De aangekondigde bezuinigingen hebben volstrekt niets te maken met deze brand. Tot nu toe is de operationele dienst van brandweer Amsterdam buiten alle bezuinigingen gehouden. Nu er echter nog meer bezuinigd moet worden (bij alle gemeentelijke diensten) dan al is gebeurd, is het echter niet langer mogelijk, de operationele onderdelen nog langer buiten beschouwing te laten. Daarom zijn er diverse VOORSTELLEN voor operationele bezuinigingen naar de gemeente gegaan. De gemeente moet hier in de zomer een besluit over nemen.
Suggereren dat deze toekomstige bezuinigingen nu al invloed zouden hebben gehad bij een uitruk is een leugen en pure volksverlakkerij. Niet voor niets heeft onze commandant deze volstrekt misplaatste en onterechte suggestie van de anonieme briefschrijver, over de rug van weerloze slachtoffers van een brand, ten zeerste afgekeurd. Deze suggestie zou kunnen leiden tot onnodige extra pijn bij betrokkenen. En dat is blijkbaar precies wat hier nu is gebeurd.
Carla, diep triest dat je zus bij deze brand is overleden. Mensen die dit niet hebben meegemaakt, weten niet hoe verschrikkelijk pijn het doet om een dierbare op zo'n manier te moeten verliezen.
Als medewerkster van brandweer Amsterdam Amstelland wil ik je mijn medeleven betuigen. Ik zou je daarnaast willen adviseren, je niet door deze bezuinigingsdiscussie in de war te laten brengen. Die discussie heeft namelijk helemaal niets te maken met de brand waar je zus bij is omgekomen, al hebben sommigen die indruk wel willen wekken.
Sterkte met jullie verlies!