Kleding op het strand

Auteur Topic: Kleding op het strand  (gelezen 8501 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2011, 11:08:39
Baywatch!!! :P :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #11 Gepost op: 26 maart 2011, 12:23:19
Wat nog een optie zou zijn is gewoon een shorty dragen met daaroverheen je reddingsbrigade polo. Het is dan even een paar seconden extra om je polo uit te trekken en om je armen in de shorty te worstelen maar eigen veiligheid gaat voorop. Waarom de polo wel dragen ipv gewoon de hele shorty? De polo is voor herkenbaarheid en ook om nog iets warm en droog te hebben voor als je terug komt. Als je in de winter een drenkeling gaat redden en je moet zelf het water in dan hou je ook niet al je kleding aan. Dan neem je ook die paar seconden extra om te zorgen dat je wat warme kleding op de kant hebt voor als je terug komt.


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #12 Gepost op: 26 maart 2011, 12:43:20
Gelukkig loop je in een wetsuit met reddingsvest als vrije zwemmer bij Den Helder met een patrouille lid. Je collega heeft over het algemeen wel een tenue aan.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #13 Gepost op: 26 maart 2011, 13:10:34
Ik weet dat ze volgens mij bij RB Katwijk wel van die second skin kleding gebruiken.
Helemaal 100% weet ik het niet zeker

Nou van de kledingparade van Katwijk wordt je ook niet vrolijk... :| Ik kan hier echt niet ten tonele te verschijnen met een hawaii style zwembroek, zonder aangesproken te worden door een bevelvoerder ::).  

Ik vindt nette en uniforme kleding een van de belangrijkere zaken ten behoeve van een proffesionele uitstraling. Ik zou er dan ook voor pleiten om alle "executieve" collega's te voorzien van een standaard kleding pakket (óók voor de winter..).

Daarnaast mag het huidige kleding aanbod wel eens vernieuwd en uitgebreid worden...


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #14 Gepost op: 26 maart 2011, 13:14:30
Gelukkig loop je in een wetsuit met reddingsvest als vrije zwemmer bij Den Helder met een patrouille lid. Je collega heeft over het algemeen wel een tenue aan.

Dus jullie hebben per koppeltje altijd iemand in wetsuit?


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #15 Gepost op: 26 maart 2011, 15:24:52
Ik vindt nette en uniforme kleding een van de belangrijkere zaken ten behoeve van een proffesionele uitstraling. Ik zou er dan ook voor pleiten om alle "executieve" collega's te voorzien van een standaard kleding pakket (óók voor de winter..).

Hey Joost en dan voor de wintermaanden zeker een kazernebroek en een blouse met lange mouwen en dus verplicht met stropdas en voor de periode maart tot en met oktober korte mouwen. En dan de blouse voorzien van epilette, met 1 streep als Lifeguard, 2 strepen Senior-lifeguard en 2 strepen met 1 ster voor commandant en 2 strepen en 2 sterren als regio commandant.

Als je lang genoeg dienst hebt gelopen dan heb je vanzelf een kast vol met shorty's, wet-suits, zwembroeken, polo's, t-shirts, sportbroeken, werkbroeken, doorwerkjassen, ja zelfs mutsen! (met dank aan UNOX)
Elke hulpverlening start met communicatie.


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #16 Gepost op: 26 maart 2011, 17:38:12
Dus jullie hebben per koppeltje altijd iemand in wetsuit?

Nou ja een vrije zwemmer. (dus iemand met redvest) Met warme dagen neig ik nog wel eens mijn wetsuit niet aan te doen omdat ik me anders doodzweet. Zul je net zien dat je twee uur bij een huiler moet staan wachtend op ecomare. Dan word ik niet blij van mijn wetsuit.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #17 Gepost op: 26 maart 2011, 17:51:20
Ik heb tijdens patrouilles zowiezo altijd mijn RB zwembroek aan, met koudere dagen eventueel een RB werkbroek of een trainingsbroek van de eigen brigade. Ook dragen wij altijd een polo. Bij te water gaan tijdens een patrouille doen we shirt uit en zwemvest aan (+ reddingstube/can).

Op de waterscooter en IRB eigenlijk altijd een wetsuit, (+impact vest), als het heel erg warm weer is een RB zwembroek en een lycra ''rashguard''. (eigen aanschaf), met natuurlijk ook een impactvest.


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #18 Gepost op: 26 maart 2011, 17:55:48
Geen helm op de scooter? :O
Nou je zegt het al, je koopt een eigen lycra. Deze zitten niet in het kledingpakket. Zouden ze wel moeten zitten of in ieder geval met reddingsbrigade opdruk verkrijgbaar zijn. Toch?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2011, 18:41:09
Hey Joost en dan voor de wintermaanden zeker een kazernebroek en een blouse met lange mouwen en dus verplicht met stropdas en voor de periode maart tot en met oktober korte mouwen. En dan de blouse voorzien van epilette, met 1 streep als Lifeguard, 2 strepen Senior-lifeguard en 2 strepen met 1 ster voor commandant en 2 strepen en 2 sterren als regio commandant.

Als je lang genoeg dienst hebt gelopen dan heb je vanzelf een kast vol met shorty's, wet-suits, zwembroeken, polo's, t-shirts, sportbroeken, werkbroeken, doorwerkjassen, ja zelfs mutsen! (met dank aan UNOX)

Ah nee, alsjeblieft niet :| Maar fatsoenlijke werkkleding vindt ik wel essentieel. Bij enkele brigades ontvangt iedereen een uitgebreid pakket in bruikleen van de brigade, dat is een hele praktische oplossing om iedereen er "netjes" (lees: Dus geen gepoetste kanoorpantoffels en stropdassen ;D) uit te laten zien.