Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264953 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #560 Gepost op: 7 april 2013, 23:02:23
Dat zijn flitsers uit de hobby-serie
Die vallen overdag bijna niet op weet ik uit ervaring
::)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #561 Gepost op: 9 april 2013, 18:24:18
En gelukkig is dat speelgoed verboden vanaf volgend jaar...ECE R65 gaat gelden voor amber/ oranje.
Snap werkelijk niet waarom mensen dat speelgoed op hun voertuig schroeven. Spaar dan door voor iets fatsoenlijks...als je het überhaupt al nodig hebt.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #562 Gepost op: 9 april 2013, 19:40:32
En gelukkig is dat speelgoed verboden vanaf volgend jaar...ECE R65 gaat gelden voor amber/ oranje.
Snap werkelijk niet waarom mensen dat speelgoed op hun voertuig schroeven. Spaar dan door voor iets fatsoenlijks...als je het überhaupt al nodig hebt.

Jammergenoeg zijn mij destijds flitsers verkocht voor € 120,= die nu niet blijken te voldoen. Resultaat, € 720,= armer en nog niet goedgekeurd. En dat is niet gebeurd door een amateur.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #563 Gepost op: 9 april 2013, 20:02:34
Ik moet ook nog zien hoe sterk er gehandhaafd gaat worden op dat ECE-R65 keurmerk. In de Regeling Voertuigen is "(O)GS" alleen maar als "blauwe armatuur" bestaand, en verder niet. Tijdens een APK kan er dus alleen gecontroleerd en (af)gekeurd worden op de aanwezige verlichting, en dat gaat nu al jarenlang goed en dat zal waarschijnlijk nog steeds jarenlang goed gaan......  :-X
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #564 Gepost op: 9 april 2013, 20:16:34
Op het gebied van handhaving misschien wel, maar verzekeringstechnisch zie ik een hele goede stok om mee te slaan als er een een aanrijding gebeurd is...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #565 Gepost op: 9 april 2013, 20:39:56
HIT, wil geen reclame maken. Maar mocht je ooit met een flitservraag zitten, dan geef een brul. Ik ben niet de persoon om met een boekje onder de arm iedereen te gaan lastigvallen en te melden dat ik een firma in zwaailichten heb. ;D

Ow, ik verwacht ook niet zozeer claims bij de APK wat betreft verlichting. Echter wel als er een ongeval gebeurt en de verzekeringsmaatschappij de verlichting nagaat. En als ik iets heb geleerd van verzekeringen, is dat ze absoluut elke reden zoeken tot niet uitkeren.... wat dat betreft heeft DiNozzo een punt.

Ik merk bij mijn klanten dat ze er wel specifiek om vragen en ook de hele papierstapel erbij willen hebben. Met name transportbegeleiders vragen erom. Blauwe gebruikers krijgen de papieren bij mij standaard.

Groeten, Ruud


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #566 Gepost op: 10 april 2013, 02:38:44
HIT, wil geen reclame maken. Maar mocht je ooit met een flitservraag zitten, dan geef een brul. Ik ben niet de persoon om met een boekje onder de arm iedereen te gaan lastigvallen en te melden dat ik een firma in zwaailichten heb. ;D

Ik kan wel iedereen van het forum aanraden om met LSV (Ruud) contact op te nemen mocht je wat nodig hebben qua zwaai- en/of flitslichten.
Gewoon een goeie gast met meer dan genoeg verstand van zaken.

Ow, ik verwacht ook niet zozeer claims bij de APK wat betreft verlichting.

Paar weken geleden zonder problemen door de APK gekomen inclusief steekproef van de RDW. Had ook niet anders verwacht.
Keurmeester vroeg alleen welke schakelaar op wat werkte mocht RDW willen weten hoe het werkte.
Had ook al me werk spullen in de kofferbak liggen dus er was geen twijfel mogelijk waarom het op en aan mijn auto zit.
Man van de RDW vondt dat alles er goed uit zag en was ook snel klaar met de steekproef.  098uo
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #567 Gepost op: 10 april 2013, 09:06:45
HIT, wil geen reclame maken. Maar mocht je ooit met een flitservraag zitten, dan geef een brul. Ik ben niet de persoon om met een boekje onder de arm iedereen te gaan lastigvallen en te melden dat ik een firma in zwaailichten heb. ;D

Stuur me eens een PM, moet toch binnenkort andere flitsers op de bus.

Ow, ik verwacht ook niet zozeer claims bij de APK wat betreft verlichting. Echter wel als er een ongeval gebeurt en de verzekeringsmaatschappij de verlichting nagaat. En als ik iets heb geleerd van verzekeringen, is dat ze absoluut elke reden zoeken tot niet uitkeren.... wat dat betreft heeft DiNozzo een punt.

Met de verzekering ga je geen enkel probleem krijgen voor wat betreft de flitsers, dit is namelijk secundaire verlichting. Anders wordt het als de primaire verlichting niet juist opvalt. Maar ook dan zie ik dat niet echt gebeuren, niemand met Amber heeft ontheffing voor art. 5 en weinig mensen voor een groot gedeelte van het RVV. En de mensen die gebruik maken van Amber weten dit en zijn vaak veel voorzichter dan het overige verkeer. Tevens staat wel in de wet waaraan Amber moet voldoen, echter ook dat bijna niemand het gemonteerd mag hebben dus kan je voor juist iets hebben niet beoordeeld worden.

Ik kan wel iedereen van het forum aanraden om met LSV (Ruud) contact op te nemen mocht je wat nodig hebben qua zwaai- en/of flitslichten.
Gewoon een goeie gast met meer dan genoeg verstand van zaken.

Paar weken geleden zonder problemen door de APK gekomen inclusief steekproef van de RDW. Had ook niet anders verwacht.
Keurmeester vroeg alleen welke schakelaar op wat werkte mocht RDW willen weten hoe het werkte.
Had ook al me werk spullen in de kofferbak liggen dus er was geen twijfel mogelijk waarom het op en aan mijn auto zit.
Man van de RDW vondt dat alles er goed uit zag en was ook snel klaar met de steekproef.  098uo

Ik heb mooie blauwe kappen bij de balk op mijn vrachtauto, voor Truckstarweekeinde ooit gekocht. Deze lagen op het bed bij de keuring omdat wij kwamen van Trucks einde jaars editie. Gewoon goedgekeurd, ook met die oude schreeuw sirene van de brandweer op het chassis.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #568 Gepost op: 10 april 2013, 20:01:14
Ik kan wel iedereen van het forum aanraden om met LSV (Ruud) contact op te nemen mocht je wat nodig hebben qua zwaai- en/of flitslichten.
Gewoon een goeie gast met meer dan genoeg verstand van zaken.

mee eens!


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #569 Gepost op: 21 april 2013, 13:58:10
Blauw zwaailicht van A59 gehaald
Toegevoegd: zaterdag 20 apr 2013, 22:04
Update: zaterdag 20 apr 2013, 22:22


De politie heeft op de A59 bij Raamsdonksveer een blauw zwaailicht en een sirene in beslag genomen. De alarmsignalen werden gevoerd door de begeleider van een toertocht voor motoren.

De 52-jarige man uit Waalwijk reed op een witte motor voorop in een stoet van motorrijders die een tocht hielden voor een goed doel. Een andere weggebruiker waarschuwde de politie.

De politie had begrip voor de goede bedoelingen van de man, maar het voeren van een blauw zwaailicht en tweetonige sirene is voorbehouden aan de hulpdiensten. Het overige verkeer kan bij illegaal gebruik in verwarring worden gebracht, zegt de politie, en daardoor zouden gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.

BRON