'Aspirant-agenten te dik'

Auteur Topic: 'Aspirant-agenten te dik'  (gelezen 12032 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Gepost op: 25 maart 2011, 09:53:48
Vr 25 maart 2011. Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Algemeen / Binnenland
 
'Aspirant-agenten te dik'

Uitgegeven:
25 maart 2011 09:08

Laatst gewijzigd:

25 maart 2011 09:07

AMSTERDAM - De politie maakt zich zorgen over de conditie van veel aspirant-agenten. Velen van hen hebben een te slechte conditie of zijn te dik. Dat schrijft het AD vrijdag op basis van een artikel in politievakblad Blauw.

© ANP

Aankomende agenten weten tijdens hun opleiding nog hun fitheidstesten te doorstaan, maar laten het er bij zitten als ze eenmaal geslaagd zijn. Docenten van de Politieacademie zien studenten zelfs tijdens de opleiding 'daadwerkelijk uitdijen'.
"Met als gevolg dat de conditie van veel agenten beneden peil is", zegt Han van As, voorzitter van het Landelijk Overleg Integrale Beroepsvaardigheids Training.
"De jongeren zijn opgegroeid in welvaart. Er is weinig aandacht voor goede voeding en waar de vorige generatie elke dag op straat speelde, zit men tegenwoordig thuis achter de Wii. De prioriteiten zijn verschoven."
Agenten worden vooralsnog niet gestraft wanneer zij niet fit genoeg zijn. Vanaf 2012 zijn zij verplicht mee te doen aan fysieke testen.


CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2011, 10:00:09
Goh zou nu eindelijk ook die dienstsport (dus in diensttijd) weer terug komen?

Ze kunnen dit wel zo leuk naar buiten brengen, maar gaat hier nu ook daadwerkelijk wat aan gedaan worden.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2011, 10:03:15
En of de niet aspirant agenten niet te dik zijn....


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2011, 10:59:02
Daarom dienstsport terug.
Je hoort er velen over. Even die "ontspanning" met de hele ploeg.
Lekker met de hele ploeg een rondje of 2 door het park.
Voor de Rotterdammers onder ons trappen lopen destijds bij zwart/wit.  :)
 
Ze verwachten wel dat we in 2012 de test halen, maar voor de rest doen ze er niets aan.
Misschien iets voor de bonden.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2011, 11:01:23
Daarom dienstsport terug.
Je hoort er velen over. Even die "ontspanning" met de hele ploeg.
Lekker met de hele ploeg een rondje of 2 door het park.
Voor de Rotterdammers onder ons trappen lopen destijds bij zwart/wit.  :)
 
Ze verwachten wel dat we in 2012 de test halen, maar voor de rest doen ze er niets aan.
Misschien iets voor de bonden.
Even sporten onder dienst is lekker en bij defensie hebben we per week recht op 2 uur sport onder diensttijd.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2011, 11:09:30
Met 'dikte' vind ik het wel meevallen in onze klas. Er zit één iemand van een heuleboel kilo's bij, maar dat is vrijwel allemaal brute kracht ;D

Overigens, donderdag is bij ons (studenten)team altijd eerst sporten, ongeveer 1,5 uur. Coaches en TB gaan ook mee voetballen, spinning, hardlopen etc. Altijd in politiesportkleding om ook aan de samenleving te laten zien dat we sportief bezig zijn. Krijg ook altijd leuke opmerking onderweg over de sportiviteit. M.a.w. het kweekt ook goodwill, dus dat is al een goede reden om het in te voeren O0 We lopen trouwens binnenkort met de politie een estafette-halve-marathon met totaal 100 man/vrouw van het korps!


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2011, 11:20:34
Met 'dikte' vind ik het wel meevallen in onze klas. Er zit één iemand van een heuleboel kilo's bij, maar dat is vrijwel allemaal brute kracht ;D

Overigens, donderdag is bij ons (studenten)team altijd eerst sporten, ongeveer 1,5 uur. Coaches en TB gaan ook mee voetballen, spinning, hardlopen etc. Altijd in politiesportkleding om ook aan de samenleving te laten zien dat we sportief bezig zijn. Krijg ook altijd leuke opmerking onderweg over de sportiviteit. M.a.w. het kweekt ook goodwill, dus dat is al een goede reden om het in te voeren O0 We lopen trouwens binnenkort met de politie een estafette-halve-marathon met totaal 100 man/vrouw van het korps!

Maar dat geld ook voor als je eenmaal door de sporttest heen bent gekomen meestal gaat het daarna heel snel berg af en wordt er helemaal niet meer gesport of bv. elk jaar opnieuw de sporttest doen en niet halen niet eerder verder totdat je hem wel gehaalt hebt.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 25 maart 2011, 11:29:39
Het sporten op de academie viel altijd vies tegen. Het was (veel te) weinig en onder leiding van sommige docenten was het net bejaarden recreatie. Ik weet nog goed dat er voor de gehele academie een verplichte hardloopwedstrijd georganiseerd werd. Dat was pas schandalig. De helft van alle deelnemers gingen na twee kilometer al wandelen. Dat was enkele jaren geleden, weet niet of er nu verandering in is gekomen?

Overigens is het ook wat Mike al zegt. Volgens mij heeft dit artikel niet alleen betrekking op de aspiranten. Je hoeft wat mij betreft geen sportman te zijn, maar een stukje achter een verdachte aanrennen zonder direct buiten adem te raken lijkt me niet meer dan redelijk.

Ik ben een groot voorstander van dienstsport!


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2011, 11:33:44
Met 'dikte' vind ik het wel meevallen in onze klas. Er zit één iemand van een heuleboel kilo's bij, maar dat is vrijwel allemaal brute kracht ;D

Overigens, donderdag is bij ons (studenten)team altijd eerst sporten, ongeveer 1,5 uur. Coaches en TB gaan ook mee voetballen, spinning, hardlopen etc. Altijd in politiesportkleding om ook aan de samenleving te laten zien dat we sportief bezig zijn. Krijg ook altijd leuke opmerking onderweg over de sportiviteit. M.a.w. het kweekt ook goodwill, dus dat is al een goede reden om het in te voeren O0 We lopen trouwens binnenkort met de politie een estafette-halve-marathon met totaal 100 man/vrouw van het korps!

Wat hierboven staat gaat trouwens over mijn korps, niet de academie.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2011, 12:03:57
Overigens is het ook wat Mike al zegt. Volgens mij heeft dit artikel niet alleen betrekking op de aspiranten. Je hoeft wat mij betreft geen sportman te zijn, maar een stukje achter een verdachte aanrennen zonder direct buiten adem te raken lijkt me niet meer dan redelijk.

Ik ben een groot voorstander van dienstsport!

Dienstsport is alleen maar toe te juigen zolang er dan ook maar een jaarlijkse test aan vast zit, dat als je die niet haalt je hem nog 1 keer mag overdoen binnen 2 maanden dan nog niet gehaald einde verhaal EN dat de sporttesten gelijk zijn voor zowel de mannen als vrouwen dus geen enkel verschil meer.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende