Er zit wel een verschil met een losse pit in de auto en complete lichtbalken met traffic assist en ledjes in de grill....
Ook dat ben ik niet met je eens. Er rijden "hobby voertuigen" genoeg die over diverse kleuren signalering beschikken zelf met traffic advisor. Niet de aanwezigheid van die signalering bepaald of iemand een wannabee is maar het gebruik (maken) ervan.
Een mooi voorbeeld hiervan is het gebruik van Caprice bij een ongeval op de toerit A7=>A8 De signalering aanwezig, ongeval op een lokatie met beperkt overzicht en dus gebruiken die handel (zonder overige OGS) en daarmee een stuk veiligheid creëren niks wannabee gedrag maar gewoon nuchter boeren verstand.
Zelf ook een ongeval meegemaakt bij Harderwijk, met onze ex brw.bus als eerste gestopt en die mooie oranje pit op het voertuig aangezet, vlug rondje langs betrokkenen leerde dat er geen letsels waren waar je als EHBO-er iets mee kan, wel een van de SO's geadviseerd te gaan zitten en die van een isodeken voorzien. Hierna de wegkegels uit het voertuig op de kruising geplaatst om overig verkeer te beschermen tegen onderdelen van, en de wrakken zelf. Het blauw (wat ook aanwezig is) blijft gewoon uit in eerste instantie, is pas geactiveerd na een vordering hiertoe door de enige diender die terplaatse kon komen en uitgezet toen er een tweede eenheid aanwezig was.
Ook hier niks wannabee gedrag maar gezond boeren verstand, eenvoudig beveiligen => alarmeren => beter beveiligen => en
na vordering attentie waarde verhogen middels blauw op een zeer druk kruispunt
Leg mij nu eens uit wat het verschil is tussen het aanwezig hebben van een komplete OGS en verstandig gebruik hiervan tov het aanwezig hebben van losse signalering en de relatie met het door jou bestempelde wannabee gedrag.
Zeker als dit gebeurd in overleg met de meldkamer en aanwezige diender.
Jij kunt aan het inwerking hebben van de Amber
en blauwe lampen niet zien of hiertoe al of niet gevorderd is jij kunt alleen constateren dat het inwerking is en dat er hulpgeboden wordt hiermee is het voor jou dus ook onmogelijk te (ver)oordelen