Signalering op privé voertuigen

Auteur Topic: Signalering op privé voertuigen  (gelezen 264653 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #160 Gepost op: 8 januari 2012, 18:49:40
Een Tupperware eigenbouwsel doosje van een verkoper uit Mierlo die zelf 5mm LEDjes op een printje soldeert, of strobes in een reflectortje duwt of zelf 21watt lampjes-rotators maakt, vervolgens in eigen gebakken plastic doosjes prakt en dat verkoopt als volwaardige zwaailichten.
De Amber versie (inclusief kindje dat zich denk ik verveelt)  ;D  :P

lichtbalk
 andrehjnl


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #161 Gepost op: 8 januari 2012, 22:33:23


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #162 Gepost op: 8 januari 2012, 22:35:30
Dit zijn idd wel mooie lichtbalken! Lijken veel op de whelen LFL. Alleen dan goedkoper en was deze er veel eerder in Dual Color uitvoering 0098


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #163 Gepost op: 9 januari 2012, 03:14:19
Axixtech torrent op bergingsvoertuig, Van Amerongen

Met die striping erbij en als het oranje uitstaat zou je zweren dat het een politievoertuig is......
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #164 Gepost op: 9 januari 2012, 07:17:09
ach, ze werken hier ook veel samen met de politie en brandweer of nemen taken van hun over... Tot voor een paar jaar geleden reden ze nog rond met blauw op de auto ;)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #165 Gepost op: 11 januari 2012, 11:11:24
Lijkt erop ja...

Zeker goedkoper, want is niet gekeurd conform ECE R65

De legion (opvolger?) is duurder geprijsd....dan vraag ik me wel af waarom je een Axixtech zou kopen als je voor hetzelfde bedrag al een fatsoenlijke gekeurde Whelen of gekeurde Code 3 hebt hebt. Wat mensen namelijk vergeten is het naleveren van reserve onderdelen.

Deze bekende chinese balkjes wisselen ieder jaar wel hun model. Whelen levert nog reserveonderdelen die je kan toepassen tot ver terug in de jaren 80 geleverde balken.

Groeten, Ruud


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #166 Gepost op: 11 januari 2012, 20:11:16
Even nog iets omtrent de wetgeving. Als ik het goed begrijp is het wel toegestaan om 2 extra richtingaanwijzers of waarschuwingslichten te hebben. In de wetgeving staat dan weer niet in welke vorm (zover ik heb kunnen vinden). Dat zou dus kunnen inhouden dat amber led-verlichting wel toegestaan is als die 2 extra waarschuwingslichten.
Citaat
Artikel 5.2.57   
1. Personenauto’s mogen zijn voorzien van:
[..]   
k. twee extra richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten aan de voor- en achterzijde van het voertuig;
Rijdend gebruiken is sowieso niet aan te raden, maar voor bij aankomst bij ongevallen op donkere buitenweggetjes is het zeker interessant qua gebruik. Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk5/Afdeling2/10/Artikel5257/geldigheidsdatum_11-01-2012
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #167 Gepost op: 11 januari 2012, 22:27:45
Even nog iets omtrent de wetgeving. Als ik het goed begrijp is het wel toegestaan om 2 extra richtingaanwijzers of waarschuwingslichten te hebben. In de wetgeving staat dan weer niet in welke vorm (zover ik heb kunnen vinden). Dat zou dus kunnen inhouden dat amber led-verlichting wel toegestaan is als die 2 extra waarschuwingslichten.Rijdend gebruiken is sowieso niet aan te raden, maar voor bij aankomst bij ongevallen op donkere buitenweggetjes is het zeker interessant qua gebruik. Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk5/Afdeling2/10/Artikel5257/geldigheidsdatum_11-01-2012
Bedoel je hiermee: voor en/of achter een set extra waarschuwingslichten (eventueel Hänsch nano LED, of Whelen TIRs of zoiets, in amber), die samen met, maar in frequentie onafhankelijk van, het alarmknipperlicht (dus die stand waar de 4 richtingaanwijzers tegelijk knipperen) mogen worden gebruikt?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #168 Gepost op: 11 januari 2012, 23:51:13
 (dus die stand waar de 4 richtingaanwijzers tegelijk knipperen)  

Uhm ... Ik heb er eigenlijk zes.
Twee voor.
Twee achter.
Twee in de spiegels.
(bij de meeste andere zitten die vlak voor de voorportieren)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #169 Gepost op: 12 januari 2012, 00:14:15
Bedoel je hiermee: voor en/of achter een set extra waarschuwingslichten (eventueel Hänsch nano LED, of Whelen TIRs of zoiets, in amber), die samen met, maar in frequentie onafhankelijk van, het alarmknipperlicht (dus die stand waar de 4 richtingaanwijzers tegelijk knipperen) mogen worden gebruikt?
Signaalverlichting welke jij bedoelt 'flitst'.
In het artikel wordt gesproken over waarschuwingsknipperlichten, dus ik denk dat hiermee niet de Whelen, Hänsch of soortgelijke producten worden bedoelt.