...... Denk het niet als je dit als reden neemt en zeker denk ik niet dat het stand houd in een rechtzaal waar een Berger in een drukke regio wel een boete krijgt terwijl een "commerciele Ambu" dat niet krijgt. Als die berger eerder inzetbaar is gebeuren er minder ongevallen in een file en is er minder Ambu inzet nodig.
.....
Zijn er voorbeelden van bergers die een dergelijke boete hebben aangevochten? Ik heb het al eerder gemeld in dit topic gemeld, maar ik denk dat ook lijnbussen maar weer vrolijk in de file moeten gaan staan dan. We lopen hier nu te praten over commerciële redenen om ambu's te weren op de vluchtstrook. Dit terwijl busmaatschappijen uitsluitend uit winstoogmerk op de vluchtstrook rijden. Persoonlijk vind ik het niet meer als logisch dat een berger/anwb via de vluchstrook, duidelijk herkenbaar en met gepaste snelheid, langs de file op rijdt. Er is een reden dat het stil staat, zij kunnen de oplossing zijn.
Ook zou ik mij meer storen aan een herkenbare politie auto die achter mij in de file stil staat, als dat hij er langs op rijdt om te gaan kijken of hij een oplossing kan vinden voor het probleem, al was het maar opzwaaien van auto's als het om een spookfile gaat of iets dergelijks.
Berichten dat bergers worden geblokt door (collega) vrachtwagenchauffeurs vind ik dan ook te schande.