Mag een agent op militair terrein bekeuren?

Auteur Topic: Mag een agent op militair terrein bekeuren?  (gelezen 24434 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #70 Gepost op: 23 maart 2011, 21:51:43
ff een dagje hard aan het werk geweest vandaar mijn late reactie,

Handboek Soldaat en ook in het Handboek Kader. Weleenswaar uit 1988 maar volgens mij alleen maar aangescherpt en niet versoepelt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #71 Gepost op: 25 maart 2011, 11:41:43
Handboek Soldaat en ook in het Handboek Kader. Weleenswaar uit 1988 maar volgens mij alleen maar aangescherpt en niet versoepelt.
Naar ik aanneem als reactie op eerdere stelling dat Politiewet niet van toepassing is.

Het huidige Handboek Militair (KL) noemt daar helemaal niets over. Het Handboek is alleen bedoeld voor de militaire basisvaardigheden; procedures omtrent het uitvoeren van wachtdiensten zijn daarin niet of nauwelijks terug te vinden, laat staan dat specifieke zaken als het doorlaten van politieagenten worden genoemd.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #72 Gepost op: 25 maart 2011, 16:10:51
Naar ik aanneem als reactie op eerdere stelling dat Politiewet niet van toepassing is.
Het huidige Handboek Militair (KL) noemt daar helemaal niets over. Het Handboek is alleen bedoeld voor de militaire basisvaardigheden; procedures omtrent het uitvoeren van wachtdiensten zijn daarin niet of nauwelijks terug te vinden, laat staan dat specifieke zaken als het doorlaten van politieagenten worden genoemd.

Tsja ... in '88 hadden we ook een aanzienlijk groter blik soldaten dat voor de poortdienst vrijwillig waren aangewezen. 998765
(Wie weet nu nog waar 424 of 444 voor staan ???? .... zonder dat er direct IBC achter staat? ^-^)
Vandaar dat het toenmalige boekje pienter waarschijnlijk wat uitgebreider was op dat punt dan het huidige handboek soldaat (CLAS)

Met de invoering van DBBO zal dat onderwerp met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen verdieping mogen genieten in de volgende uitgave van boekje pienter.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #73 Gepost op: 25 maart 2011, 18:33:54
Tsja ... in '88 hadden we ook een aanzienlijk groter blik soldaten dat voor de poortdienst vrijwillig waren aangewezen. 998765
(Wie weet nu nog waar 424 of 444 voor staan ???? .... zonder dat er direct IBC achter staat? ^-^)
Vandaar dat het toenmalige boekje pienter waarschijnlijk wat uitgebreider was op dat punt dan het huidige handboek soldaat (CLAS)

Met de invoering van DBBO zal dat onderwerp met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen verdieping mogen genieten in de volgende uitgave van boekje pienter.
Van Heutsz doe je plicht, poortje open, poortje ...  098uo
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

CMKmaat

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 25 maart 2011, 20:32:38
Van Heutsz doe je plicht, poortje open, poortje ...  098uo
Zich in de gewenste afgesloten staat laten bevinden?

(OMG ... Ik zit echt veel te lang achter een bureau ... time for a change)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

jack bakker

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #75 Gepost op: 30 maart 2011, 14:08:54
ligt  er aan wat de aard van het strafbaar feit is maar in extreme gevallen word het aan de kmar overgedragen
heb ook wel eens iemand staande gehouden en die riep ben militair maar ging gewoon op de bon

sylvester1986

• Gast
Reactie #76 Gepost op: 30 maart 2011, 17:13:37
Dat je hem bekeurde was op een militair onderdeel?

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #77 Gepost op: 30 maart 2011, 18:51:21
ieeks ik heb het nieuwe handboek soldaat eens naast het oude gelegd....... hij is akelig dun.......

maar ook het handboek kader is teruggebracht naar het formaat pocket roman....

misschien maar beter dat militaire terreinen nu anders beveiligd worden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #78 Gepost op: 31 maart 2011, 09:56:38
(...)
misschien maar beter dat militaire terreinen nu anders beveiligd worden.
Voor de dagelijkse beveiliging is het waarschijnlijk wel handig, inderdaad. Feit blijft: als de situatie daar om vraagt komt er "gewoon" groene bewaking (bij), inclusief groen gevlekte autootjes en bijpassende bewapening. En de toe te passen procedures en instructies staan niet meer in het Handboek, maar zijn los opgeschreven en aangeleerd.

CMKmaat

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 31 maart 2011, 13:40:46
Feit blijft: als de situatie daar om vraagt komt er "gewoon" groene bewaking (bij), inclusief groen gevlekte autootjes en bijpassende bewapening.
Lijkt me niet meer dan logisch. In geval van AM/BM zijn er gewoonweg niet genoeg handjes bij DBBO. Afhankelijk van de uitkomst van de plannen van onze minister moeten er minimaal 600 van de 1800 beveiligers uit. Één op de drie is best wel een beetje veel.  :o
En de toe te passen procedures en instructies staan niet meer in het Handboek, maar zijn los opgeschreven en aangeleerd.
Een militair object beveiligen naar aanleiding van handboek soldaat/kader is net zoiets als een automotor demonteren aan de hand van de standaard gebruikershandleiding.  ;)
Enne ... los opgeschreven en aangeleerde instructies?

Maar goed ... we zijn enigzins offtopic. Dit is meer iets voor hier