dashboard flitser, en een losse led pit.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #665 Gepost op: 15 augustus 2013, 19:42:09
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1192324 date=1376587913
Zeker wel! Iedere maand 1x, bij een inzet 2x per maand. In de winter, ivm vorst ook 2x per maand.
Ik doe dit op vrijwillige basis voor de stichting.. Vanuit hun kant vinden ze het ook belangrijk dat we herkenbaar zijn.

En de oranje flitsers hebben niks te maken met ´Stoer doen´. Ik ben 21 jaar, dus weet heus wel waarvoor ik het wel en niet kan gebruiken. Ik vind het gewoon handig om ze erin te hebben, zoals meerdere forumleden dit hebben in hun auto.  ;) Ik ben er trouwens uit, het word een dashboard flitser, en een losse led pit.

Als zij het belangrijk vinden laat hun dan voor materiaal zorgen.

Verder kan je gewoon je alarmlichten gebruiken, doe ik ook met een opvallende politieauto, gebruik amber nagenoeg nooit.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #666 Gepost op: 15 augustus 2013, 19:46:46
Citaat van: enrico1972 link=msg=1192273 date=1376579332
Voor het controleren van die AED's gewoon lekker een parkeerplek zoeken en een stukje lopen.
Moet je de AED snel hebben vanwege een oproep gewoon een magneetlamp kopen en die op je autodak zetten aan de zijde waar het verkeer passeert.

Juist door wat jij wil en andere amberlichtfetisjisten wordt het voor mensen die het daadwerkelijk voor hun werk nodig hebben steeds moeilijker.
Waarom amber bij een inzet?? Je bent BURGER-hulpverlener als aed-er gewoon alarmlichten aan in zo`n geval
Straks moeten de aed-werkgroepen nog allemaal lampen gaan uitdelen want stel je voor
 
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1192324 date=1376587913
Ik vind het gewoon handig om ze erin te hebben, zoals meerdere forumleden dit hebben in hun auto.  ;) Ik ben er trouwens uit, het word een dashboard flitser, en een losse led pit.

Vele forumleden met amber hebben het in het kader van hun werk en niet omdat ze het leuk vinden
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #667 Gepost op: 15 augustus 2013, 20:02:23
Citaat van: DeMassel link=msg=1192329 date=1376588806
Waarom amber bij een inzet?? Je bent BURGER-hulpverlener als aed-er gewoon alarmlichten aan in zo`n geval
Straks moeten de aed-werkgroepen nog allemaal lampen gaan uitdelen want stel je voor
 
Vele forumleden met amber hebben het in het kader van hun werk en niet omdat ze het leuk vinden
Aan een kant heb je gelijk dat het niet moet eigenlijk. Maar ga jij maar eens tellen hoeveel auto´s in Monnickendam er staan met allemaal oranje lampen, van de brandweer, of aed groep.. Blijkbaar ben ik niet de enigste die er zo over denkt, dat het ´handig´ is.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #668 Gepost op: 15 augustus 2013, 20:08:26
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1192331 date=1376589743
Aan een kant heb je gelijk dat het niet moet eigenlijk. Maar ga jij maar eens tellen hoeveel auto´s in Monnickendam er staan met allemaal oranje lampen, van de brandweer, of aed groep.. Blijkbaar ben ik niet de enigste die er zo over denkt, dat het ´handig´ is.
En als 'iedereen' zo denkt, hebben we straks allemaal oranje flitsers, draailampen en lichtbalken.

Dan is het effect, voor zo ver dat er nog is, weg. Het trekt de aandacht niet meer, want iedereen heeft het....
If you can dream it, you can do it.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #669 Gepost op: 15 augustus 2013, 20:11:03
Citaat van: Jims link=msg=1192336 date=1376590106
En als 'iedereen' zo denkt, hebben we straks allemaal oranje flitsers, draailampen en lichtbalken.

Dan is het effect, voor zo ver dat er nog is, weg. Het trekt de aandacht niet meer, want iedereen heeft het....

Kunnen wij flink gaan verbaliseren.......