Ambulances met B-urgentie over vluchtstrook

Auteur Topic: Ambulances met B-urgentie over vluchtstrook  (gelezen 36199 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #80 Gepost op: 11 mei 2011, 17:01:11
Het lijkt me waarschijnlijker dat ze dan op een prio 2 melding afgaan. Surveilleren langs de file met blauw licht wordt naar mijn weten echt niet gedaan, niet door het klpd en niet door de regio's.

Ze komen kalm aanrijden, bij de file gaan ze de vluchtstrook op en rijden met een rustig gangetje erlangs en voegen na de file weer rustig in. Het ziet er dus uit als surveilleren, maar uiteraard kan ik dat niet zeker weten. Heb het zowel regiopolitie als KLPD zien doen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #81 Gepost op: 11 mei 2011, 19:26:28
KLPD doet dat inderdaad vaak met blauwblauw. Eerder was dat logisch in verband met het ontbreken van de oranje signaalverlichting maar dat lijkt mij bij de nieuwe daksets ook niet meer logisch.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #82 Gepost op: 11 mei 2011, 19:33:31
Moet jij niet eten dan? Iedereen werkt voor z'n geld. Als je het ambulancevak kiest vind je het ook nog eens leuk om mensen te helpen. Winwin-situatie.

''Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer te werken''.j

Je argument raakt kant noch wal. Op iedere ambulance in Nederland zitten mensen die het werk doen om brood op de plank te brengen. Van hoog tot laag, in een organisatie.

ff Dinges, ik heb zelf ook op een Ambu mijn werk gedaan dus dat weet ik. Echter waarom mag een commerciele Ambu om "eerder weer inzetbaar te zijn " wel over een vluchtstrook terwijl een berger het niet mag. Of om mij part de melkboer die ook zijn goederen vers moet kunnen aanleveren.

Daarom denk  ik dat je de urgentiecode moet aanpassen, een patient die er slecht aan toe is maar niet onder de prio1 valt zou dan dus wel over de vluchtstrook mogen worden vervoerd. Een patient die vanwege een kleine ingreep makkelijk kan liggen en verder geen last heeft dus niet. Zie het als een soort van triach met een groot incident, daar zijn ook onderscheiden in urgentie.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #83 Gepost op: 11 mei 2011, 19:34:03
KLPD doet dat inderdaad vaak met blauwblauw. Eerder was dat logisch in verband met het ontbreken van de oranje signaalverlichting maar dat lijkt mij bij de nieuwe daksets ook niet meer logisch.

Ik denk wel dat met blauw mensen ook beter opletten, oranje word door zovelen gevoerd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #84 Gepost op: 11 mei 2011, 19:47:36
ff Dinges, ik heb zelf ook op een Ambu mijn werk gedaan dus dat weet ik. Echter waarom mag een commerciele Ambu om "eerder weer inzetbaar te zijn "

Omdat alle ambu's hetzelfde werk doen en hetzelfde streven hebben misschien..? Het streven is om overal in het land een ambu ter plaatse te hebben binnen 15 min. na spoedmelding. Je zegt iedere keer dat je ook even op de ambu hebt gezeten, maar ik betwijfel het zo af en toe.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #85 Gepost op: 11 mei 2011, 19:59:41
Omdat alle ambu's hetzelfde werk doen en hetzelfde streven hebben misschien..? Het streven is om overal in het land een ambu ter plaatse te hebben binnen 15 min. na spoedmelding. Je zegt iedere keer dat je ook even op de ambu hebt gezeten, maar ik betwijfel het zo af en toe.

Ik heb  hier ook niet gezegd dat ik het eens ben met GGD ambu's die om dezelfde reden sneller inzetbaar kunnen zijn. Maar goed jij hebt het over binnen 15 minuten... Waarom dan ook maar niet de brandweer onderweg terug naar de kazerne over de vluchtstrook om dezelfde reden, of de MMT of HAP..... ik bedoel waar stopt het? Bij de Ambu over de vluchtstrook bij b urgentie? Denk het niet als je dit als reden neemt en zeker denk ik niet dat het stand houd in een rechtzaal waar een Berger in een drukke regio wel een boete krijgt terwijl een "commerciele Ambu" dat niet krijgt. Als die berger eerder inzetbaar is gebeuren er minder ongevallen in een file en is er minder Ambu inzet nodig.

Ik vind de reden "om sneller inzetbaar te zijn" niet juist. Ik heb nergens gezegd dat in het belang van de patient ik het niet juist vind, maar dan onder een andere urgentie waardoor het ook is toegestaan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #86 Gepost op: 11 mei 2011, 20:02:35


Jij maakte onderscheid tussen particuliere diensten en andere. Dat we dat even duidelijk hebben. Een ambu is een ambu, in Nederland. Geel, met allen dezelfde apparatuur aan boord, allen dezelfde opleidingen en dezelfde richtlijnen en wetten.  O0


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #87 Gepost op: 11 mei 2011, 20:07:11
Jij maakte onderscheid tussen particuliere diensten en andere. Dat we dat even duidelijk hebben. Een ambu is een ambu, in Nederland. Geel, met allen dezelfde apparatuur aan boord, allen dezelfde opleidingen en dezelfde richtlijnen en wetten.  O0

Daar zijn we het helemaal met elkaar over eens. En zo bedoelde ik het ook niet, maar ik vraag wel waar trekken we op gegeven moment de lijn....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #88 Gepost op: 11 mei 2011, 20:08:27
Daar zijn we het helemaal met elkaar over eens. En zo bedoelde ik het ook niet, maar ik vraag wel waar trekken we op gegeven moment de lijn....

I.i.g. niet tussen ambu's onderling.  ;)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #89 Gepost op: 11 mei 2011, 20:26:22
...... Denk het niet als je dit als reden neemt en zeker denk ik niet dat het stand houd in een rechtzaal waar een Berger in een drukke regio wel een boete krijgt terwijl een "commerciele Ambu" dat niet krijgt. Als die berger eerder inzetbaar is gebeuren er minder ongevallen in een file en is er minder Ambu inzet nodig.
.....

Zijn er voorbeelden van bergers die een dergelijke boete hebben aangevochten? Ik heb het al eerder gemeld in dit topic gemeld, maar ik denk dat ook lijnbussen maar weer vrolijk in de file moeten gaan staan dan. We lopen hier nu te praten over commerciële redenen om ambu's te weren op de vluchtstrook. Dit terwijl busmaatschappijen uitsluitend uit winstoogmerk op de vluchtstrook rijden. Persoonlijk vind ik het niet meer als logisch dat een berger/anwb via de vluchstrook, duidelijk herkenbaar en met gepaste snelheid, langs de file op rijdt. Er is een reden dat het stil staat, zij kunnen de oplossing zijn.
Ook zou ik mij meer storen aan een herkenbare politie auto die achter mij in de file stil staat, als dat hij er langs op rijdt om te gaan kijken of hij een oplossing kan vinden voor het probleem, al was het maar opzwaaien van auto's als het om een spookfile gaat of iets dergelijks.

Berichten dat bergers worden geblokt door (collega) vrachtwagenchauffeurs vind ik dan ook te schande.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV