'Aspirant-agenten te dik'

Auteur Topic: 'Aspirant-agenten te dik'  (gelezen 12036 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #40 Gepost op: 26 maart 2011, 13:25:20
Uiteraard, maar in de huidige tijden waarin de bezetting vaak al minimaal is, een test invoeren waar best wat dienders voor zakken...
Wat mij betreft een slecht idee. De aanwas is al heel dun, en om dan diverse goede dienders per bureau te verliezen door zo'n obstakel parkoers...

In al die jaren ben ik nog nooit achter iemand aan gerend die over zoveel dingen heen sprong, als waar je bij dat parkoers overheen moet.

Maar je moet er toch wel mee eens zijn dat je toch echt wel minimaal een bepaald conditie nivo moet voldoen en dat je daar ook op afgetest wordt.
een test invoeren waar best wat dienders voor zakken...  dit is juist een reden om zo'n test juist wel in te voeren.
Of wil je in het ergste geval dat je met je collega achter verdachten aanrend en dat die er achter komen dat jij nog in je eentje bent en je ko slaan en jij als bijkomt er achter komt dat je collega 5 straten verderop op de grond licht aan de beademing omdat hij het conditioneel niet red
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #41 Gepost op: 26 maart 2011, 13:29:22
Het is niet het gewicht wat bepalend moet zijn maar dat je de test binnen de geldende tijd moet behalen (gelijk voor zowel mannen en vrouwen) doe je dat niet dan zou dat idd. kunnen betekenen einde contract.

De politie wil graag een afspiegeling van de maatschappij zijn ... Niet alleen maar vechtmachine's maar óók de mensen met een ''maatje meer'', dames (no offence) .....

Als ik naar mezelf kijk haal ik de sporttest en alle andere testen, echter ik kan niet van een collega van 58 verwachten dat hij de zelfde sporttest haalt ....
Ik rijd liever met een collega waar ik wat aan heb als het wél knokken wordt als dat ik een collega heb die een bereconditie heeft alleen zijn mannetje niet staat in een knokpartij.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #42 Gepost op: 26 maart 2011, 13:41:31
De politie wil graag een afspiegeling van de maatschappij zijn ... Niet alleen maar vechtmachine's maar óók de mensen met een ''maatje meer'', dames (no offence) .....

Als ik naar mezelf kijk haal ik de sporttest en alle andere testen, echter ik kan niet van een collega van 58 verwachten dat hij de zelfde sporttest haalt ....
Ik rijd liever met een collega waar ik wat aan heb als het wél knokken wordt als dat ik een collega heb die een bereconditie heeft alleen zijn mannetje niet staat in een knokpartij.

Maar aan die collega die wel kan knokken maar 5 straten terug op de grond ligt wegens zwaarlijvigheid/slechte conditie heb je dan ook niks meer.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #43 Gepost op: 26 maart 2011, 13:43:46
De politie wil graag een afspiegeling van de maatschappij zijn ... Niet alleen maar vechtmachine's maar óók de mensen met een ''maatje meer'', dames (no offence) .....

Als ik naar mezelf kijk haal ik de sporttest en alle andere testen, echter ik kan niet van een collega van 58 verwachten dat hij de zelfde sporttest haalt ....
Ik rijd liever met een collega waar ik wat aan heb als het wél knokken wordt als dat ik een collega heb die een bereconditie heeft alleen zijn mannetje niet staat in een knokpartij.

*sarcasme aan*

Nee joh, al kan je de hele wereld aan in je eentje, kan je dossiers in een minuut afmaken vanaf het begin.
Als je het parcour niet haalt binnen gestelde tijd is het einde contract.

*sarcasme uit*

Ik sluit me aan bij jouw mening.

:)


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #44 Gepost op: 26 maart 2011, 13:51:02
Maar aan die collega die wel kan knokken maar 5 straten terug op de grond ligt wegens zwaarlijvigheid/slechte conditie heb je dan ook niks meer.

Waarom denk jij zo zwart/wit?
Volgens jou zijn er mensen met bereconditie of slechte conditie.
Naar mijn idee zitten er ook zat mensen tussen op de middenmoot.
Er zijn zat mensen met wat overgewicht die toch een redelijke conditie hebben.
Er zijn zat mensen met een goede conditie maar met een slechte gezondheid lees cholesterol.

Bij jou komt het over als "alles mag rot zijn zolang je maar je parcour haalt"


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #45 Gepost op: 26 maart 2011, 14:47:04
Het zou me niet verbazen als er evenveel te dikke agenten zijn met een goede conditie, als slanke agenten met een slechte conditie.

Nogmaals het criterium moet niet gewicht of bmi zijn, maar of iemand in staat is al zijn/haar taken naar behoren uit te voeren.

En daarnaast voor elk obstakel is een omweg.
Er bestaan compenserende competenties
en reeds gezegd, elk nadeel heeft zijnvoordeel.
Freude am Fahren


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #46 Gepost op: 26 maart 2011, 18:16:13
Maar je moet er toch wel mee eens zijn dat je toch echt wel minimaal een bepaald conditie nivo moet voldoen en dat je daar ook op afgetest wordt.
een test invoeren waar best wat dienders voor zakken...  dit is juist een reden om zo'n test juist wel in te voeren.
Maar dan wil jij dat ze ontslagen worden.. Voor die collega vervangen is ben je minimaal 5 jaar verder voordat de nieuwe collega geselecteerd en opgeleid is. En dan mis je nog steeds heel wat jaren ervaring. En de noodhulp is al op crepeersterkte..

Bij de politie werken is meer dan alleen een conditie. En met onregelmatig werken, de vele overuren en ook nog een priveleven schiet de training er wel eens bij in. Niet goed maar wel begrijpelijk.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #47 Gepost op: 26 maart 2011, 23:00:16
Maar je moet er toch wel mee eens zijn dat je toch echt wel minimaal een bepaald conditie nivo moet voldoen en dat je daar ook op afgetest wordt.
een test invoeren waar best wat dienders voor zakken...  dit is juist een reden om zo'n test juist wel in te voeren.
Of wil je in het ergste geval dat je met je collega achter verdachten aanrend en dat die er achter komen dat jij nog in je eentje bent en je ko slaan en jij als bijkomt er achter komt dat je collega 5 straten verderop op de grond licht aan de beademing omdat hij het conditioneel niet red

Als ik achter een verdachte aan ren, en ik merk dat mijn collega het niet bij kan houden.... Dan maak ik een afweging, kan ik hem alleen aan? Nee? kan ik hem met een geweldsmiddel aan? Nee? dan blijf ik volgen en positie doorgeven. Natuurlijk zou het geweldig zijn als alle collega's de 100 meter in 12 seconden renden, en dat alle collega's met gemak wat gewichten wegduwen etc. Helaas is dat een droomwereld, en ken ik maar 1 agent die dat kon, en die heette robocop...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #48 Gepost op: 26 maart 2011, 23:20:16
Rende robocop de 100m in 12sec? zo zag hij er niet uit haha :)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #49 Gepost op: 26 maart 2011, 23:21:59
Rende robocop de 100m in 12sec? zo zag hij er niet uit haha :)

Nee, inderdaad een erg slecht voorbeeld.  e050 Ach ja, je begrijpt wat ik bedoel, de ideale diender bestaat volgens mij niet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.