Politie België

Auteur Topic: Politie België  (gelezen 282956 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #470 Gepost op: 23 december 2013, 16:06:52
Zo zwaar is dat bord niet hoor.
Ze kunnen het misschien wel wat beter aankleden dat het wat aerodinamischer wordt.

Maar kan zeggen uit ervaring dat het bord niet meer geluid geeft dan wanneer er alleen een lichtbalk op staat. We reden vroeger eerst rond met auto's zonder bord maar met lichtbalk en nu hebben ze er een bord bij op gezet en dat maakt volgens mij geen verschil in geluid.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #471 Gepost op: 4 januari 2014, 17:37:25
Heb een Arisco hier staan. Personenwagen paar keer geprobeerd, maar is toch flink gewicht.
Denk wanneer men het frame van aluminium zou maken, dat qua gewicht enorm zou schelen.

Groeten, Ruud


mario m

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #472 Gepost op: 5 januari 2014, 12:57:21
Zo'n bord weegt 60kg.

Mvg,


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #473 Gepost op: 5 januari 2014, 13:02:56
Citaat van: mario m link=msg=1234233 date=1388923041
Zo'n bord weegt 60kg.

Mvg,

Dat kan een volvo makkelijk hebben want ik geloof dat de dakbelasting op 110kg ligt ( verspreid over 1.5m steun ), ooit gevraagd voor een skibox op een S70.

Wat mij wel opvalt is die pijl op de vluchtstrook, bij mijn weten hoort dit een rood kruis te zijn in België. Toen ik mijn papieren voor België haalde werd mij als verklaring gegeven: Je mag er toch al niet rijden, dus wat heeft het voor een zin om de mensen van rijstrook te willen laten veranderen vanaf een strook waar men niet mag rijden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #474 Gepost op: 5 januari 2014, 13:18:01
Dat kan een volvo makkelijk hebben want ik geloof dat de dakbelasting op 110kg ligt ( verspreid over 1.5m steun ), ooit gevraagd voor een skibox op een S70.

Dat klopt vermoedelijk ook voor de V70 wel, maar met een 60kg skibox rijden is niet erg fijn vwb wegligging, kan ik uit ervaring melden. Maar naar wat ik begrepen heb is de vering aangepast, vermoedelijk harder gemaakt dus, en zal het overhellen misschien meevallen?

Wat mij wel opvalt is die pijl op de vluchtstrook, bij mijn weten hoort dit een rood kruis te zijn in België. Toen ik mijn papieren voor België haalde werd mij als verklaring gegeven: Je mag er toch al niet rijden, dus wat heeft het voor een zin om de mensen van rijstrook te willen laten veranderen vanaf een strook waar men niet mag rijden.

Klinkt logisch, een kruis (niet rood maar geel) wordt iig in D ook gebruikt bij obstakels op de vluchtstrook...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #475 Gepost op: 5 januari 2014, 14:15:44
De lampen in deze borden (R&D Sicurezza) zijn inmiddels leverbaar in dual colour uitvoering.
Dus amber/ rood of wit/rood, oranje/blauw etc.

Daarmee is dus ook een rood kruis te realiseren nu.

De auto wordt met een dergelijk bord inderdaad redelijk topzwaar, waardoor je het met name in bochten merkt.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #476 Gepost op: 5 januari 2014, 14:38:06
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1234243 date=1388924281
Klinkt logisch, een kruis (niet rood maar geel) wordt iig in D ook gebruikt bij obstakels op de vluchtstrook...
Belgie erkent geen geel kruis, deze moet rood zijn  O0
Vanaf 2015 is dat ook de richtlijn in Duitsland  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #477 Gepost op: 5 januari 2014, 15:16:34
Vanaf 2015 is dat ook de richtlijn in Duitsland  O0
Aha, kijk, weer wat geleerd, mijn dank is groot. Hebben ze wel wat te doen dit jaar - ik ga er vanuit dat dit ook voor pijlborden geldt, waarvan de lange poten van resp. rechter- en linkerpijl (geel uitgevoerd) makkelijk als kruis te schakelen zijn, maar dit zal in de toekomst niet meer opgaan.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #478 Gepost op: 27 januari 2014, 11:52:16
Iemand een idee waarom de Belgische MD politieheli's verschillend van kleur zijn? Zo is de G-10 wit en de G-16 zwart.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #479 Gepost op: 27 januari 2014, 12:08:16
Citaat van: NikonDirk link=msg=1240121 date=1390819936
Iemand een idee waarom de Belgische MD politieheli's verschillend van kleur zijn? Zo is de G-10 wit en de G-16 zwart.

Het wit was op?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens