'Aspirant-agenten te dik'

Auteur Topic: 'Aspirant-agenten te dik'  (gelezen 11756 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 25 maart 2011, 16:49:54
Inderdaad, militairen hebben recht op sport tijdens diensttijd, omdat die hun jaarlijkse sporttest moeten halen.
Voor ons bij het DBBO geldt dat niet. Dus wij als burgerpersoneel hebben geen recht op sport.
Dat je als bewaker toch kan of mag sporten tijdens je dienst is een gunst en geen recht.
Ik ben benieuwd hoe dat straks is, want heb wel of geen sporttest dit jaar?
Niemand kan me nog een antwoord geven:(


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 25 maart 2011, 17:06:42
Als de werkgever wil dat we fit zijn moet de werkgever ook met iets over de brug komen.
Desnoods vergoeden ze een abbonement van een sportschool.
Nu betaal ik alles zelf en altijd in mijn vrije tijd.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #22 Gepost op: 25 maart 2011, 17:20:23
Heb je als politieagent, maar bijvoorbeeld ook als Sigma of vrijwillig brandweerman(vrouw) ook niet (of vooral niet) een eigen verantwoording om jezelf lichamelijk geschikt te houden voor je beroep ?
Jep.
Kan/mag geen ondersteuning vanuit je werkgever wel gebruikt worden als excuus om er zelf niets (of onvoldoende) aan te doen ?
Nope.

Wat ik wel vind is dat wanneer de sporttest bindend wordt er wel wat vanuit de werkgever moet komen om een gewenst resultaat te kunnen bereiken.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #23 Gepost op: 25 maart 2011, 17:28:04
Als de werkgever wil dat we fit zijn moet de werkgever ook met iets over de brug komen.
Desnoods vergoeden ze een abbonement van een sportschool.
Nu betaal ik alles zelf en altijd in mijn vrije tijd.
Wim76 ... welkom.

Over welke werkgever heb je het nu?

Misschien dat een bijdrage op http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=21.0 wat duidelijkheid kan geven over wie je bent, waar je werkt en wat je achtergrond is  O0
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #24 Gepost op: 25 maart 2011, 17:45:23
Jep.Nope.

Wat ik wel vind is dat wanneer de sporttest bindend wordt er wel wat vanuit de werkgever moet komen om een gewenst resultaat te kunnen bereiken.

Over dat laatste kun je lang praten maar je zou ook kunnen zeggen het is een onderdeel waar je zelf verantwoordelijk voor bent en haal je de sporttest niet dan kan je op zoek naar een andere baan. Dan stel je dat in de Functie omschrijving waaraan je elk jaar moet voldoen. Dan hoeft de werkgever niet tegemoet te komen.  
Jij wil deze baan en daar horen deze onderdelen bij dat weet je voordat je eraan begint en kun je later niet zeggen dat een werkgever hier maar een vergoeding voor moet geven of het in diensttijd moet laten doen. Vandaar elk jaar een sporttest maar als je die niet haalt einde contract.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #25 Gepost op: 25 maart 2011, 18:36:00
Wim76 ... welkom.

Over welke werkgever heb je het nu?

Misschien dat een bijdrage op http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=21.0 wat duidelijkheid kan geven over wie je bent, waar je werkt en wat je achtergrond is  O0

Excuus, zal gelijk mezelf even voorstellen in het betreffende forum :)
Maar ik bedoel de politie als werkgever :)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #26 Gepost op: 25 maart 2011, 18:36:26
Over dat laatste kun je lang praten maar je zou ook kunnen zeggen het is een onderdeel waar je zelf verantwoordelijk voor bent en haal je de sporttest niet dan kan je op zoek naar een andere baan. Dan stel je dat in de Functie omschrijving waaraan je elk jaar moet voldoen. Dan hoeft de werkgever niet tegemoet te komen.  
Jij wil deze baan en daar horen deze onderdelen bij dat weet je voordat je eraan begint en kun je later niet zeggen dat een werkgever hier maar een vergoeding voor moet geven of het in diensttijd moet laten doen. Vandaar elk jaar een sporttest maar als je die niet haalt einde contract.

Nou nou, even rustig aan. Allereerst zijn er een hoop dienders die voor de sporttest verplicht was zijn aangenomen. Deze dienders kan je volgens mij niet opeens een nieuwe eis ten gronde leggen welke gevolgen kan hebben voor hun baan. Om nou meteen het contract te beëindigen... Er zijn altijd plekken waar zo iemand nog zijn werkzaamheden kan uitvoeren.  Ik vind je wel erg negatief tegen dienders die iets zwaarder zijn. Ik werk over het algemeen erg prettig met ze samen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bull-Terrier

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
Reactie #27 Gepost op: 25 maart 2011, 19:49:12
Je kunt ook zeggen........Sporttest niet gehaald of schiettoets niet gehaald dan lekker alleen nog bureauwerk doen.
Er komt inderdaad ook eigen verantwoordelijkheid bij kijken om zelf in conditie te blijven.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #28 Gepost op: 25 maart 2011, 21:01:30
Bij ons "de groene handhavingstak" hebben ze het dan wel iets beter geregeld maar
het blijft hoofdzakelijk ook wel een beetje mentale kwestie die bij de collega zelf
ligt. Voor ons wapendragers is er toch wel een redelijk niveau wat gevraagd word,
zo moeten wij naast het 2 jaarlijks afschieten en jaarlijks AZV ook jaarlijks de shuttle
lopen. Haal je die niet voor het eind van het jaar dan ben je wapendrager af.

En er lopen een aantal bij ons tussen waarvan je soms afvraagt hoe hebben die het al
die jaren gered en als ze achter iemand aan moeten rennen zullen ze het ook geen
meters vol houden. Echter zijn er ook genoeg die wel een redelijke sprint kunnen
lopen en waar je dan ook wat meer met vertrouwen op de auto zit.

Daarnaast heb ik zelf ook wel gemerkt dat je ook het onregelmatig werken niet moet
onderschatten wat dat doet met je lichaam. Zo was ik toen ik nog onbewapend was
toch best wel fit en goed qua gewicht (liep bij de shuttle trap 10 en kon nog wel even
verder), maar toen ik eenmaal ook de nachten erbij kreeg gingen mijn kilo's er ook snel aan.
in 3 a 4 maanden ruim 10 kilo erbij  e050 98uiye.
Hierdoor toch maar besloten om weer eens naar een sportschool te gaan en ben nu weer
op een niveau dat ik zeg "weer top". Helaas woon ik net in een hoek dat het met korting
sporten mij niks opleverd aangezien ik dat aan benzine kwijt ben, maar het is wel mogelijk
bij mijn baas.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #29 Gepost op: 25 maart 2011, 21:54:09
Als de werkgever wil dat we fit zijn moet de werkgever ook met iets over de brug komen.
Desnoods vergoeden ze een abbonement van een sportschool.
Nu betaal ik alles zelf en altijd in mijn vrije tijd.
Sorry , maar het is naar mijn mening je eigen verantwoording om je lichaam fit te houden. Je weet dat je een taak beoefent die lichamelijke inspanning kan vergeten. Je hebt daar zelf voor gekozen, dus ik vind dat je dan ook zelf moet zorgen dat je conditie op pijl blijft.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.