Ambulances met B-urgentie over vluchtstrook

Auteur Topic: Ambulances met B-urgentie over vluchtstrook  (gelezen 35906 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #70 Gepost op: 9 mei 2011, 15:25:17
Maar inderdaad: dagelijkse kost. Hoe hard de patiënt ook kermt en schreeuwt / braakt en na toediening van medicatie net zo hard: sluit maar aan in de file. Succes. Natuurlijk, bij extreme gevallen vraag en krijg je toestemming...maar voor pijn - braken echt niet zomaar hoor. Stom he? Dit zou standaard moeten zijn. Naar inschating van de chauf. Maar helaas.

Ik blijf het toch een raar besluit vinden ... Voor een automatisch brandalarm, overval/inbraakalarm krijgt met een prio 1 of 2 (en mag men bij de politie zelf besluiten om onder prio1 te gaan rijden) .... ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #71 Gepost op: 9 mei 2011, 15:47:18


Voor mij als leek namelijk is een Ambu van de bijv. VZA ook een commerciele jongen die gewoon de file niet wil nemem.

Er liggen precies dezelfde patienten in VZA-auto's als in GGD-amsterdamauto's of welke willekeurige andere ambulancedienst... en die krijgen allemaal hetzelfde betaald.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #72 Gepost op: 9 mei 2011, 21:01:17
En daarom moet de patient maar meer ongemak lijden. Ik zie het toch anders; hoe sneller de ambu de rit heeft afgerond, hoe sneller deze weer beschikbaar is. Patient blij, bemanning blij, Ambulancedienst blij; ik zie het probleem niet.


Dus zeg ik moet men de urgentie code veranderen en niet de bevoegdheid bij een code.
Er liggen precies dezelfde patienten in VZA-auto's als in GGD-amsterdamauto's of welke willekeurige andere ambulancedienst... en die krijgen allemaal hetzelfde betaald.....

klopt ben ik met je eens, maar VZA doet het niet uit mensen liefde. die willen er ook een boterham aan verdienen en is dus ook commercieel.

Even voor de goede orde ik ben helemaal voor ambu's met patienten de over de vluchtstrook mogen maar dan wel in een aangeklede code of categorie.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #73 Gepost op: 10 mei 2011, 18:54:26
klopt ben ik met je eens, maar VZA doet het niet uit mensen liefde. die willen er ook een boterham aan verdienen en is dus ook commercieel.

Moet jij niet eten dan? Iedereen werkt voor z'n geld. Als je het ambulancevak kiest vind je het ook nog eens leuk om mensen te helpen. Winwin-situatie.

''Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer te werken''.

Je argument raakt kant noch wal. Op iedere ambulance in Nederland zitten mensen die het werk doen om brood op de plank te brengen. Van hoog tot laag, in een organisatie.


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #74 Gepost op: 10 mei 2011, 19:06:11
Ja: ik vind het leuk werk, maar ik zou niet als vrijwilliger bij m'n RAV willen werken.
Never underestimate the power of stupid people


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #75 Gepost op: 11 mei 2011, 10:44:12
Op de vluchtstrook lijkt me geen probleem maar waarom kan men (zowel bij de ambulancedienst als bij de politie, en ev brandweer) niet gewoon wanneer er geen spoed is hun amber gebruiken i.p.v. blauw-blauw? Blauw-blauw betekend volgens mij dat er spoed is, amber is volgens mij alleen slechts een waarschuwing "letop ik rijd anders (langzamer, breder of op andere stroken) dan het overige verkeer". Het is immers volgens mij verplicht zowel blauw-blauw als amber op het voertuig te hebben. Met blauw-blauw surveilleren of zonder spoed rijden op de vluchtstrook, vind ik erg storend, en ongepast.
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #76 Gepost op: 11 mei 2011, 15:32:34
Dat gebeurt ook niet, met blauw surveilleren of zonder spoed op de vluchtstrook rijden. Blauw is of rijden met spoed of stilstaan voor de beveiliging van een incident, en zo wordt het ook gebruikt.
Wout


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #77 Gepost op: 11 mei 2011, 15:41:44
Bij jullie dan niet, hier zetten ze het regelmatig aan als ze langs de file surveilleren.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #78 Gepost op: 11 mei 2011, 15:52:38
Het lijkt me waarschijnlijker dat ze dan op een prio 2 melding afgaan. Surveilleren langs de file met blauw licht wordt naar mijn weten echt niet gedaan, niet door het klpd en niet door de regio's.
Wout


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #79 Gepost op: 11 mei 2011, 16:44:34
Mijn mening is, laat ze maar over die vluchtstrook rijden, ongeacht of het nu een A1,A2,B of VWS is..

BTW. er komt steeds meer led licht, laat dan ook ipv blauw alleen, amber kleur inbouwen, dan kan men gebruik maken van die kleur, schrikken minder mensen van, aangezien de meeste er wel al aan gewent zijn, dat bijv. rijkswaterstaat langs de files rijdt.

Voor de rest van de de HV takken, kan daar ook voor gekozen worden, immers weet men nooit wanneer er een beroep op je gedaan kan worden. En als je dan nog eerst uit een file moet kruipen... seconden tikken dan snel weg.
Volgens de nieuwe richtlijnen zit er in de nieuwste lichtbalken al amber ingebouwd. Is dat probleem alvast opgelost. ;)