Dat is ook bij deze afdeling het geval. Het afgelopen jaar heb ik daar niet consequent les kunnen geven, maar ga dat nu wel weer doen.
Het zijn juist de mensen die bijscholing het hardst nodig hebben, die niet op komen dagen op oefenavonden,opeens zwak,ziek of misselijk zijn of op die avond andere werkzaamheden hebben voor het RK. Ik had al vaker aan de bel getrokken dat dat niet kon, maar dat werd dan altijd met de mantel der liefde bedekt, omdat ze bang zijn dat deze vrijwilligers dan weglopen.
Je kan er op wachten dat als deze mensen een EHBO-post bemannen, dat er een keer iets gruwelijk misgaat, wat dan ook gebeurd is.....
Diploma's worden door mij alleen verlengd als een RK -er aan kan tonen dat hij/zij competent is, en dat weet je alleen door zo nu en dan te toetsen. Dat gebeurd op een leuke en ontspannen manier, waarbij je mensen dus duidelijk kunt maken waar hun zwakke punten liggen en dat ze daar op moeten bijscholen.
Als slachtoffer een EHBO-post bezoekt, mag je verwachten adequate eerte hulp verleend te krijgen!