Drukker jaar voor KNRM ondanks kwakkelzomer

Auteur Topic: Drukker jaar voor KNRM ondanks kwakkelzomer  (gelezen 12898 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #50 Gepost op: 25 januari 2012, 21:03:29
Reageer je nu als moderator of als lid, want dat verschil zie ik even niet.... Ik proef wel een verschil....
Vergeet die blauwe sterren even, als ik als moderator reageer is dat verschil echt wel te zien. ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #51 Gepost op: 25 januari 2012, 21:05:56
Vergeet die blauwe sterren even, als ik als moderator reageer is dat verschil echt wel te zien. ;)
Dan is alles meestal rood van kleur...  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #52 Gepost op: 25 januari 2012, 21:09:59
Precies. Ik boek dat onder "acquisitie". Wat er bij mij uitgaat richting reddingsboot, komt er bij HOGE in. Ik krijg terug dat HOGE in uitlatingen, op de websites en op briefpapier Audio Rent als sponsor noemt. Om mijn beurt schep ik overal op over hoe zeer Audio Rent aan het maatschappelijk ondernemen is, en begaan met mensen in nood. Zo'n bedrijf moet het wel goed met zijn klanten voor hebben, toch?  0098
Nou, ik volg deze discussie nu al een hele poos, zolang jullie aan het steggelen zijn over hoe de KNRM zijn boekhouding doet. Maar wat is nu echt het probleem? Er is inmiddels meer dan eens aangetoont dat het geen wat de KNRM beweert dat zij geen overheidssteun ontvangt weldegelijk klopt.

De KNRM heeft (en dat heb ik al eerder gezegt) de zaken goed voor elkaar, en draait op donaties of giften uit testamenten. Prachtig toch dat zij dit voor elkaar weten te krijgen. Ik zou er niet al te veel achter zoeken. ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #53 Gepost op: 25 januari 2012, 21:47:46
Nou, ik volg deze discussie nu al een hele poos, zolang jullie aan het steggelen zijn over hoe de KNRM zijn boekhouding doet. Maar wat is nu echt het probleem? Er is inmiddels meer dan eens aangetoont dat het geen wat de KNRM beweert dat zij geen overheidssteun ontvangt weldegelijk klopt.

De KNRM heeft (en dat heb ik al eerder gezegt) de zaken goed voor elkaar, en draait op donaties of giften uit testamenten. Prachtig toch dat zij dit voor elkaar weten te krijgen. Ik zou er niet al te veel achter zoeken. ;)

Maar daar is niks mis mee, toch? Wie zegt waar dat dit een onwenselijke gang van zaken is? Ik niet.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #54 Gepost op: 25 januari 2012, 23:47:52
Nou, ik volg deze discussie nu al een hele poos, zolang jullie aan het steggelen zijn over hoe de KNRM zijn boekhouding doet. Maar wat is nu echt het probleem? Er is inmiddels meer dan eens aangetoont dat het geen wat de KNRM beweert dat zij geen overheidssteun ontvangt weldegelijk klopt.

De KNRM heeft (en dat heb ik al eerder gezegt) de zaken goed voor elkaar, en draait op donaties of giften uit testamenten. Prachtig toch dat zij dit voor elkaar weten te krijgen. Ik zou er niet al te veel achter zoeken. ;)

Ik ook, maar ik kom tot de conclusie dat ze wel overheidssteun ontvangen  ;D :P  098uo
Zal wel een definitieverschilletje zijn  O0

Mooie is dat we aan het einde wel dezelfde conclusie kunnen trekken: de KNRM heeft het goed voor elkaar en ik vind het prachtig dat ze daardoor goed werk kunnen leveren.

Als iemand die veel voor en met de overheid werkt, vind ik alleen dat ze best wat trotser mogen zijn op het feit dat ze geld krijgen van de overheid voor het uitvoeren van bepaalde taken en projecten!?

Door die verschillen in definities gaan we hier toch niet uitkomen. Dit was het jaarverslag KNRM 2011, tot over een jaar voor dezelfde discussie ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #55 Gepost op: 26 januari 2012, 09:57:16
Ik ook, maar ik kom tot de conclusie dat ze wel overheidssteun ontvangen  ;D :P  098uo
Zal wel een definitieverschilletje zijn  O0
En daar sla je de spijker op zijn kop. Op een aantal punten krijgen ze overheidssteun.
En dat is bepaald niet van vandaag of gisteren, want in 1999 kregen ze bijvoorbeeld de Koning Willem I geschonken van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Zie http://www.knrm.nl/reddingboten/15-en-19-meter/koning-willem-1/.
Maar de discussie hier is ontstaan omdat uit bepaalde hoeken altijd gemekkerd wordt dat ze in de jaarverslagen ten onrechte zouden zeggen dat ze geen subsidie ontvangen voor de exploitatie van de diverse stations. Het begrip schenking, renteloze lening (en enige tijd geleden zelfs de ANBI-status) werd op 1 grote hoop gegooid en voor het gemak subsidie genoemd en ineens was de KNRM de "stoute jongen".

Mooie is dat we aan het einde wel dezelfde conclusie kunnen trekken: de KNRM heeft het goed voor elkaar en ik vind het prachtig dat ze daardoor goed werk kunnen leveren.

Mischien wel goed voor elkaar, maar nog niet goed genoeg. Ook in 2011 zullen ze ongetwijfeld weer enige miljoenen meer hebben uitgegeven dan dat er binnen is gekomen. Dat houdt een keer op.... Wat mij betreft mag er zowel naar de Reddingsbrigades als naar de KNRM meer geld. En ik heb er geen bezwaar tegen als de overheid daar haar partij in meeblaast.

Als iemand die veel voor en met de overheid werkt, vind ik alleen dat ze best wat trotser mogen zijn op het feit dat ze geld krijgen van de overheid voor het uitvoeren van
Door die verschillen in definities gaan we hier toch niet uitkomen. Dit was het jaarverslag KNRM 2011, tot over een jaar voor dezelfde discussie ;)

Nee, dit was nog niet het jaarverslag van de KNRM. Dit waren alleen een paar velletjes papier met wat cijfertjes over het aantal alarmeringen van de diverse stations. Dat was voor bepaalde partijen aanleiding om de gebruikelijke "retoriek" in de discussie te verwerken. Het jaarverslag 2011 zal ongetwijfeld nog wel even op zich laten wachten. Daarin staat veel en veel meer. Onder andere ook de financiele verantwoording, de accountantsverklaring etc.
Ons wacht dan waarschijnlijk weer een (te) grote discussie....