Ik ben persoonlijk van mening als je met B-urgentie rijdt ligt het er bij mij aan waarneer je over de vluchtstrook rijdt. Maar bij ernstig zieke patienten zoals in het artikel staat vindt ik het een ander verhaal, maar bij en gebroken voet kun je net zo goed in de file staan.
Voorbeeld: piekmoment in de regio, alle wagens zijn bezet. Ook die ene auto met een gebroken voetje aan boord, die in de file staat. Jij krijgt een ongeluk. Voel je 'm al aankomen..?
Wel heb ik regelmatig gezien dat er een ambulance of politiewagen in de file staat en dan doen ze blauw blauw aan en rijden de vluchtstrook op is dit, omdat ze een melding krijgen of om te kijken wat er aan de hand is. het eerste wat ik zei lijkt me nogal onlogisch, want ik heb het al meerdere keren gezien.
V.w.b. die ambu: met b-urgenties heb je soms de meest doodzieke patiënten aan boord zitten. Allerlei tierelantijnen eraan gehangen, brakend, ellendig. Die mensen moeten z.s.m. weer in een bedje liggen, op het brengadres. Moet je hiermee in de file gaan staan?
Daarbij: het argument in de startpost van dit topic; een ambu moet inzetbaar zijn, en niet staan te rommelen in een file o.i.d.
En v.w.b. dat kijken wat er aan de hand is: via de mobilofoon weet je het binnen de 20 seconden. 9 v.d. 10 keer..gewoon even aan je meldkamer vragen. Weten die nog van niets, kun je even zelf gaan kijken, inderdaad.