Bij ons "de groene handhavingstak" hebben ze het dan wel iets beter geregeld maar
het blijft hoofdzakelijk ook wel een beetje mentale kwestie die bij de collega zelf
ligt. Voor ons wapendragers is er toch wel een redelijk niveau wat gevraagd word,
zo moeten wij naast het 2 jaarlijks afschieten en jaarlijks AZV ook jaarlijks de shuttle
lopen. Haal je die niet voor het eind van het jaar dan ben je wapendrager af.
En er lopen een aantal bij ons tussen waarvan je soms afvraagt hoe hebben die het al
die jaren gered en als ze achter iemand aan moeten rennen zullen ze het ook geen
meters vol houden. Echter zijn er ook genoeg die wel een redelijke sprint kunnen
lopen en waar je dan ook wat meer met vertrouwen op de auto zit.
Daarnaast heb ik zelf ook wel gemerkt dat je ook het onregelmatig werken niet moet
onderschatten wat dat doet met je lichaam. Zo was ik toen ik nog onbewapend was
toch best wel fit en goed qua gewicht (liep bij de shuttle trap 10 en kon nog wel even
verder), maar toen ik eenmaal ook de nachten erbij kreeg gingen mijn kilo's er ook snel aan.
in 3 a 4 maanden ruim 10 kilo erbij
.
Hierdoor toch maar besloten om weer eens naar een sportschool te gaan en ben nu weer
op een niveau dat ik zeg "weer top". Helaas woon ik net in een hoek dat het met korting
sporten mij niks opleverd aangezien ik dat aan benzine kwijt ben, maar het is wel mogelijk
bij mijn baas.