Maar hier dan even over signalering op privé voertuigen:
Mijn autootje is redelijk uitgerust met 1 losse magneetpit ece-r65 (Led) (in de kofferbak, niet aangesloten)
een traffic advisor op de hoedenplank (onder een hoes en dus niet bruikbaar voordat je de hoes er vanaf gehaald hebt en de kabel in de sigarettenplug gestoken hebt, is ook gemakkelijk uitneembaar door 3 schroeven, mocht ik naar de blauwe Zweedse meubelgigant gaan
)
1 goede kwaliteit action flare / led flare, merk weet ik zo 1,2,3 niet, zit een cr123a batterij in.
en tot slot: als ik naar een klus ga een 5 tal verkeerskegels van 50cm hoog (neem ik ook weer mee terug
)
De reden dat ik dit in mijn auto heb is simpel: zwaailicht heb je bij een enkel werkvak nodig bij in en uit rijden. Soms is het handig om een pit op je dak te hebben, is je auto van alle kanten herkenbaar als werkverkeer (zelfs als die pit uit staat).
- TA heb ik heel af en toe gebruikt om auto's een andere kant uit te sturen wanneer er geen hekken aanwezig waren. Wel stond ik dan zelf ook actief verkeer te regelen achter mijn auto en was het puur ter ondersteuning en afzetting.
- Action flare heb ik onder de voorstoel liggen, is soms wel eens handig als je meteen ergens op een gek punt moet staan. Valt je auto in het donker redelijk op tot de flits-pit erop staat.
Bij alle verlichting heb ik er bewust voor gekozen niets standaard aangesloten of bij de hand te hebben. Als ik verlichting nodig heb moet dat een doordachte stap zijn en iets toevoegen. Daarom ook geen vaste flitsers op mijn auto. Niet per ongeluk even een knopje indrukken omdat iemand te dicht op je rijd, niet per ongeluk even je front-flitsers / dashboard flitsers aanzetten als iemand voor je iets geks doet. Maar eerst de kofferbak open, zwaailicht uit de doos pakken en hoes van ta halen. Kost misschien een paar tellen extra, maar je houd je hoofd er wel bij.
En tot slot heeft dit hele spul mij nog geen 250 euro gekost
, en er zijn geen plannen voor uitbreiding van het spul. zeker niet!
Ow ja: nog 1 ding, ik twijfelde of ik alles hier zou neerzetten omdat er nogal wat mensen erg fel tegen (amber) signalering zijn... Maar nogmaals: alles kan pas licht geven nadat mijn auto stilstaat en ik ben uitgestapt. En gelukkig is dit een open forum, dus tips zijn welkom!