Politie België

Auteur Topic: Politie België  (gelezen 282957 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #450 Gepost op: 13 juli 2013, 01:25:06
Nieuw speelgoed voor de PZ Gavers: een anonieme Seat met 4 ANPR-camera's op de motorkap.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #451 Gepost op: 13 juli 2013, 11:01:12
Nou ja anoniem.  ;D De anpr in de noodhulpvoertuigen hier in Nederland zit nog onopvallende weg gewerkt dan bij deze seat.  :P


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #452 Gepost op: 13 juli 2013, 12:57:34
Die constructie snap ik niks van;

-Het zit in je zichtveld
-Kans op steenslag als je ermee gaat rijden
-Hitte van de motor doet de techniek geen goed
-Een grote partij kabels die een knikpunt hebben (motorkap) en door schutbord moeten.

Is er een specifieke reden dat de motorkap zo verbouwd is?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #453 Gepost op: 13 juli 2013, 21:55:32
Geweldig stukje tekst ook ;

''De crisis lijkt sommige lokale zones niet te deren’, zegt Gert Cockx van de politievakbond NSPV. Iedere zone is vrij zelf te kiezen welk voertuig ze aankoopt. Vaak is hun budget afhankelijk van het geld dat ze jaarlijks uit het boetefonds halen.''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #454 Gepost op: 14 juli 2013, 00:02:00
Citaat van: Jerommeke link=msg=1183154 date=1373745332
"Iedere zone is vrij zelf te kiezen welk voertuig ze aankoopt. Vaak is hun budget afhankelijk van het geld dat ze jaarlijks uit het boetefonds halen.''

Gelijk invoeren. 8)


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #455 Gepost op: 14 juli 2013, 01:09:46
Elke lokale politiezone bepaalt zelf welke voertuigen ze aankoopt. Die aankopen - met de inkomsten uit uitgeschreven boetes - heeft er echter toe geleid dat er ook aan serieuze "overshooting" werd/wordt gedaan:

- duur materiaal dat niet altijd nodig is, werd toch aangekocht (bv. zware terreinwagens met een winch-systeem op de voorbumper als politiewagen waarmee de officieren rondrijden). Meerwaarde voor politiewerk?
- politionele motorfietsen in kleine politiezones waar er helemaal geen motoragenten in dienst waren. Louter als PR-stunt om te laten zien dat men begaan is met 'verkeer' (hot topic). Men heeft naderhand dan maar één motoragent voor 3 motorfietsen in dienst genomen, kwestie dat die tweewielers toch eens werden gebruikt. Die man rijdt nu een ganse dag op veldwegen rond en houdt uit arren moede om 16u toezicht aan de lokale schoolpoort. Goede investering van menselijk potentieel?
- uitgebouwde mobilhomes voor controleacties en andere groteske wagens die bij de levering niet in de politiegarage bleken te passen.
- 2 dure VROS-motoren die na levering eenmaal werden gebruikt tot bleek dat niemand oom agent herkende in zijn burgeroutfit en slecht uitgeruste motorfiets. Nu rijdt er een politieman in opzichtig uniform mee rond, van de ene parkeerovertreding naar de andere. Meerwaarde van de aankoop?

De beste grap was nog die van een kleine, landelijke politiezone die naast een drukke autosnelweg lag waarop de federale politie haast dagelijks stond te flitsen. Aangezien de inkomsten van die overtredingen werden opgeteld bij het boetefonds van de gemeente waarop dat stuk autosnelweg lag, kregen ze daar het geld niet meer uitgegeven. Nadat ze dan maar allerhande PR-gadgets hadden gekocht en het saldo nóg niet op was, is men van hogerhand beginnen sleutelen aan het systeem.


hdmuo112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #456 Gepost op: 14 juli 2013, 13:29:25
Hier in Oostende valt het goed mee wat het beleid betreft van de lokale politie.
Hier hebben ze nieuwe vw combi's , ook nog een vw jetta.
dit zijn voertuigen die prijs-kwaliteit te verantwoorden zijn.

Want dure bmw's of mercedessen hebben weinig nut bij lokale politiezones.
wel vind ik ook de skoda octavia rs ideaal geschikt voor politie:ruim,potente motor en niet te duur in prijs.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #457 Gepost op: 14 juli 2013, 13:57:27
en zo is er ook een zone waar men met een Audi Q7 rond rijdt, terwijl de zone er naast in een Golf rond rijdt.

Misschien toch eens gaan denken aan een landelijke/nationale politie, werkt prima kijk maar in NL.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #458 Gepost op: 14 juli 2013, 14:19:28
Citaat van: hdmuo112 link=msg=1183266 date=1373801365
Want dure bmw's of mercedessen hebben weinig nut bij lokale politiezones.

Toch ook oppassen, het is niet omdat het een duur merk is dat dit daarom wil zeggen dat er ook veel werd betaald bij de aankoop. Zowel BMW als Mercedes zijn bij openbare aanbestedingen al prima prijs/kwaliteitsaankopen gebleken.

Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1183274 date=1373803047
Misschien toch eens gaan denken aan een landelijke/nationale politie, werkt prima kijk maar in NL.

Dat bestaat in België ook, onder de vorm van de Federale Politie. Met de lokale politiezones kan er perfect een lokaal beleid worden gevoerd maar ik denk dat de zones misschien beter groter worden (schaalvoordelen). Helaas ziet de lokale politiek dat natuurlijk vaak niet zitten. Ook een betere verdeling van de geldstromen tussen lokaal en federaal is misschien aan de orde.


hdmuo112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #459 Gepost op: 14 juli 2013, 16:58:39
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1183277 date=1373804368
Toch ook oppassen, het is niet omdat het een duur merk is dat dit daarom wil zeggen dat er ook veel werd betaald bij de aankoop. Zowel BMW als Mercedes zijn bij openbare aanbestedingen al prima prijs/kwaliteitsaankopen gebleken.

Dat bestaat in België ook, onder de vorm van de Federale Politie. Met de lokale politiezones kan er perfect een lokaal beleid worden gevoerd maar ik denk dat de zones misschien beter groter worden (schaalvoordelen). Helaas ziet de lokale politiek dat natuurlijk vaak niet zitten. Ook een betere verdeling van de geldstromen tussen lokaal en federaal is misschien aan de orde.

Wel waar van zo'n openbare aanbesteding.
Maar een bmw is bijvoorbeeld goed voor de wegpolitie hun anonieme bmw 325d en 125d.
maar deze zijn dan ook aangekocht op grote schaal en zo is de prijs dan toch lager.

Bijvoorbeeld de audi a4 van wegpolitie zijn zeer mooi en ook ideaal voor hoge snelheid.
Deze audi a4 hebben een 3.0 TDI met quattro die ideaal geschikt is voor hoge snelheid.
en zo'n aankoop lijkt me dan wel nuttig voor de federale wegpolitie,

bijvoorbeeld in Brussel zoals je wel weet.
heeft de politie nu volkswagen GTI's en skoda rs : deze modellen zijn ook nog te verantwoorden.
basisprijs rond de 35.000 euro

Maar dat ze bijvoorbeeld 1 duurdere wagen hebben met potente motor en bijvoorbeeld van mercedes,audi of bmw.
geen probleem,maar dat ze bijvoorbeeld meerdere modellen hebben van het zwaardere type ,heb ik mijn twijfels bij.

Het is niet aan mij om te oordelen over de politie korpsen.
wel kan ik zeggen dat ik persoonlijk vind dat men in België en nederland nog redelijk verstandig omgaat met geld wat de aankopen betreft.
en ik vind het natuurlijk leuk dat de politie goed materieel krijgt voor hun werk ;)

Mvg