Er is ook geen wet die je verplicht alle wetten te kennen. Wel is er een algemene rechtsregel (ik vermoed dat die voorkomt uit jurisprudentie) die het argument 'ik wist het niet' buiten spel zet.
Een beetje offtopic, maar ik kon het niet laten.
Als ik het me nog goed kan herinneren dan was jaren lang de verplichting de wet te kennen een echte wetsartikel in de Wet Algemene Bepalingen. In de jaren 60/70 (geloof ik) is dit artikel verdwenen, omdat het niet te handhaven is.
De enige reden dat die wet bestaat is zodat je in een rechtzaal nooit kunt beargumenteren dat je niet op de hoogte was van de geldende regels.
Als je dat namelijk wel zou argumenteren en die wet zou niet bestaan zou men iedereen kunnen/moeten laten gaan zolang men niet kan bewijzen dat de verdachte op de hoogte is van deze wet.
Om helemaal correct te zijn is het inderdaad "geacht worden", wat dus geen verplichting is maar een rechtsbeginsel.
Overigens werd/wordt in sommige situaties wel degelijk het argument "ik wist het niet" erkent door rechters. Denk aan bepalingen in een gemeentelijk verordening, waarbij in een openbare ruimte beperkingen worden opgelegd maar men verzuimt dit ter plaatse kenbaar te maken.