Politie België

Auteur Topic: Politie België  (gelezen 288474 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #170 Gepost op: 17 mei 2011, 11:32:11
Waarom hebben Belgische politiewagens geen Amber in hun lichtbalken, dit was toch verplicht?
Volgens mij is NL 1 van de weinige landen die conform de nieuwe regeling werkt.


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #171 Gepost op: 17 mei 2011, 13:54:32
Heb je van die laatste ook bewegend beeld? Want ik vraag me nu af hoe die rode leds er uitzien
als de balk volledig gebruikt word.

Heb er helaas geen bewegend beeld van, maar naar het schijnt zijn rode leds bij daglicht veel beter zichtbaar dan blauwe.

Waarom hebben Belgische politiewagens geen Amber in hun lichtbalken, dit was toch verplicht?
Volgens mij is NL 1 van de weinige landen die conform de nieuwe regeling werkt.

Bedoel je gele leds die de richting aangeven (als voertuig stilstaat)? De meeste wagens hebben die wel hoor (zoals op de foto van de Audi uit Knokke)


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #172 Gepost op: 17 mei 2011, 17:56:43
Dank je  :)

Hier een Lokale BMW met zowel blauwe als rode leds... (ZP Jemeppe-sur-Sambre)  




Bron: rauwers.be

Heftige stoelen in die BMW! Benieuwd naar de bevindingen van de bestuurder & passagier na een dag
in deze (schitterende) auto!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #173 Gepost op: 17 mei 2011, 22:39:45
Nee, ik bedoel Amber signalering dat 360 graden rondom is, geen knipperlichten. Volgens mij is NL een van de weinigen in Europa.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #174 Gepost op: 18 mei 2011, 00:46:48
Nee, ik bedoel Amber signalering dat 360 graden rondom is, geen knipperlichten. Volgens mij is NL een van de weinigen in Europa.

Ja dat dacht ik laatst ook al.
Ik mis dat 360 graden amber vaker op politie voertuigen uit België en andere EU landen.
En het Europees aanbesteden van voertuigen doet men volgens mij ook alleen hier in NL.


Heftige stoelen in die BMW! Benieuwd naar de bevindingen van de bestuurder & passagier na een dag
in deze (schitterende) auto!

Pff... Zeker heftige stoelen! Meer iets voor circuit gebruik, wel erg mooi!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #175 Gepost op: 18 mei 2011, 07:36:00
Ik mis dat 360 graden amber vaker op politie voertuigen uit België en andere EU landen.

Dat hoef je niet te missen, andere landen hebben daar nog helemaal nul komma nul mee te maken. BiZa heeft zoals zij zelf aangeven een voortrekkende rol in Europa ... Met andere woorden, Nederland begint en denkt dat de rest volgt. Ik schat de kans dat bijvoorbeeld de Engelse of de Belgen, zeker als zij een keer naar het flut spul hier komen kijken, over gaan op dezelfde regels als hier er geen ''Europese'' signalering komt  O0 :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #176 Gepost op: 18 mei 2011, 12:45:01
Daarom lach ik ook zo vaak om Nederland, Nederland heeft zoveel regeltjes, wetten en richtlijnen, maar hoe de praktijk is....daar hebben ze geen flauw benul van.
Er moet gewoon iemand eens ballen tonen en niet altijd maar ja en amen zeggen.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #177 Gepost op: 18 mei 2011, 21:52:55
Dat hoef je niet te missen, andere landen hebben daar nog helemaal nul komma nul mee te maken. BiZa heeft zoals zij zelf aangeven een voortrekkende rol in Europa ... Met andere woorden, Nederland begint en denkt dat de rest volgt. Ik schat de kans dat bijvoorbeeld de Engelse of de Belgen, zeker als zij een keer naar het flut spul hier komen kijken, over gaan op dezelfde regels als hier er geen ''Europese'' signalering komt  O0 :)

Duidelijk. Niet dat ik het erg vind dat men geen amber heeft, de signalering in Belgie en vooral Engeland is naar mijn mening vaak beter dan wat wij hier hebben.
Ik kan niet anders zeggen dat ik het een tenenkrommend standpunt vind van BiZa...  :|



Daarom lach ik ook zo vaak om Nederland, Nederland heeft zoveel regeltjes, wetten en richtlijnen, maar hoe de praktijk is....daar hebben ze geen flauw benul van.
Er moet gewoon iemand eens ballen tonen en niet altijd maar ja en amen zeggen.


 8) Ik lach mee...


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #178 Gepost op: 19 mei 2011, 10:06:11
Daarom lach ik ook zo vaak om Nederland, Nederland heeft zoveel regeltjes, wetten en richtlijnen, maar hoe de praktijk is....daar hebben ze geen flauw benul van.
Er moet gewoon iemand eens ballen tonen en niet altijd maar ja en amen zeggen.

Daarom noem ik Nederland ook altijd het 'net-niet' land.

Overigens denk ik dat menig RAV en Politie/Brandweerkorps al wel (kleine) ballen heeft gezien de hoeveelheid commentaar bij filmpjes en foto's over verlichting die niet aan de norm voldoet. Laat dat maar zo blijven. De mensen die op de weg zitten weten wél wat ze aan toeters en bellen nodig hebben om hun taak veilig uit te oefenen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Gast

  • Gast
Reactie #179 Gepost op: 19 mei 2011, 10:53:18

Het gebruik van het STOP bordje toont direct de mogelijkheid om meer blauw in de balk te kunnen stoppen. Waarom er nog altijd een STOP bord in de balk geïntegreerd moet worden is mij een raadsel.
Daarmee zijn we begonnen met de Aerodynic 24SH-SP-17 in de jaren 80, ja zo'n 30 jaar geleden heren en dames in de signalisatie-industrie, en nu nog steeds moet er een stopteken middels een verlicht transparant in een balk gegeven worden  :-X  :-X Haal dat toch uit die balk! Plaats dat tegen het voorraam zoals de Belgen, of nog beter, laten we in Nederland eens "out of the box" denken en het net zo doen als in de USA...

Politie met zwaailicht en sirene achter je, je gaat naar de kant, stopt hij achter jou is hij voor jou, rijdt hij door, dan is hij niet voor jou en rij je ook door. Het is toch niet zo moeilijk?   :o