Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264802 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #390 Gepost op: 12 januari 2013, 23:39:52
Ik rij zelf een fiets uit '78. (iets met techniek waar ik zelf nog wat van snap :D)
Daar zitten richtingaanwijzers op maar die kunnen niet eens als alarmlichten gebruikt worden.
Er is een groot verschil tussen nodig hebben en nodig hebben. Als ik soms de kerstbomen door de files zie rijden ... tsja ... die worden in ieder geval wat beter gezien dan mijn donkerblauwe tuftuf. Inflatie of niet.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #391 Gepost op: 12 januari 2013, 23:56:19
Er is een groot verschil tussen nodig hebben en nodig hebben. Als ik soms de kerstbomen door de files zie rijden ... tsja ... die worden in ieder geval wat beter gezien dan mijn donkerblauwe tuftuf. Inflatie of niet.

Misschien investeren in een relais en een schakelaar? Want het mag niet en dan moet ik :

Nou dat je daarvoor extra signalering nodig hebt is pure inflatie van de amber OS, wat je sowieso al hebt als je kijkt naar wat voor voertuigen soms amber voeren :(

Gelijk geven, want dat is nou net het probleem met Amber. Het feit dat het geen status heeft verder geeft ook gelijk dat iedereen het denkt te kunnen/mogen gebruiken. En ook gelijk de reden dat goedwillende verkeersafzet/regel bedrijven tegenwoordig mogen uitleggen waarom zij het wel op de voertuigen hebben. Misschien is het ook verstandiger om nog eens een keer OGS2009 onder de loep te nemen want door deze wildgroei is er geen onderscheid meer. Blauw is nu goed geregeld na alle aanpassingen, amber is nog steeds een ramp. Vrachtauto's, auto's en motoren die er mee rijden zonder het echt nodig te hebben of enige grondslag voor aanwezigheid missen maken het dat de mensen die het wel nodig hebben worden genegeerd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #392 Gepost op: 13 januari 2013, 08:50:50
het is volgens mij heel duidelijk geregeld, zie daarvoor eerdere opmerkingen hier in dit topic.

Alleen denken veel te veel mensen wel een goede reden te hebben om het toch te gebruiken. Sorry hoor, maar als er in een file een motor met deze signalering tussendoor wil rijden krijg ik de neiging om juist geen ruimte te maken!
Terwijl ik dat anders altijd juist wel tijdig doe...

Maakt op mij dezelfde indruk als kleven, knipperen met groot licht, rechts-links slingeren (het zgn vegen) etc om er langs te willen.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #393 Gepost op: 13 januari 2013, 08:51:36
Tja, de Kat op het Spek binden.....ik kan begrijpen dat je dat denkt, had ik ook gedaan.
Wij moeten een combinatie vinden in Veiligheid, Commercie en Wetgeving.
Heel reeel gezien blijven wij een commerciële firma welke er voor gekozen heeft een bepaalde huisstijl te hanteren welke (gelukkig) geheel binnen de wetgevingen valt.
Dat dit een trigger is voor bepaalde agenten kan ik me voorstellen. Doet niets af aan het feit dat de wetgeving een Hiaat heeft,


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #394 Gepost op: 13 januari 2013, 09:13:54
En om inhoudelijk nog even op bovenstaande in te gaan: het is een ernstig geval van "wannebe" gedrag dat geenzins bijdraagt aan een professionele uitstraling. Want wat is jullie motivatie om die blauwe kappen te voeren ? En als jullie daarmee ongewenste aandacht trekken van de politie dan is dat geheel aan jullie zelf te danken. Haal die blauwe kappen er gewoon af en zet er amber-kleurige kappen op. Simpel toch ?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #395 Gepost op: 13 januari 2013, 12:43:21
En om inhoudelijk nog even op bovenstaande in te gaan: het is een ernstig geval van "wannebe" gedrag dat geenzins bijdraagt aan een professionele uitstraling. Want wat is jullie motivatie om die blauwe kappen te voeren ? En als jullie daarmee ongewenste aandacht trekken van de politie dan is dat geheel aan jullie zelf te danken. Haal die blauwe kappen er gewoon af en zet er amber-kleurige kappen op. Simpel toch ?

Dat is uitvoerig besproken in : http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=65539.0

Het is niet strafbaar of een overtreding het mag, en als het dan terug komt in je bedrijfskleur dan vind ik de keuze niet zo verkeerd.

het is volgens mij heel duidelijk geregeld, zie daarvoor eerdere opmerkingen hier in dit topic.

Dat is het dus niet, net zo goed niet als het blauwe gedeelte. Het blauwe gedeelte wordt nog steeds door aanpassingen bijgespijkerd. Het Amber gedeelte is totaal niet toereikend en daardoor ook niet handhaafbaar. Teveel opgelegde sanctie's worden ook door het OM teruggenomen omdat ook deze de regeling niet toereikend vindt.

Alleen denken veel te veel mensen wel een goede reden te hebben om het toch te gebruiken.

Ja, en er zijn ook genoeg mensen die ze nodig hebben maar ze niet  mogen voeren vanwege een niet toereikende regeling terwijl ze het van andere regelingen juist wel moeten voeren.

Regeling OGS2009 is een gedrocht dat niet toereikend is en dat door diverse directie's van diensten wordt aangehouden(en dat is mijn visie) alleen maar om niet te hoeven toegeven als overheidsdienst dat je hebt geblunderd. Alle aanpassingen aan OGS2009 zijn dan ook op aangeven gedaan van commerciële bedrijven die de hiaten wel zagen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #396 Gepost op: 13 januari 2013, 23:21:36
Mooi verhaal hoor, ik zou er bijna tranen van in mijn ogen krijgen.  Maar het voeren van blauwe kappen op een lichtarmatuur dat alleen maar bedoeld is om oranje (amber) licht uit te stralen reflecteert maar 1 ding: ik wil het zo graag maar ik mag het niet.
"En als het terugkomt in je bedrijfskleur dan vind ik de keuze niet zo verkeerd".  Uhhhhh, dit gaat echt nergens meer over:wie probeer je met deze redenatie te overtuigen, jezelf ?


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #397 Gepost op: 13 januari 2013, 23:40:47
Citaat
Mooi verhaal hoor, ik zou er bijna tranen van in mijn ogen krijgen.  Maar het voeren van blauwe kappen op een lichtarmatuur dat alleen maar bedoeld is om oranje (amber) licht uit te stralen reflecteert maar 1 ding: ik wil het zo graag maar ik mag het niet.

Lekker objectief ook voor een diender der wet....(Wat ik aanneem, omdat ik je functie niet ken)
Ik heb mijn reden om zaken aan te pakken zoals ik dat nu doe, hoef jij niet te begrijpen....

Citaat
reflecteert maar 1 ding: ik wil het zo graag maar ik mag het niet
"Been ther, done that"......Twaalf jaar ervaring met OGS Blauw zowel bij Politie als Ambulance, dus daar is het niet om te doen.
Er zijn maar een paar mensen op de hoogte van mijn ideeën en de werkelijke reden van de kappen, deze weten ook dat ik hier zeer integer mee om ga.
 
Citaat
Uhhhhh, dit gaat echt nergens meer over:wie probeer je met deze redenatie te overtuigen, jezelf ?
Nope.....ik probeerde ook niemand te overtuigen, maar jij voelt schijnbaar de behoefte om hierover je ongenoegen te uiten terwijl dit Topic daar in zijn geheel niet over gaat.
ik wil je dan ook verzoeken naar het volgende topic te gaan om de mensen die hier geen behoefte aan hebben met rust te laten.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=65539.0
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #398 Gepost op: 13 januari 2013, 23:53:23
Lekker objectief ook voor een diender der wet....(Wat ik aanneem, omdat ik je functie niet ken)
Ik heb mijn reden om zaken aan te pakken zoals ik dat nu doe, hoef jij niet te begrijpen....
"Been ther, done that"......Twaalf jaar ervaring met OGS Blauw zowel bij Politie als Ambulance, dus daar is het niet om te doen.
Er zijn maar een paar mensen op de hoogte van mijn ideeën en de werkelijke reden van de kappen, deze weten ook dat ik hier zeer integer mee om ga.
 Nope.....ik probeerde ook niemand te overtuigen, maar jij voelt schijnbaar de behoefte om hierover je ongenoegen te uiten terwijl dit Topic daar in zijn geheel niet over gaat.
ik wil je dan ook verzoeken naar het volgende topic te gaan om de mensen die hier geen behoefte aan hebben met rust te laten.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=65539.0
Pffffffffhhhhhhh, tegen zoveel "integriteit" kan ik niet op. Succes met je kruistocht !


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #399 Gepost op: 14 januari 2013, 00:00:48
Dank je wel
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat