Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264796 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #380 Gepost op: 3 december 2012, 11:58:40
Tja, de Kat op het Spek binden.....ik kan begrijpen dat je dat denkt, had ik ook gedaan.
Wij moeten een combinatie vinden in Veiligheid, Commercie en Wetgeving.
Heel reeel gezien blijven wij een commerciële firma welke er voor gekozen heeft een bepaalde huisstijl te hanteren welke (gelukkig) geheel binnen de wetgevingen valt.
Dat dit een tricker is voor bepaalde agenten kan ik me voorstellen. Doet niets af aan het feit dat de wetgeving een Hiaat heeft,
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #381 Gepost op: 3 december 2012, 12:19:29
Om watvoor voertuig gaat het hier? Want een voertuig van een VKR is volgens mij niet bedoelt om een weggedeelte af te sluiten. Tevens is dit voor zover mijn kennis reikt ook niet toegestaan.

Dit mag gewoon daar is geen discussie over mogelijk. Als wij opdracht krijgen om iets af te sluiten dan mogen wij de middelen hiervoor gebruiken die aanwezig zijn. In dit geval was dat het voertuig.

Zelfs met het bordje "werkverkeer"mag het niet. Want dit bordje heeft geen enkele juridische betekenis. Dit bordje staat in geen enkele wet genoemd en er is geen enkele wet die er bepaalde bevoegdheden, danwel onheffingen of vrijstellingen aan ontleent.
In het Reglement Voertuigen staat nergens genoemd dat men ambersignalering mag voeren. Het is dan ook verboden. Het kromme nu is dat de wet het verbied om Amber op of aan het voertuig aanwezig te hebben en dat het Regeling OGS 2009 het in bepaalde gevallen verplicht stelt om het te voeren. Hier wringt de spreekwoordelijke schoen.

Het "Werkverkeer" geeft de noodzaak aan voor het hebben van omdat er wordt geeist dat je het voert bij het in en uit rijden van werkvakken. Het verschil met VKRC is wel het ontbreken van blauwe kappen bij de meesten.

En laten wij "bepaalde agenten" tegen ons hebben vanwege het aanwezige blauw op de Smarts.

Jammerlijk genoeg is het niet alleen tegen de smarts, ik kon regelmatig agenten tegen die het VKR verhaal liever zien verdwijnen. Net alsof politie de enige partij is die verkeer goed zou kunnen regelen. Wat wel vaak blijkt als je doorvraagt aan deze agenten is dat ze liever ook geen andere BOA's zien die in hun vakgebied werken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #382 Gepost op: 3 december 2012, 13:13:37
Dit mag gewoon daar is geen discussie over mogelijk. Als wij opdracht krijgen om iets af te sluiten dan mogen wij de middelen hiervoor gebruiken die aanwezig zijn. In dit geval was dat het voertuig.

Daarom zei ik ook zover mijn kennis reikt. Het was mij alleen bekend dat een VKR een weggedeelte alleen mocht afsluiten met kegels of een afzethek.
Het "Werkverkeer" geeft de noodzaak aan voor het hebben van omdat er wordt geeist dat je het voert bij het in en uit rijden van werkvakken. Het verschil met VKRC is wel het ontbreken van blauwe kappen bij de meesten.

Het geeft een noodzaak aan die juridisch nergens op gebasseerd is. Want juridisch gezien heeft het bordje nog steeds geen meerwaarde. Daarnaast kan ik ook gewoon een bordje met werkverkeer aanschaffen en dan zou het zo zijn dat ik ineens wel amberlicht mag hebben. Beetje kort door de bocht. Die blauwe kappen van VKRC is ten eerste genoeg over gezegd. Ten tweede vind ik het wel zo netjes en eerlijk als we het goed neerzetten. Bij VKRC betreft het een blauwe deksel van de daklichtset. Het zijn geen blauwe kappen. Even een juridisch correcte aanpassing.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #383 Gepost op: 3 december 2012, 16:56:36
Ten tweede vind ik het wel zo netjes en eerlijk als we het goed neerzetten. Bij VKRC betreft het een blauwe deksel van de daklichtset. Het zijn geen blauwe kappen. Even een juridisch correcte aanpassing.

I stand corrected. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #384 Gepost op: 9 januari 2013, 22:45:16


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #385 Gepost op: 10 januari 2013, 15:44:48
WTF???
Geld over?
Of wordt deze als buffer gebruikt?  098uo    98uiye
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #386 Gepost op: 12 januari 2013, 18:37:57
WTF???
Geld over?
Of wordt deze als buffer gebruikt?  098uo    98uiye

Of om op de snelweg in een file tussen de auto's door rijden. Heb laatst een motorrijder volop voorzien van oranje flitser tussen de file door zien rijden.
En het was geen politie of ambu motor. Want die rijden geen gold wing voor zover ik weet  998765
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


sylvester1986

  • Gast
Reactie #387 Gepost op: 12 januari 2013, 18:43:26
Of om op de snelweg in een file tussen de auto's door rijden.
Dat hoop ik toch niet met een scooter. :D


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #388 Gepost op: 12 januari 2013, 23:22:27
Dat hoop ik toch niet met een scooter. :D
Bromscooter of (net) motorscooter.

Zeker op trajecten waar vaak file staat heb ik er wel beeld bij.
Zelf rij ik erg rustig tussen de file door (en heb er geen probleem mee om even ruimte te maken voor de jongens met haast) maar het komt regelmatig voor dat ik stil sta omdat ze me niet zien en ik toch even op een gaatje moet wachten.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #389 Gepost op: 12 januari 2013, 23:28:13
Bromscooter of (net) motorscooter.

Zeker op trajecten waar vaak file staat heb ik er wel beeld bij.
Zelf rij ik erg rustig tussen de file door (en heb er geen probleem mee om even ruimte te maken voor de jongens met haast) maar het komt regelmatig voor dat ik stil sta omdat ze me niet zien en ik toch even op een gaatje moet wachten.

Nou dat je daarvoor extra signalering nodig hebt is pure inflatie van de amber OS, wat je sowieso al hebt als je kijkt naar wat voor voertuigen soms amber voeren :(
Hobby Bobby eenheid Den Haag