Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264965 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #700 Gepost op: 18 augustus 2013, 19:09:16
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1192971 date=1376822413
achterraam is TIR3.
De TIR3 is erg rechtlijnig en directioneel in één straalvlak.
Zijn dat dezelfde als in deze mini lichtbalk of hebben deze een hogere Watt?
Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe de TA op deze balk is.
http://www.ledflitsers.nl/mini-ledbalk-magneet.html


Gast

  • Gast
Reactie #701 Gepost op: 18 augustus 2013, 19:15:59
Het zijn absoluut niet dezelfde, dat is geen Whelen balkje.
Een TA op een mini-balk, tja tja, dat werkt niet ;)


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #702 Gepost op: 18 augustus 2013, 19:20:10
Ik had al eerder een L22 magneetlamp besteld, en een avenger dubbele dashboard. Na de ervaringen hier, ga ik morgen nog even bij de zelfde dealer 2x TIR3 bestellen voor de hoofdsteunen. ;)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Gast

  • Gast
Reactie #703 Gepost op: 18 augustus 2013, 19:26:29
Benieuwd naar de prijs van die TIR3's, mag je me PM'en als je wilt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #704 Gepost op: 18 augustus 2013, 19:36:53
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1193096 date=1376846159
Een TA op een mini-balk, tja tja, dat werkt niet ;)
Heb je een voorbeeld van een TA op een mini balk?


Gast

  • Gast
Reactie #705 Gepost op: 18 augustus 2013, 23:16:15
Nee, omdat dat simpelweg niet werkt. Een Traffic Advisor of Signalmaster is bedoeld om visueel, voor zover het signaal al duidelijk is, een richting aan te geven waartoe het verkeer zich moet begeven.
Daarvoor zijn 5, 6 en 8 lamps ontwerpen voor gemaakt.
Een mini-balk heeft niet de ruimte om dat signal te kunnen maken in de volle breedte waarbij het zinvol is om zo'n richting aan te geven. Natuurlijk kun je een links/rechts/center-out patroon programmeren echter zal het effectief nauwelijks identificeerbaar zijn als een richtings-dwingend signaal.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #706 Gepost op: 18 augustus 2013, 23:48:16
Ik ben recentelijk weer aan het knutselen geweest. Alles is uitgebouwd  8)

Ik was wel erg blij met mijn TIR3's. Die zaten mooi verstopt onder de hoofdsteunen achter. Ik heb alleen nog een amber Movia-D in de auto liggen. De L31 vond ik te groot en te fel. Die staat nu mooi te wezen in de kast.


broeder1986

  • verpleegkundige acute psychiatrische opname afdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #707 Gepost op: 19 augustus 2013, 02:39:32
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1192971 date=1376822413
In de grille TIR6, achterraam is TIR3.
De TIR3 is erg rechtlijnig en directioneel in één straalvlak.


Voor meer lichtspreiding is een LIN3


of LINZ6

een betere keuze.

(dus even als leek) jou advies zou zijn om de LIN serie te gebruiken ipv de TIR? of is dat weer afhankelijk van het doel waar je ze voor wilt gebruiken?
groetjes Broeder1986 -(psychiatrisch) verpleegkundige -Apirant Manschap A. VNOG -evenementen verkeersregelaar - Event Security Officer


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #708 Gepost op: 19 augustus 2013, 12:10:28
LINZ6 heeft 6 leds in plaats van 3 leds. In hoofdsteunen achter, recht naar achter, zou ik gaan voor de TIR3 ipv LIN3.
LIN3 passen mooi in de bumper aan de zijkant, om op te vallen op de kruisingen.

Center out zie ik wel eens in gebruik bij transportbegeleiders


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #709 Gepost op: 19 augustus 2013, 12:37:11
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1193252 date=1376907028
LINZ6 heeft 6 leds in plaats van 3 leds. In hoofdsteunen achter, recht naar achter, zou ik gaan voor de TIR3 ipv LIN3.
LIN3 passen mooi in de bumper aan de zijkant, om op te vallen op de kruisingen.

Center out zie ik wel eens in gebruik bij transportbegeleiders
De linz6 heeft wel ongeveer dezelfde afmetingen als de tir3. Eveneens is de linz6 ece-r65 klasse 2 gekeurd. Van de tir3/lin3 durf ik t zo niet te zeggen