en dan gaan mensen hier spreken over Fend off zetten van een prive-voertuig. Wel eens bedacht waarom er strepen in een bepaalde richting zitten op voertuigen die daarvoor gemaakt zijn?
En alarmlichten (die toch voor dat soort situaties bedoeld zijn) zijn dan minder goed zichtbaar.
En blauwe lampen???
Lijkt mij echt niet juist om die bij je te hebben, en zeker niet om die te gebruiken, ook al is het op afgesloten terrein. Die lampen zijn voorbehouden aan professionals, en daar wil je je toch niet onterecht voor uitgeven...
Eens even een voorzichtige stelling deponeren...
Het optuigen van een auto met allerhande signalering komt voort uit wannabe gedrag.
Allereerst:
Op grond van welke regelgeving wil JIJ verbieden dat er blauw op een voertuig aanwezig is EN gebruikt wordt. Op een afgesloten terrein is de RRV niet van toepassing!! Om die reden kun je je op een afgesloten terrein al niet voor een prof uitgeven.
Ten tweede:
Blauwe zwaail en of knipperlichten hebben in de hele RVV geen enkele meerwaarde indien deze gemonteerd zitten op welk voertuig ook. Voertuigen (en dat zou jij moeten weten als ambu VP) met blauwe zwaai en of knipperlichten zijn niets meer of minder in het verkeer als een voertuig welke niet over deze verlichting beschikt. Pas wanneer de blauw verlichting wordt gebruikt (en dus werkt) en dan nog in alleen samenhang met een meertonige hoorn heeft het meerwaarde.
De monteur die dus een proefrit maakt met jou ambu, zou zoals jij het stelt, de OGS dus maar moeten afdekken anders mocht hij wel eens een wannabee zijn of zich ten onrechte uitgeven voor een prof
?
Als laatste, het optuigen van een voertuig gelijkend een HV voertuig heeft voor de meeste eigenaren geen enkele verbeelding richting wannabee gedrag, die weten echt wel dat je er met je vingers af moet blijven, maar behouden hun voertuigen (daarmee ook de voormalige voertuigen van jou werkgever) voor de geschiedenis van de hulpverlening en uit respect voor de mensen die er in de periode dat de voertuigen dienst hebben gedaan.
Tja, dat die, in jou ogen, wannabees soms tijdens evenementen (al of niet op de openbareweg) hun OGS mogen gebruiken dat is veelal geregeld in de evenementen vergunningen en soms zelfs VERPLICHT in die evenementen vergunningen. (zie bijv. de vergunningen voor het KBF)
Prive voertuig
JA gebruik van de OGS (op de openbareweg)
JA wannabee
in de verste verte niet NEE en waarom niet, ik moet er niet aan denken aan de shit die een brandweermedewerker overzich heen kan krijgen, heb aan een kruising gewoond waar soms 2 of meer ernstige ongevallen per dag plaats vonden en heb genoeg shit gezien die door de brandweer uitgeknipt mochten worden en toen als kleine jongen al besloten..... Dat is een taak voor mensen die er echt tegen kunnen maar niet voor mij. Maar dat ik nu een ex HV voertuig bezit ben ik toch echt niet opeens alsnog een wannabee, respect voor hen die dergelijke voertuigen moeten gebruiken en alleen daarom zijn die voertuigen het waard om bewaard te blijven bij een
idioot dat dan weer wel....