Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 267327 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #90 Gepost op: 30 maart 2011, 16:10:37
Ik heb wel eens transportbegeleiders gezien in bijv Spanje, Oostenrijk, Frankrijk etc die een hoes over de lichtbalk hadden, dan kan je zeggen, nee dan zou het niet mogen.
Is Spanje zou je dan een voorrangsvoertuig kunnen zijn, als je amber voert.
Als iemand weet wat de regels zijn omtrent het voeren van Amber signalering op privé voertuigen, dan hoor ik het graag O0

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #91 Gepost op: 30 maart 2011, 18:55:22
transport begeleiding is volgens mij alleen particulier mogelijk in Nederland, Belgie en deels Duitsland( op bepaalde wegen heb je nog steeds politie nodig), er is een maar, je moet in elk land ook bevoegd zijn om verkeer te mogen regelen vanuit/vanaf een voertuig. In Duitsland is het ook verplicht om een matrixbord op het voertuig te hebben of een andere wijze om verkeersborden duidelijk te maken.

Dit is wat ik nog weet van mijn opleiding maar ehm... dat is ook alweer negen jaar geleden (ja ik heb nog een oud diploma dat tien jaar geldig is)
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 30 maart 2011, 19:50:35
HIT,

nog heel even off-topic.

Je mag als transportbegeleider ook begeleiden in Frankrijk, Italië, Zwitserland, Oostenrijk en op het eiland(GB). Dit is echter alleen icm de politie of zoals in Zwitserland en Oostenrijk plaatselijk transportbegeleiders.

Dat matrixbord voor DLD heeft een BF3 bord.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #93 Gepost op: 30 maart 2011, 22:28:14
@dielangemotormuis

klopt, echter ik dacht dat de vraag ging over alleen transportbegeleiders vandaar mijn antwoord.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

sylvester1986

• Gast
Reactie #94 Gepost op: 6 april 2011, 09:33:51
Zo bont zou ik het niet maken, dit is weer overdreven.
Traffic Control Group

Traffic Control Group

User voor beide video's is: viszer

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #95 Gepost op: 6 april 2011, 09:43:21
Vond dit bericht wel toepasselijk voor dit topic:  :D

Moskou: Ambulance als dure taxi
Inwoners van Moskou ergeren zich er gek aan: zakenmannen en rijke Russen die met zwaailichten op de auto de verkeersregels aan hun laars lappen. Maar de nieuwste trend is helemaal bizar. Ga gewoon per ambulance.

Lastig probleem
De zwaailichten zijn een groot probleem in de grote steden. Bekeuringen worden er nauwelijks gegeven, want het zijn met name hoogwaardigheidsbekleders die het zwaailicht gebruiken zonder noodzaak. Op een speciale site (anti-migalki, migalki is zwaailicht) worden foto's geplaatst van verkeerd zwaailichtgebruik.

Ambulance
Maar nu is er ook een oplossing voor de gewone man met haast. Ambulancebroeders werken maar al te graag mee voor een extra zakcentje. Een telefoontje met de centralist is meestal voldoende. Op de afgesproken tijd brengt een ambulance je met zwaailicht en sirene naar de plek van bestemming. Prijs van een ritje? Ongeveer 1600 roebel (150 euro). Een hoop geld, zeker in Rusland. Maar dé oplossing voor de zakenman die snel naar een belangrijke afspraak moet.

Laat maar loeien
Als je ooit echt ziek bent in Moskou, dan is het maar te hopen dat het gewone verkeer nog rekening met je houdt. Het is al heel normaal om niet meer aan de kant te gaan voor een dikke Mercedes met blauw zwaailicht, laat staan als het gros van de ambulances straks luidruchtige taxis zijn.

Bron + 2 filmpjes: RTL.nl

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #96 Gepost op: 6 april 2011, 09:50:51
Vond dit bericht wel toepasselijk voor dit topic:  :D
Staat volgens mij ook al onder 'Medisch Nieuws'

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 2 juni 2011, 14:53:50
Automobilist flitst politie
Uitgegeven:    2 juni 2011 13:57
Laatst gewijzigd:    2 juni 2011 13:57

BRAKEL - Een 21-jarige automobilist uit het Brabantse plaatsje Wijk en Aalburg heeft in Brakel geprobeerd agenten die een videosurveillance uitvoerden in een onopvallende auto ''af te bluffen'' door zijn blauwe flitslichten aan te zetten.

De agenten zagen twee auto's achter elkaar hard rijden en doorgetrokken strepen negeren.

Toen ze de achterste auto passeerden om de snelheid van de tweede auto te kunnen meten, achtervolgde de 21-jarige man hen met een snelheid van ruim 150 kilometer per uur en zette zijn flitslampen die in zijn grill zaten aan. Zijn rijbewijs is hij voorlopig kwijt, aldus de politie donderdag.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2530807/automobilist-flitst-politie.html

sylvester1986

• Gast
Reactie #98 Gepost op: 23 juni 2011, 16:31:40
Whelen freedom mini
User: cavia80

Tekst die erbij hoort....(1 van de weinigen die een Whelen Freedom in de auto heeft liggen, denk ik)

Woensdag 8 juni 2011 reed ik in me nieuwe auto op de A12 richting Arnhem. Net voor het velperbroek circuit lagen grote piepschuimen blokken op de vluchtstrook en meest rechter rijbaan.

Omdat dit direct gevaar opleverde heb ik mijn auto er meteen achter gezet en mijn Whelen Freedom op het dak geplaatst. Na hulp van een toevallig passerende wagen van de marechaussee en via 112 opgeroepen wagen van rijkswaterstaat hebben we de schuimblokken van het asfalt afgehaald
.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #99 Gepost op: 23 juni 2011, 20:04:29
Ziet er eng uit (ik zou het eerlijk gezegd niet durven!) zo op de vluchtstrook... maar in dit soort gevallen zou zo'n setje verlichting zeker (niet-wettelijk) tot zijn recht komen. :)  O0
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon