Politie België

Auteur Topic: Politie België  (gelezen 282210 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #120 Gepost op: 20 december 2010, 11:13:12
Volgende voertuigen (voor de FedPol) zijn momenteel onderweg voor levering:

- Gepantserde Toyota Landcruiser 200 (aantal onbekend, wel minimum 15)



Zoals de KMar in Nederland ter beschikking heeft, zeker  ;) Mooie Autoooo's


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #121 Gepost op: 6 januari 2011, 14:40:50
Citaat
40 BMW's voor de federale politie
Door Johan Dillen

De federale wegpolitie heeft nieuwe anonieme voertuigen in dienst genomen: de BMW 325d en de BMW 123d et ingebouwde radar. Ouch.
De federale wegpolitie schuwt de pk’s niet. In totaal mag de Belgische autowegenpolitie 31 325i’s inzetten, en 9 123d’s. Snelle auto’s, die de oude Peugeots 406 V6 vervangen. De 325d is 204 pk krachtig en 248 km/u snel, de 123d is goed voor 204 pk en 238 km/u. Zonder korting kost de 325d 37.100 euro, de 123d 34.100 euro.

Zwaailichten
De 325d’s zijn geleverd in drie kleuren: donkergrijs, grijze metaalkleur en zwart. Je kan ze herkennen aan de blauwe led-zwaailichten in de niertjes, maar als je die ziet is het vast te laat. Ook aan de achterruit zijn zwaailichten geplaatst en het infobord ‘politie’. De politie gaat ermee op jacht op snelheidsduivels, controleert er de gordeldracht mee en kan er makkelijker verkeersovertredingen mee vaststellen.
De snelheidsmeter is via radarmeeting geijkt. In een interview met Le Soir Magazine legt een agent de gebruikelijke procedure bij de snelheidsovertreding uit. “Door de geijkte teller kunnen we de reële snelheid meteen zien. We volgen het voertuig over een tweetal kilometer, om op basis daarvan de snelheid over die strook vast te stellen. Vervolgens halen we de bestuurder aan de kant.” Binnenkort worden de wagens ook uitgerust om met een bancontactterminal, om ter plekke de boete te kunnen betalen. Overigens kunnen overtreders ook gefilmd worden.

Yamaha
De kerstman toonde zich overigens genereus voor de wegpolitie, want die mag zich voorts nog verblijden met nieuwe digitale radars, nieuwe Yamaha’s en nieuwe pakken voor de ‘zwaantjes’. U bent alvast gewaarschuwd.
http://ww2.autoscout24.be/nl-be/beri...-NL-3-CW1-2011



gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #122 Gepost op: 6 januari 2011, 17:01:51
Niet alleende nodige BMW 3 series, er zijn ook enkele 130D modellen besteld. Deze zullen dienst gaan doen als VROS auto's in België.
Exacte aantal weet ik niet, maar kan ik met alle plezier voor je navragen.
Noviteit bij deze voertuigen: Er is ook een zijwaartse blauwe led flitser geplaatst net na de B-stijl,aan de binnenzijde van de achterdeur, achter het glas, zodat de voertuigen naar de zijkant ook blauw licht afstralen.
De leds stammen van Arisco, de speciaal op maat gemaakte interieurkappen van Somati.


Groeten, Ruud


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #123 Gepost op: 6 januari 2011, 18:14:06
Niet alleende nodige BMW 3 series, er zijn ook enkele 130D modellen besteld. Deze zullen dienst gaan doen als VROS auto's in België.
Exacte aantal weet ik niet, maar kan ik met alle plezier voor je navragen.
Noviteit bij deze voertuigen: Er is ook een zijwaartse blauwe led flitser geplaatst net na de B-stijl,aan de binnenzijde van de achterdeur, achter het glas, zodat de voertuigen naar de zijkant ook blauw licht afstralen.
De leds stammen van Arisco, de speciaal op maat gemaakte interieurkappen van Somati.


Groeten, Ruud

Naar mijn weten is er geen 130d leverbaar... Bedoel je niet de 123d met 204 pk?
De 130i is wel mogelijk maar dat is een benzine 6 in lijn.

Het zijn in ieder geval erg mooie auto's met heerlijke motoren!  0098


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #124 Gepost op: 6 januari 2011, 21:03:52
Klopt, excuus, een 123D, de 130 is inderdaad een benzine.

BMW absoluut mooie auto, maar er zit geen Quattro onder...althans niet bij veel modellen...

Groeten, Ruud


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #125 Gepost op: 6 januari 2011, 23:09:18
Klopt, excuus, een 123D, de 130 is inderdaad een benzine.

BMW absoluut mooie auto, maar er zit geen Quattro onder...althans niet bij veel modellen...

Groeten, Ruud

Ja klopt, al is de 325Xd waarschijnlijk wel een mogelijkheid.
Achterwiel aandrijving is mooi maar met die gladheid van de laatste tijd minder fijn.
Wel een mooie deal voor BMW België al had ik vanuit de Politie gekozen voor een diverser wagenpark mbt de onopvallende video auto's.


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #126 Gepost op: 6 januari 2011, 23:43:16
Vind het wel spijtig dat men voor de opvallende voertuigen dan weer géén BMW's heeft aangekocht, maar vasthoudt aan de Volvo's en binnenkort de A4's.

In Engeland heeft BMW pas een megadeal afgesloten voor de uitrusting van alle 52 politiezones... en ze zien er su-per uit:



Ik hoop op de dag dat men ook in Belgie zal overstappen op de Battenburg-striping (zoals de UK, Ierland en Zweden al deden...). Er gaan vage geruchten dat men de zichtbaarheid van de voertuigen wil herbekijken...


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #127 Gepost op: 6 januari 2011, 23:45:42
Je pakt gelijk wel een hele speciale hoor. Is een interceptor van de Traffic Police.

Me like !!
Freude am Fahren


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #128 Gepost op: 7 januari 2011, 15:22:51
Ik hoop op de dag dat men ook in Belgie zal overstappen op de Battenburg-striping (zoals de UK, Ierland en Zweden al deden...). Er gaan vage geruchten dat men de zichtbaarheid van de voertuigen wil herbekijken...

Die geruchten gingen hier in Nederland ook, heeft zelfs in het KLPD blad gestaan .... Zouden enkele voertuigen voorzien worden van (extra) nieuwe striping en het materiaal zou bekeken gaan worden.
Heb er echter niet meer zoveel van vernomen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #129 Gepost op: 12 januari 2011, 18:33:13
Men is blijkbaar volop aan het 'testen' met nieuwe kleuren:

De oranje bumpers bij de Federale Politie zijn inmiddels bekend:


Dit zou nu de versie voor de lokale politie worden:


 :-\

Qua zichtbaarheid is het wel iets beter, aangezien de huidige voertuigen langs voor of achter amper herkenbaar zijn als politievoertuig:

Dode link(s) verwijderd door moderator

Toch hoop ik dat ze voor een volledig nieuwe striping zullen gaan: Battenburg!