Toch ook oppassen, het is niet omdat het een duur merk is dat dit daarom wil zeggen dat er ook veel werd betaald bij de aankoop. Zowel BMW als Mercedes zijn bij openbare aanbestedingen al prima prijs/kwaliteitsaankopen gebleken.
Dat bestaat in België ook, onder de vorm van de Federale Politie. Met de lokale politiezones kan er perfect een lokaal beleid worden gevoerd maar ik denk dat de zones misschien beter groter worden (schaalvoordelen). Helaas ziet de lokale politiek dat natuurlijk vaak niet zitten. Ook een betere verdeling van de geldstromen tussen lokaal en federaal is misschien aan de orde.
Wel waar van zo'n openbare aanbesteding.
Maar een bmw is bijvoorbeeld goed voor de wegpolitie hun anonieme bmw 325d en 125d.
maar deze zijn dan ook aangekocht op grote schaal en zo is de prijs dan toch lager.
Bijvoorbeeld de audi a4 van wegpolitie zijn zeer mooi en ook ideaal voor hoge snelheid.
Deze audi a4 hebben een 3.0 TDI met quattro die ideaal geschikt is voor hoge snelheid.
en zo'n aankoop lijkt me dan wel nuttig voor de federale wegpolitie,
bijvoorbeeld in Brussel zoals je wel weet.
heeft de politie nu volkswagen GTI's en skoda rs : deze modellen zijn ook nog te verantwoorden.
basisprijs rond de 35.000 euro
Maar dat ze bijvoorbeeld 1 duurdere wagen hebben met potente motor en bijvoorbeeld van mercedes,audi of bmw.
geen probleem,maar dat ze bijvoorbeeld meerdere modellen hebben van het zwaardere type ,heb ik mijn twijfels bij.
Het is niet aan mij om te oordelen over de politie korpsen.
wel kan ik zeggen dat ik persoonlijk vind dat men in België en nederland nog redelijk verstandig omgaat met geld wat de aankopen betreft.
en ik vind het natuurlijk leuk dat de politie goed materieel krijgt voor hun werk
Mvg