Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264901 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #530 Gepost op: 13 maart 2013, 16:02:02
Mijn zwager zijn vrachtwagen is ook voorzien van amber verlichting, dit heeft te maken met het feit dat hij dit moet voeren als hij beladen over bepaalde wegen in de bergen rijd in Oostenrijk en Zwitserland.
Klopt, echter volgens de wet moet hij het in Duitsland al verwijderen voor hij de Nederlandse grens passeert want het mag toch echt niet in Nederland. Niet dat er ooit een boete voor wordt uitgeschreven want de meesten die het hebben gebruiken het ook verstandig.
Eigenlijk is het probleem met alle signalering dat het ook voor andere doeleinden wordt gebruikt. Bijv. elkaar groeten, en dan maakt de kleur of wie het doet niet eens uit want ook de  professionals zie je dit bij.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


guest14264

  • Gast
Reactie #531 Gepost op: 13 maart 2013, 16:03:14
Voor de duidelijkheid: 35,3% van 263 (dwz 94 mensen) stemmers.

Trouwens: ik moet u allen de groetjes doen van twee agenten van bureau Den Haag - Laak. Ze waren blij dat ik vanmorgen even een rijbaan had afgezet en betrokkenen van een kop-staart aanrijding met 3 voertuigen even er op geattendeerd had... dat ze op een enigzins grote Haagse hoofdweg stonden en best wel veel file veroorzaakten. Met als gevolg dat de papiertjes om de hoek werden ingevuld en twee duimen van desbetreffende agenten. Wat een zwaailampje op je dak niet te weeg kan brengen.  O0

Dat bedoel ik, word meer geaccepteerd dan hier op het forum doet voorkomen.
Heb nog nooit problemen gehad in dat soort situaties, rijd ik naar buitenland om wat voor reden dan ook, koppel ik de kabels los (heb 1 verzampunt waar ik alles kan lostrekken) en dek ik de ledjes (meestal met dikke zwarte sokken ) af zodat deze niet meer zichtbaar zijn.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #532 Gepost op: 13 maart 2013, 16:07:10
Klopt, echter volgens de wet moet hij het in Duitsland al verwijderen voor hij de Nederlandse grens passeert want het mag toch echt niet in Nederland. Niet dat er ooit een boete voor wordt uitgeschreven want de meesten die het hebben gebruiken het ook verstandig.
Eigenlijk is het probleem met alle signalering dat het ook voor andere doeleinden wordt gebruikt. Bijv. elkaar groeten, en dan maakt de kleur of wie het doet niet eens uit want ook de  professionals zie je dit bij.

Ik zet NOOIT even mijn blauw aan om een collega te groeten.  998765


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #533 Gepost op: 13 maart 2013, 16:08:35
Geaccepteerd... Als je het met gezond boerenverstand gebruikt - wanneer noodzakelijk, niet wanneer leuk - zullen er weinig agenten zijn die boos op je worden danwel de pen pakken. Ik gebruik het zéker niet als ik ergens parkeer bij een incident op de stoep waar dat niet mag en mensen in gevaar breng. Gewoon in een parkeervakje en betalen indien nodig. En terugverdienen als het even meezit :)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #534 Gepost op: 13 maart 2013, 16:09:14
Ik zet NOOIT even mijn blauw aan om een collega te groeten.  998765
en ik nooit het AMBER(wat ik overigens op al mijn voertuigen wel mag hebben  :P )
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #535 Gepost op: 13 maart 2013, 16:10:09
Geaccepteerd... Als je het met gezond boerenverstand gebruikt - wanneer noodzakelijk, niet wanneer leuk - zullen er weinig agenten zijn die boos op je worden danwel de pen pakken. Ik gebruik het zéker niet als ik ergens parkeer bij een incident op de stoep waar dat niet mag en mensen in gevaar breng. Gewoon in een parkeervakje en betalen indien nodig. En terugverdienen als het even meezit :)
gaan we schelden!!!!!!! >:D om te verdienen moet  je werken en dat is schelden..... ik ben liever recreatief bezig :P
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


guest14264

  • Gast
Reactie #536 Gepost op: 13 maart 2013, 16:12:36
Geaccepteerd... Als je het met gezond boerenverstand gebruikt - wanneer noodzakelijk, niet wanneer leuk - zullen er weinig agenten zijn die boos op je worden danwel de pen pakken. Ik gebruik het zéker niet als ik ergens parkeer bij een incident op de stoep waar dat niet mag en mensen in gevaar breng. Gewoon in een parkeervakje en betalen indien nodig. En terugverdienen als het even meezit :)
100% mee eens. Al moet ik zeggen dat ze mij hier onderhand wel kennen en ik lekker dichtbij mag parkeren voorbij de 'reguliere afzetting'. Dan heb ik ook geen amber nodig ;-)

gaan we schelden!!!!!!! >:D
098uo


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #537 Gepost op: 13 maart 2013, 16:13:50
Als iemand al op de stoep staat zou ik eerst de reden willen weten. Voor het maken van een foto dan snap ik dat geeltje, maar als het is om bijv. te laden en te lossen en je voorkomt op die manier een gevaarlijke situatie dan durf ik dat geeltje mee te nemen voor een discussie voor de rechter.
Wat mij irriteert is juist het laden en lossen op de stoep, fietspad e.d. Kijk als er een breed trottoir is (4 meter of meer) en er zijn weinig voetgangers dan hoor je mij niet klagen. Wat ik echter veel zie in mijn 'normale werk' stad (Rotterdam) is dat vrachtwagens en personenwagens op het fietspad of trottoir staan om daar (rustig) te kunnen laden en lossen. Gevolg is: voetgangers op het fietspad of fietsers op de rijbaan c.q. trottoir. Kortom een hoop gevaar omdat iemand te lui is om even 50 meter te lopen. Wees dan ook gewoon een held, laat je auto op de rijbaan staan en los vanuit daar (let op artikel 5), regel dat er een laad en los plek komt, loop even iets verder óf vind een andere manier om je producten daar te krijgen maar ga niet weggebruikers die er niks mee te maken hebben belasten.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #538 Gepost op: 13 maart 2013, 16:17:25
100% mee eens. Al moet ik zeggen dat ze mij hier onderhand wel kennen en ik lekker dichtbij mag parkeren voorbij de 'reguliere afzetting'. Dan heb ik ook geen amber nodig ;-)
Dat heeft dan ook niets meer te maken met gele lampjes.. dat gaat over waar je parkeert :)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #539 Gepost op: 13 maart 2013, 16:26:10
Beste Kaasje, dat is een ding waar je de politiek van moet doordringen. Daar hoef je de chauffeur niet van te overtuigen, echter als er een ongeval ontstaat tijdens het laden en lossen is deze wel in eerste instantie de pineut. En in de meeste gevallen in Rotterdam(of waar dan ook) als je 50m verderop gaat staan krijg je gelijk hulp met lossen, of het dan bij de klant komt is een ander verhaal. Als een ondernemer een aanvraag doet voor een laad en los plaats dan zijn er legio mensen die dat niet nodig vinden daar bezwaar op maken waardoor het er niet van komt. Diezelfde mensen zijn dan ook de klagers dat er een auto staat te laden en te lossen. Het mes snijdt aan twee kanten, we willen allemaal graag dat de spullen bij ons thuis komen, maar we willen ook geen van allen zo'n grote auto voor de deur.

maar BOT maar weer.

100% mee eens. Al moet ik zeggen dat ze mij hier onderhand wel kennen en ik lekker dichtbij mag parkeren voorbij de 'reguliere afzetting'. Dan heb ik ook geen amber nodig ;-)

Even hoor, als fotograaf parkeren in een afzetting? Ik hoor dit vaker, maar met welk recht sta jij in een afzetting? Nieuwsgaring is namelijk geen vrijbrief om overal te mogen komen of om te mogen stilstaan in afzettingen. Daar ben je als journalist eigenlijk een obstakel en/of een onberekenbare factor. Gewoon net als ander publiek je auto op een parkeergelegenheid zetten dat is de beste oplossing.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.