Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264766 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #360 Gepost op: 25 november 2012, 22:33:39
Sylvester,

Tekst van de site van Honac? Er staat namelijk naar mijn mening een fout in...het artikel over de grille flitsers.
Grille flitsers zijn namelijk een secundaire set en niet een primaire set. ECE R65 is europabreed geregeld. Oranje grille flitsers worden bijvoorbeeld in Duitsland niet erkend als zijnde een uitbreiding van de dakset om 360 graden rondom zichtbaar te zijn.


Groeten, Ruud


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #361 Gepost op: 26 november 2012, 01:12:59
Kan het zijn dat ik iets mis? Dit topic gaat tog juist over signalering op prive voertuigen? Maar de wetgeving die onze vriend Lemmens net noemt gaat tog juist over professioneel gebruik? Of wordt het met de nieuwe wet verboden om signalering op je auto te hebben van het merk Ying-Yang-Shang-Hai?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geďnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #362 Gepost op: 26 november 2012, 01:15:16
Even heel Sec, het is nu al verboden om de Amber signalering op je voertuig te hebben als je niet in de regeling OGS genoemd bent  998765
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


sylvester1986

  • Gast


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #364 Gepost op: 30 november 2012, 20:02:25
Even heel Sec, het is nu al verboden om de Amber signalering op je voertuig te hebben als je niet in de regeling OGS genoemd bent  998765

VKRC staat niet gemeld in de regeling OGS dus zou het betekenen dat VR's ook geen amber op hun voertuigen mogen hebben.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #365 Gepost op: 1 december 2012, 00:05:18
Tja, heikel punt  >:D

Maar gelukkig hebben wij een door de politie afgekeurd voertuig gehad welke incl. Balk bij de rdw een herkeuring heeft gehad. (dus een type goedkeuring op zak met amber lichtarmatuur) plus de benodigde ontheffingen van het ministerie  ^-^
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #366 Gepost op: 1 december 2012, 12:29:27
Tja, heikel punt  >:D

Maar gelukkig hebben wij een door de politie afgekeurd voertuig gehad welke incl. Balk bij de rdw een herkeuring heeft gehad. (dus een type goedkeuring op zak met amber lichtarmatuur) plus de benodigde ontheffingen van het ministerie  ^-^

Was ook niet persoonlijk bedoeld, maar een verkeersregelaar mag geen aanwijzingen geven vanaf of vanuit een voertuig volgens mij.
Je zal dan toch moeten uit/afstappen kan je net zogoed het voertuig bv. Op de stoep zetten je hebt dan geen amber nodig. Verkeersregelaars zijn zelf al goed zichtbaar doormidden van kleding.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #367 Gepost op: 1 december 2012, 13:17:43
Op de stoep zetten je hebt dan geen amber nodig.
Ja niet dus, op stoep zetten valt no-way onder je vergunning (tenzij het een hele brede stoep is). Iets met hinder en overlast veroorzaken.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #368 Gepost op: 1 december 2012, 18:16:01
VKRC staat niet gemeld in de regeling OGS dus zou het betekenen dat VR's ook geen amber op hun voertuigen mogen hebben.
Even heel Sec, het is nu al verboden om de Amber signalering op je voertuig te hebben als je niet in de regeling OGS genoemd bent  998765
Bord "werkverkeer" op je auto en je mag het weer wel.

Op de stoep zetten je hebt dan geen amber nodig. Verkeersregelaars zijn zelf al goed zichtbaar doormidden van kleding.
Dat valt dus best wel tegen, zeker als het donker is of de zon laag staat. En wanneer je een voertuig ergens neer zet waar de gevaarzetting in het geding is dan moet je juist Amber voeren. Tevens kun je als VKR niet altijd je auto ver weg zetten omdat je ook weer moet instappen om naar een andere locatie te rijden om te assisteren. Ook zoals vanmorgen bij het afsluiten van de A6 en de toeritten ervan zet je je voertuig neer als actie hek en is het een must dat je Amber voert want je staat met een voertuig op de rijbaan.

Ja niet dus, op stoep zetten valt no-way onder je vergunning (tenzij het een hele brede stoep is). Iets met hinder en overlast veroorzaken.
Mijn ontheffingen zeggen dat ik het voertuig overal mag parkeren benodigd voor mijn werkzaamheden. Enige waar ik me wat parkeren betreft aan moet houden is art. 5.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #369 Gepost op: 1 december 2012, 19:08:55
Mijn ontheffingen zeggen dat ik het voertuig overal mag parkeren benodigd voor mijn werkzaamheden. Enige waar ik me wat parkeren betreft aan moet houden is art. 5.
Als het goed is staat er in de vergunning zoiets dat het gaat om werkzaamheden die zonder de vergunning niet kunnen worden uitgevoerd (ik had een kopie, maar niet meer bij de hand). Het gaat er dus niet om dat je de ontheffing mag gebruiken voor het uitoefenen van werkzaamheden, het gaat erom dat je zonder de vergunning je werkzaamheden niet zou kunnen uitvoeren. Als dit betekent dat je een voertuig 200 meter verderop moet neerzetten omdat daar een parkeerplaats staat, dan zal je dat moeten doen.

Daarnaast heeft artikel 5 het zowel over hinder, als het veroorzaken van gevaarlijke situaties. Het is extreem moeilijk om binnen ons dichtbevolkte wegennet een auto te parkeren zonder hinder te veroorzaken voor anderen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag