GRIP 2 VOS4 Vliegtuig in problemen veilig geland - Schiphol 24-03-2011

Auteur Topic: GRIP 2 VOS4 Vliegtuig in problemen veilig geland - Schiphol 24-03-2011  (gelezen 8571 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
p2kflex
11:04:03 24-03-11-ALPHA-u kan inrukken teruggeschaal naar VOS 1
VOS 10127039Veiligheidsregio Kennemerland (piket Centralist Meldkamer Ambulance)


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Vliegtuig landt veilig na noodoproep

De hulpdiensten zijn donderdagochtend massaal uitgerukt naar Schiphol. Een groot vliegtuig had een noodsignaal afgegeven.

Het vliegtuig is rond 11.00 uur veilig geland. Waarom de noodmelding werd gegeven is niet duidelijk. Her en der werd gemeld dat het toestel een lekke band had.

Bron : http://www.at5.nl/artikelen/59282/vliegtuig-landt-veilig-na-noodoproep


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Vliegtuig in de problemen nabij Schiphol
AMSTERDAM - Een passagiersvliegtuig dat op weg is naar luchthaven Schiphol is donderdagochtend korte tijd in de problemen geweest. Het toestel is echter veilig aan de grond gekomen.
Dat bevestigt een woordvoerder van de luchtverkeersleiding. Het passagierstoestel van Delta Airlines is onbeschadigd en rijdt op eigen kracht de landingsbaan af.
Naar verluidt hadden de problemen te maken met een defecte band. De piloten gaven een noodsignaal uit.
www.nu.nl


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/03_maart/24/binnenland/vliegtuig-in-de-problemen-bij-schiphol.xml

Citaat
Vliegtuig landt met lekke band
Op Schiphol is korte tijd groot alarm geslagen, omdat een vliegtuig in de problemen zat. Het toestel had een lekke band, maar staat inmiddels veilig aan de grond.


Nu is 1 lekke band volgens mij niet zo'n groot probleem dat er een VOS 4 word afgeroepen. Delta vliegt met Airbus
330 en die hebben per maingear 4 banden (2 main gear's). Misschien dat Caprice wat meer info kan geven waarom
hiervoor een VOS 4 werd afgeroepen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Een VOS wordt genummerd van 1 t/m 7 afhankelijk van het aantal pax wat aan boord is. Het maakt dan niet uit of het 1 lekke ban dbetreft of 4 lekke banden.

Als een gezagsvoerder een call geeft aan de luchtverkeersleiding met het probleem wordt er automatisch een VOS afgegeven.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
p2kflex
11:12:29 24-03-11GROUP-1EINDE VOS 1
VOS 10106500BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
VOS 10127079BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Multi Proces Coördinator MICK)
VOS 10127170BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Coördinator CoPI)
VOS 10127175BRW Veiligheidsregio Kennemerland (piket Adviseur Openbare Orde en Veiligheid OT)
VOS 10127185BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Persvoorlichting piket)
VOS 10128005BRW Haarlemmermeer (Burgemeester)


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK

Foto: Jeffrey Koper ©www.brandweerhoofddorp.web-log.nl
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Incident: Delta A333 at Amsterdam on Mar 24th 2011, deflated tyre before landing


By Simon Hradecky, created Thursday, Mar 24th 2011 14:23Z, last updated Thursday, Mar 24th 2011 14:23Z

A Delta Airlines Airbus A330-300, registration N815NW performing flight DL-264 from Minneapolis,MN (USA) to Amsterdam (Netherlands), was on approach to runway 06 at about 4000 feet at 10:49L (09:49Z) when the crew reported they had indication of a deflated tyre. A massive response by emergency service including the dispatch of helicopters and the medical trauma team was initiated. The airplane continued for a safe landing on runway 06 about 5 minutes later and taxied to the gate. The emergency services were called off.

Delta Airlines said, they don't know how the emergency response came together. There was just low pressure in one of the tyres.



 
Bron.: www.avherald.com
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Alle informatie over VOS 1 t/m 7 verplaatst naar: Vliegtuig Ongeval Schiphol (VOS) scenario's
Samen sterk in de hulpverlening!


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/03_maart/24/binnenland/vliegtuig-in-de-problemen-bij-schiphol.xml

Nu is 1 lekke band volgens mij niet zo'n groot probleem dat er een VOS 4 word afgeroepen. Delta vliegt met Airbus
330 en die hebben per maingear 4 banden (2 main gear's). Misschien dat Caprice wat meer info kan geven waarom
hiervoor een VOS 4 werd afgeroepen.

vind ik het toch jammer, dat de reactie van caprice op deze vraag ook verplaatst is.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=42891.msg862577#msg862577

Alle informatie over VOS 1 t/m 7 verplaatst naar: Vliegtuig Ongeval Schiphol (VOS) scenario's
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken