Heenzenden zonder identiteit te kennen?

Auteur Topic: Heenzenden zonder identiteit te kennen?  (gelezen 11300 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2011, 01:10:10
Iemand die zijn naam niet wil opgeven is ook automatisch ZVW, wat weer inhoud dat hij ook voor lokaalvredebreuk gewoon invezkering kan worden gesteld.

Goed punt O0

Maar wat voor dwangmiddelen wil je toepassen op de verdachte als die niet wil betalen? Hij geeft zijn naam niet op dus heeft hij geen ID kaaart OID bij zich. Dus hij zal ook niet stikken van het geld.

Ik helemaal niets. Ik weet alleen dat op deze manier in mijn regio na een linkse demonstratie zo een en ander afgehandeld is voor een aantal verdachten. Zodra er iemand kwam betalen van de schikking zijn ze heengezonden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2011, 14:46:21
Wat is ZVW? Google verteld mij Zorgverzekeringswet, maar hier wordt vast iets anders bedoeld  ;)
Senior GGP / Oost-Brabant


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2011, 14:55:06
Wat is ZVW? Google verteld mij Zorgverzekeringswet, maar hier wordt vast iets anders bedoeld  ;)

Zonder vaste woon of verblijfplaats.

Soms zie ook nog wel eens ZVWHTL(Zonder vaste woon of verblijfplaats hier ten lande.)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2011, 14:59:29
Zonder vaste woon of verblijfplaats.

Soms zie ook nog wel eens ZVWHTL(Zonder vaste woon of verblijfplaats hier ten lande.)

Op die fiets ;).
Bedankt.
Senior GGP / Oost-Brabant


Bull-Terrier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2011, 15:14:35
Een dwangmiddel is inderdaad dat iemand in vreemdelingenbewaring kan worden gezet.
Enkele jaren geleden waren ze bij Detentiecentrum Zeist aan het demonstreren en rellen waarbij toen enkele personen zijn aangehouden die ook hun identiteit niet wilde geven.
Een ervan kwam toen zelf in Detentiecentrum Zeist te zitten.
Alleen heeft ze daar niet lang gezeten en is ze redelijk snel overgeplaatst want ze liep de overige gedetineerde op te ruien.
En ik kan je melden, daar hoef je niet blij mee te zijn als je een onruststoker op je afdeling krijgt.  8)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2011, 16:02:50
Ok, kan me voorstellen dat iets dergelijks nogal wat voeten in aarde heeft. Desalniettemin komt het vreemd op me over dat een verdachte later niet meer achterhaald kan worden terwijl diegene wel aangehouden is geweest, al is het bij wijze van spreken voor zweetvoeten. Geen aantekeningen bij die persoon in de politiesystemen e.d.
Hij gaat uiteraard wel door de wasstraat. Vingerafdrukken foto's etc. Dus mocht hij ooit nog bij de politie binnen komen en hij moet opnieuw zijn vingerafdrukken afstaan, dan levert dat wel degelijk een match op.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2011, 16:05:07
Hij gaat uiteraard wel door de wasstraat. Vingerafdrukken foto's etc. Dus mocht hij ooit nog bij de politie binnen komen en hij moet opnieuw zijn vingerafdrukken afstaan, dan levert dat wel degelijk een match op.

Niet aan gedacht, dat is natuurlijk nog altijd beter dan niets.
Senior GGP / Oost-Brabant


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2011, 13:56:08
Toevallig lees ik net het onderstaande bericht. Dit zal het een en ander vast moeilijker gaan maken voor weigerachtige verdachten!

Progis Identiteitspaal

Nederland loopt wereldwijd voorop met de Progis Identiteitspaal. Een nieuwe werkwijze voor het vaststellen van de identiteit van een verdachte. In de uitzending van Bureau Brabant op maandag 28 maart worden de volgende vragen beantwoord: Wie krijgen er met Progis te maken en welke gegevens worden er vastgelegd. Wat gebeurt er met die gegevens? En zijn er voordelen ten opzichte van de 'oude', handmatige, controle. Na het zien van het item in deze uitzending zal het voor iedereen duidelijk zijn: pas op want zelfs bij kleine vergrijpen sta je geregistreerd.

Bron: Politie Brabant-Noord (www.politie.nl/brabant-noord)
Senior GGP / Oost-Brabant


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 12 april 2012, 17:20:27
Hoe heten de verdachten van bekogelen agenten in Utrecht?

bron: http://www.politie.nl/utrecht/opsporing/120411stenengooiers.asp

Utrecht • Twee betogers gooien donderdagavond 12 mei 2011 bij het stadhuis in Utrecht stenen naar de politie. De politie houdt de verdachten aan, maar kent hun namen nog niet.

http://www.youtube.com/watch?v=-JkC1QgSVNU#!
Published on Apr 11, 2012 by utrechtpolitie
Bureau Hengeveld 11-04-12

Stenengooiers bij stadhuis Utrecht





Foto's: RTV Utrecht

bron:http://www.rtvutrecht.nl/bureauhengeveld/767657/

Woensdag 11 april - Een demonstratie bij het stadhuis van Utrecht op donderdagavond 12 mei vorig jaar. Betogers protesteren tegen de manier waarop de politie een paar dagen eerder heeft opgetreden bij de 1 mei demonstratie. Burgemeester Wolfsen wordt bespuugd en als die zich vervolgens terugtrekt in het stadhuis keren de demonstranten zich tegen de politie.

Stenen gooien
Twee demonstranten gooien met stenen naar agenten. De politie heeft ze diezelfde avond nog gearresteerd en meegenomen naar het bureau. Maar een paar dagen later stonden ze weer op straat, zonder straf. Ze weigerden hun juiste naam en adres te geven en de politie kon die zelf ook niet achterhalen. Bij kleinere vergrijpen moeten de verdachten dan worden vrijgelaten.

Signalementen
Het zijn jonge blanke mannen, één heeft kort blond haar en draagt een bril, in zijn hand heeft hij een rode plastic tas van de Mediamarkt. De ander heeft een zwarte baseballpet op en heeft een grijze jas aan met witte tekst. Ook hij heeft een plastic tas van de Mediamarkt.

Hopelijk zijn er kijkers die weten wie deze stenengooiers zijn. Bel dan de tiplijn 0800-6070. En wilt u ook uw naam niet noemen, bel dan met Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000.
Samen sterk in de hulpverlening!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #19 Gepost op: 12 april 2012, 19:03:15
Een dwangmiddel is inderdaad dat iemand in vreemdelingenbewaring kan worden gezet.
Enkele jaren geleden waren ze bij Detentiecentrum Zeist aan het demonstreren en rellen waarbij toen enkele personen zijn aangehouden die ook hun identiteit niet wilde geven.
Een ervan kwam toen zelf in Detentiecentrum Zeist te zitten.
Alleen heeft ze daar niet lang gezeten en is ze redelijk snel overgeplaatst want ze liep de overige gedetineerde op te ruien.
En ik kan je melden, daar hoef je niet blij mee te zijn als je een onruststoker op je afdeling krijgt.  8)

Vreemdelingenbewaring gebeurt alleen als er zicht is op uitzetting. De gemiddelde kraker komt hier niet voor in aanmerking.