Kleding op het strand

Auteur Topic: Kleding op het strand  (gelezen 8611 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Gepost op: 25 maart 2011, 14:20:02
Velen van jullie zullen een standaard kleding pakket van de baas krijgen wanneer jullie op het strand werken. Zo ik ook.
Echter is deze kleding niet altijd optimaal met name in het geval van zwemmend redden. Met warme dagen is het te warm om een wetsuit te dragen. Een zwemmende redding uitvoeren in de 'standard issue' polo en (korte)broek is ook niet geweldig omdat deze best wel vertragen naast het reddingsvest.

Hoe gaan jullie hier mee om? Schaffen jullie voor warme dagen aparte kleding aan?




9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2011, 14:42:17
Indien ik de kans krijg trek ik mijn polo uit (heb ik een iets droogs voor de rest van de dag) en anders zwemmen met de polo aan. Als korte broek draag ik vaak een rood voetbalbroekje, deze vind ik veel beter zitten.

9910001
9910001


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2011, 14:55:21
Met alleen die polo uit heb je slechts een deel van het probleem opgelost. Of trek je die broek ook uit?


Harm Roetert

  • Verpleegkundige i.o.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • Altijd nagaan, nooit aannemen!
Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2011, 15:50:46
Onze kleding is polo met broekje. Deze broek is geschikt als zwembroek. Voor de koude dagen (dat heeft NL ook nog wel eens) hebben we een trui en een joggingbroek.

Bij redding zou ik de polo uitdoen (ik zeg zou, heb dat de afgelopen 2 jaren niet meegemaakt. Combi van inzet boten en gewoon weinig drenkelingen).. Daarnaast dragen we het wetsuit enkel op de boot, aangezien dit anders echt te warm is. Maar (afgezien de kleding voor de koude dagen) heb ik geen eigen kleding extra.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel.  4dejaars student HBO-Verpleegkunde | Minor High Care met stage op de IC | Reddingsbrigade Deventer, Li


brandweer23

  • Manschap A / Strandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
    • Brandweer Zwaag
Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2011, 16:36:14
Ook tijdens de warme/hete dagen kan je onderkoeld raken in het water.
Helemaal tijdens de warme dagen is het strand waar ik nu over spreek enorm druk.
Tijdens zo'n dag moet je regelmatig het water in.

Met wat voor weer dan ook zorg ik dat er altijd per post 1 iemand zwemklaar is, zwemklaar noem ik iemand met een wetsuit aan.
Tijdens de warme dagen ben ik meestal degene die hiervoor op moet draaien, vindt ik totaal niet erg, het is wel warm maar als je eenmaal met je polo en broek het water in bent geweest loop je te balen dat je geen wetsuit aan had.

Je eigen veiligheid gaat voorop, denk hier dus ook aan, juist op zulke dagen dat je het niet verwacht, want juist dan moet je vaak het water in.


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2011, 23:00:41
Ben je bekend met oververhitting? Mijn wetsuit is zwart, geen korte mouwen.
Hoe denken jullie over het gebruik van second skin kleding als toplaag?

Wat betreft natte kleding, dat vind ik niet zo een bezwaar. Als het warm is droogt dat met een half uur.
Het gaat me vooral om de tijd en kracht die het extra kost vanwege de slobberende kleding.


rbhidde

  • BW-A, SW-A
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2011, 23:42:33
Ik weet dat ze volgens mij bij RB Katwijk wel van die second skin kleding gebruiken.
Helemaal 100% weet ik het niet zeker


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2011, 00:09:13
Zou heel goed kunnen! Moeten we daar maar eens buurten, kan zo 123 niet iets vinden wat er op duid. Zit hier toevallig iemand van RB katwijk op het forum?


Theo5

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
  • REDDINGSBRIGADE
Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2011, 07:05:12
Je kan volgens. Mij ook RB zwembroeken bestellen


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2011, 11:04:56
Klopt, maar of je dan nog serieus word genomen is een tweede.