Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264982 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #750 Gepost op: 10 december 2013, 18:04:06
Citaat van: Sylvester link=msg=1227380 date=1386694854
In mijn ogen totaal niet nodig, net zo onnodig als het Amber rijdend voeren in de video.

Er is mij verteld dat amber rijdend voeren verboden is... En dat je dan een bekeuring kunt krijgen van 60 euro voor het voeren van de verkeerde verlichting... (even veel als het voeren van mistlampen aan de voorzijde icm dimlicht)
Amber zou wel gevoerd mogen worden wanneer de auto stilstaat en dan zijn ze gelijk aan je alarmlichten.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


sylvester1986

  • Gast
Reactie #751 Gepost op: 10 december 2013, 18:16:37
Amber mag rijdend wel, denk aan uitzonderlijk vervoer, werkvak in/uit rijden, landbouwvoertuigen of:
Citaat van: Jerommeke link=msg=1018254 date=1333450783
wegslepen van voertuigen

Stilstaand Amber zwaailicht aanhebben hetzelfde als alarmlichten?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #752 Gepost op: 10 december 2013, 19:36:41
De Regeling OGS is vrij duidelijk wanneer oranje zwaailicht gevoerd moet worden. Daarbij zijn situaties die rijdend en stilstaand voorkomen. Al het overige is niet toegestaan.

Amber heeft niet dezelfde status als alarmlichten want het is allereerst extra verlichting die niet aan de regeling voertuigen voldoet, en daarnaast gelden er bepaalde verplichtingen terwijl alarmlichten niet verplicht zijn (wel hebben, niet het voeren).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #753 Gepost op: 12 december 2013, 13:12:01
Citaat van: DiNozzo link=msg=1227405 date=1386700601
De Regeling OGS is vrij duidelijk wanneer oranje zwaailicht gevoerd moet worden. Daarbij zijn situaties die rijdend en stilstaand voorkomen. Al het overige is niet toegestaan.

Amber heeft niet dezelfde status als alarmlichten want het is allereerst extra verlichting die niet aan de regeling voertuigen voldoet, en daarnaast gelden er bepaalde verplichtingen terwijl alarmlichten niet verplicht zijn (wel hebben, niet het voeren).

Waarbij het er op neer komt dat geen enkele personenvoertuig amber mag gebruiken.
Echter zijn er nog al wat grijze gebieden die dus blijkbaar opgezocht worden. Waar ik mijzelf dan ook onder plaats.
Maar wanneer ik dan lees dat amber weer wel gebruikt zou mogen worden bij het slepen van een voertuig (wat ik echter zeer positief benadruk aangezien je dan duidelijk kan zien dat het voertuig als sleep gezien kan worden en dus langzamer rijd)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #754 Gepost op: 12 december 2013, 13:14:19
Citaat van: thetwin84 link=msg=1227879 date=1386850321
Waarbij het er op neer komt dat geen enkele personenvoertuig amber mag gebruiken.

Ik weet niet hoe jij het leest, maar ik heb al eens eerder aangegeven dat nergens personenvoertuigen worden uitgesloten. Er worden alleen diensten/beroepen/werken aangegeven waarbij amber mag worden gevoerd en aanwezig zijn.

Een BMW van de dealer mag gewoon amber aanwezig hebben als het voertuig wordt gebruikt als onderhoudsvoertuig.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #755 Gepost op: 12 december 2013, 13:41:25
Citaat van: HIT link=msg=1227880 date=1386850459
Ik weet niet hoe jij het leest, maar ik heb al eens eerder aangegeven dat nergens personenvoertuigen worden uitgesloten. Er worden alleen diensten/beroepen/werken aangegeven waarbij amber mag worden gevoerd en aanwezig zijn.

Een BMW van de dealer mag gewoon amber aanwezig hebben als het voertuig wordt gebruikt als onderhoudsvoertuig.

Laat het ik anders benoemen personenvoertuigen die niet anders dan voor privé doeleinden gebruikt worden.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #756 Gepost op: 12 december 2013, 13:48:17
Citaat van: thetwin84 link=msg=1227886 date=1386852085
Laat het ik anders benoemen personenvoertuigen die niet anders dan voor privé doeleinden gebruikt worden.
En ook deze mogen Amber voeren indien zij bezig zijn met "niet normale" bezigheden zoals bijv. het slepen van een voertuig.

Er veranderd qua amber eigenlijk niet veel, als puntje bij paaltje komt veranderd er alleen dat het amber gekeurd moet zijn en niet meer permanent voor personenvoertuigen dat uitsluitend privé worden gebruikt gemonteerd mag zijn. Echter als de verlichting in het voertuig is gemonteerd bijv. dashflitsers en achterruitflitsers mag dit weer gewoon.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #757 Gepost op: 12 december 2013, 13:52:38
Sure? Valt dit niet nog altijd "gewoon" onder de noemer 'meer verlichting dan toegestaan'? Anders heb ik nog wel een paar daksets, grille-flitsers en de rest om in te bouwen :P


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #758 Gepost op: 12 december 2013, 13:59:46
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1227889 date=1386852758
Sure? Valt dit niet nog altijd "gewoon" onder de noemer 'meer verlichting dan toegestaan'? Anders heb ik nog wel een paar daksets, grille-flitsers en de rest om in te bouwen :P

Aanwezigheid in het voertuig is nog nooit strafbaar geweest, het voeren wel. Je mag je auto van binnen als een disco uitvoeren zolang het buitenaf niet zichtbaar in gebruik is. Zie het als binnenverlichting, ook daarvan staat nergens hoeveel en waar het gemonteerd moet/mag zijn. (voor de slimmerds ja er staat wel dat het binnen het voertuig moet zijn gemonteerd)
Aanwezigheid op het voertuig wil men nu veranderen alleen via deze regeling is het weer half bakken >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #759 Gepost op: 12 december 2013, 14:30:45
Citaat van: HIT link=msg=1227891 date=1386853186
Aanwezigheid in het voertuig is nog nooit strafbaar geweest, het voeren wel. Je mag je auto van binnen als een disco uitvoeren zolang het buitenaf niet zichtbaar in gebruik is. Zie het als binnenverlichting, ook daarvan staat nergens hoeveel en waar het gemonteerd moet/mag zijn. (voor de slimmerds ja er staat wel dat het binnen het voertuig moet zijn gemonteerd)
Aanwezigheid op het voertuig wil men nu veranderen alleen via deze regeling is het weer half bakken >:(

Ik heb een flitser voor de voorruit en een flitser voor de achterruit en dat mag dus wel zolang ik ze maar niet voer terwijl ik aan het rijden ben. Wel een keer voorgekomen dat ik de laatst aansluitende auto in een file was en dat ik in me spiegel keek en dat de persoon achter mij niet zichtbaar van snelheid veranderde (of wel niet remde...) daar schrok ik wel van want ja met een kop staart in het vizier had ik niet echt een behoefte aan terwijl ik wel mijn alarmlichten aan had staan... Dus om nog even een attentiewaarde erbij te doen zette ik de flitser aan met gewenst effect dat meneer in de remmen ging en netjes achter mij aansloot...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=