Politie België

Auteur Topic: Politie België  (gelezen 282994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #290 Gepost op: 29 november 2011, 12:49:57
Die camera hadden ze wel ergens anders weg kunnen werken, die witte lamp maakt hem ook wel een stuk minder futuristisch.

Waar gaat het bij operationele voertuigen om? Gaat het in de eerste plaats om de looks of om de werkbaarheid? :-X
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #291 Gepost op: 29 november 2011, 14:37:13
Waar gaat het bij operationele voertuigen om? Gaat het in de eerste plaats om de looks of om de werkbaarheid? :-X

Uiteraard de werkbaarheid maar het oog wilt ook wat?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #292 Gepost op: 29 november 2011, 21:14:57
Waar gaat het bij operationele voertuigen om? Gaat het in de eerste plaats om de looks of om de werkbaarheid? :-X

Natuurlijk gaat het om de werkbaarheid, maar dit ziet er echt niet uit. Daarnaast is het vandalismegevoelig / niet hufterproof en zul je ook flink wat last krijgen van turbulentie tijdens het rijden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #293 Gepost op: 1 december 2011, 19:23:21
Die camera hadden ze wel ergens anders weg kunnen werken, die witte lamp maakt hem ook wel een stuk minder futuristisch.

Half hulpverlenend Belgie rijdt met zo een visibeam op de balk. De witte verstraler die op Nederlandse voertuigen vaak wordt geplaatst vind ik niet mooier...


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #294 Gepost op: 3 december 2011, 08:33:57
Iemand trouwens een idee over het praktische probleem: hoe maken we de lens van de (ANPR) camera schoon? Even op de auto klimmen?

En nee het ziet er niet uit  :o en ik kan me ook haast niet voorstellen dat het beeld nog fatsoenlijk is tijdens het rijden, dat moet trillen als een gek door alle turbulentie.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #295 Gepost op: 3 december 2011, 11:01:21
Je kan ook 2 zoeklichten bij de buitenspiegels plaatsen, zoals je ook ziet bij Amerikaanse voertuigen.
Verder vind ik zo'n camera niet echt mooi.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #296 Gepost op: 3 december 2011, 11:04:58
Iemand trouwens een idee over het praktische probleem: hoe maken we de lens van de (ANPR) camera schoon? Even op de auto klimmen?

En nee het ziet er niet uit  :o en ik kan me ook haast niet voorstellen dat het beeld nog fatsoenlijk is tijdens het rijden, dat moet trillen als een gek door alle turbulentie.

Misschien dat ze er een gyroscoop in hebben geplaatst? Hoewel ik dat zelf betwijfel.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Michmans

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #297 Gepost op: 10 december 2011, 02:07:56
Als lid van de PZ Brasschaat wil ik graag een woordje uitleg geven over ons "afschuwelijk" ANPR voertuig  :)

De camera zou idd op een andere manier kunnen bevestigd worden, maar wij hebben gekozen voor het Pan-Tilt systeem. Hierbij hebben wij de keuze onze camera in verschillende posities te plaatsen. Bij een vaste camera is dit onmogelijk.Bij regen, hagel of trillingen ondervinden wij geen enkele hinder bij het lezen van nummerplaten.

Als u zegt dat de camera wind zal pakken klopt dit, maar dat hebben wij met onze Volvo s60 met een gewone vista lichtbalk ook. Het zoeklicht op de lichtbalk hebben wij al enkele jaren, nooit hoeven we een huisnummer te zoeken met de zaklamp.

Over het voertuig zelf hebben wij geen klagen. Het is nu een 2tal weken in gebruik.

Maar dat er een mooier uitzicht bestaat ga ik niet ontkennen  :)


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #298 Gepost op: 18 december 2011, 14:52:00


WPR
Oost-Vlaanderen
Volvo V70

WPR
Oost-Vlaanderen
Volvo S60

WPR
Oost-Vlaanderen
Peaugot
807


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #299 Gepost op: 19 december 2011, 11:49:51
Discussie over welke signalering afgesplitst naar het topic Signalering op (KLPD-) & Verkeers- politievoertuigen.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=53287.0