'Aspirant-agenten te dik'

Auteur Topic: 'Aspirant-agenten te dik'  (gelezen 11748 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #30 Gepost op: 25 maart 2011, 22:32:58
Tjsa. Ik persoonlijk doe er veel aan om fit te blijven en maak nu samen met een maatje ook gebruik van onze werkplek om hard te lopen (strand). Dit in eigen tijd overigens.

De academie moet in mijn ogen bij haar zelf beginnen door in iedere locatie een fitnessgelegenheid te plaatsen, (vecht)sportlessen te geven en meer sport in basis rooster te plannen. Maar goed, door de studentenraad is dit volgens mij al vaker aangekaart.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #31 Gepost op: 25 maart 2011, 22:35:44
Sorry , maar het is naar mijn mening je eigen verantwoording om je lichaam fit te houden. Je weet dat je een taak beoefent die lichamelijke inspanning kan vergeten. Je hebt daar zelf voor gekozen, dus ik vind dat je dan ook zelf moet zorgen dat je conditie op pijl blijft.

Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Echter vind ik dat de werkgever meer voorzieningen moet treffen om de conditie ook op peil te houden. Als wij 2x een dag training hebben in 3 maanden tijd waarvan we niet eens de hele dag intensief bezig zijn vind ik niet dat er een sporttest verplicht gesteld kan worden, zeker niet als er geen compensatie wordt geleverd voor bijv. een sportabbonement


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #32 Gepost op: 26 maart 2011, 01:27:03
Bij ons is juist de sportschool subsidie sinds een paar weken gestart. Detail is alleen dat de goedkoopste sportschool in de buurt de helft kost van de sportschool die je met korting kan krijgen dus echt populair is het nog niet. Ook heeft elk bureau (op 1 na) al een goed uitgeruste sportzaal.

Wat ik mis is dat de academie ook een sportzaal mag krijgen. Ik heb er genoeg verloren uurtjes doorgebracht waarin ik even lekker aan de slag kon gaan. Die mogelijkheid bieden ze dan weer totaal niet ::)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 26 maart 2011, 02:46:28
Bij ons is juist de sportschool subsidie sinds een paar weken gestart. Detail is alleen dat de goedkoopste sportschool in de buurt de helft kost van de sportschool die je met korting kan krijgen dus echt populair is het nog niet. Ook heeft elk bureau (op 1 na) al een goed uitgeruste sportzaal.

Die eerste mogelijkheid is er bij ons ook (weer) .... De tweede hebben we regionaal niet (eens).



Enne, dat meenemen, dat is leuk .... Waar wilde je het opwarmen? Op de kachel ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #34 Gepost op: 26 maart 2011, 03:01:57
En toch kan de werkgever bedrijfsfitness via de belastingdienst voor een leuk bedrag aanbieden aan zijn/haar personeel als ik het goed lees.

BRON: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_vormen_van_loon/lb22_vormen_van_loon-10.html#P86_9447
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #35 Gepost op: 26 maart 2011, 07:30:53
Sorry , maar het is naar mijn mening je eigen verantwoording om je lichaam fit te houden. Je weet dat je een taak beoefent die lichamelijke inspanning kan vergeten. Je hebt daar zelf voor gekozen, dus ik vind dat je dan ook zelf moet zorgen dat je conditie op pijl blijft.

Eehh, ik kickboks 3x in de week (ma, wo en vrij) wanneer de dienst het toe laat, en daarnaast nog fitness en hardlopen wat ik al lange tijd doe..
Kickboksen kost me 120euro in het kwartaal en fitness 114 euro in het kwartaal.
Ik doe genoeg om me fit te brengen/houden en nog ben ik zwaar 107kilo en haal ik de test op 3minuut 9.
Er kan nog genoeg spek af vind ik zelf.
Wat stelt de baas daar tegenover? tot zover niets.

Dus om even terug te komen op iemand die zegt dat het gelijk einde contract zou moeten staat totaal niet in verhouding.
Zeker omdat al dat sporten alleen maar in mijn vrije tijd mag.
Collega's van de brandweer gaan bijvoorbeeld lekker sporten tijdens dienst tijd (geef ze nog gelijk ook als het kan :) )


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #36 Gepost op: 26 maart 2011, 10:09:13
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Echter vind ik dat de werkgever meer voorzieningen moet treffen om de conditie ook op peil te houden. Als wij 2x een dag training hebben in 3 maanden tijd waarvan we niet eens de hele dag intensief bezig zijn vind ik niet dat er een sporttest verplicht gesteld kan worden, zeker niet als er geen compensatie wordt geleverd voor bijv. een sportabbonement

Je kiest zelf dat je een beroep wil uitoefenen waarbij je conditie op peil Moet zijn daar ben je zelf verantwoordelijk voor en omdat te houden.
Wat mij altijd opvalt is dat er steeds wordt gezegd, omdat te bereiken dat daar de werkgever maar voor moet zorgen en dat dit ook nog gecompenceerd moet worden door bv Korting op sportschool of in diensttijd. Nu vraag ik me af al zou je korting krijgen of je dan wel naar een sportschool zal gaan want dat is dan wel buiten je diensttijd om. :-\  Maar de sporttest verplichten het is eigenlijk gek dat het nog steeds niet zo is.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #37 Gepost op: 26 maart 2011, 10:13:32
Eehh, ik kickboks 3x in de week (ma, wo en vrij) wanneer de dienst het toe laat, en daarnaast nog fitness en hardlopen wat ik al lange tijd doe..
Kickboksen kost me 120euro in het kwartaal en fitness 114 euro in het kwartaal.
Ik doe genoeg om me fit te brengen/houden en nog ben ik zwaar 107kilo en haal ik de test op 3minuut 9.
Er kan nog genoeg spek af vind ik zelf.
Wat stelt de baas daar tegenover? tot zover niets.

Dus om even terug te komen op iemand die zegt dat het gelijk einde contract zou moeten staat totaal niet in verhouding.
Zeker omdat al dat sporten alleen maar in mijn vrije tijd mag.
Collega's van de brandweer gaan bijvoorbeeld lekker sporten tijdens dienst tijd (geef ze nog gelijk ook als het kan :) )

Het is niet het gewicht wat bepalend moet zijn maar dat je de test binnen de geldende tijd moet behalen (gelijk voor zowel mannen en vrouwen) doe je dat niet dan zou dat idd. kunnen betekenen einde contract.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #38 Gepost op: 26 maart 2011, 10:31:50
Nou nou, even rustig aan. Allereerst zijn er een hoop dienders die voor de sporttest verplicht was zijn aangenomen. Deze dienders kan je volgens mij niet opeens een nieuwe eis ten gronde leggen welke gevolgen kan hebben voor hun baan. Om nou meteen het contract te beëindigen... Er zijn altijd plekken waar zo iemand nog zijn werkzaamheden kan uitvoeren.  Ik vind je wel erg negatief tegen dienders die iets zwaarder zijn. Ik werk over het algemeen erg prettig met ze samen.

Neem bv Vrachtwagen(bus)chauffeurs toen die het groot rijbewijs haalde was er ook geen verplichting om binnen 5 jaar zoveel herhalings uren en medisch onderzoek te halen dat is nu wel verplicht en dat was ook niet zo toen ze aangenomen werden halen ze die uren of onderzoek niet dan heeft deze nieuwe eis gevolgen voor hun baan.
Ik ben niet negatief over gezette dienders maar vind wel dat er wel dat er elk jaar je conditie getest moet worden en bij niet halen het einde contract kan betekenen. Als je iemand een bureau baan kan geven prima zolang het maar niet voor iedereen gaat gelden anders loop je de kans dat je baanjes moet gaan verzinnen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #39 Gepost op: 26 maart 2011, 12:55:38
Uiteraard, maar in de huidige tijden waarin de bezetting vaak al minimaal is, een test invoeren waar best wat dienders voor zakken...
Wat mij betreft een slecht idee. De aanwas is al heel dun, en om dan diverse goede dienders per bureau te verliezen door zo'n obstakel parkoers...

In al die jaren ben ik nog nooit achter iemand aan gerend die over zoveel dingen heen sprong, als waar je bij dat parkoers overheen moet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.