Motorrijder komt om na botsing met politiewagen - Herten 29-03-2011

Auteur Topic: Motorrijder komt om na botsing met politiewagen - Herten 29-03-2011  (gelezen 2710 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Motorrijder komt om na botsing met politiewagen

De motorrijder die dinsdagochtend zwaargewond raakte bij een aanrijding met een politieauto in Herten, is aan zijn verwondingen overleden. Hij ging er vandoor toen agenten hem in Linne wilden controleren. Op de Oude Roermondseweg in Herten botste de motor frontaal op de politiewagen. Volgens een getuige reed de man zonder licht. Ook zou hij een bivakmuts hebben gedragen in plaats van een helm.

De motorrijder is in kritieke toestand naar het academisch ziekenhuis in Maastricht gebracht, en om half negen overleden. De politie Limburg-Zuid onderzoekt de zaak. De agenten in de auto bleven ongedeerd.





Bron: http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_5180629/_rp_links4_hasclickpage/1_1013


Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2011, 10:58:46
Motorrijder komt om na botsing met politiewagen

De motorrijder die dinsdagochtend zwaargewond raakte bij een aanrijding met een politieauto in Herten, is aan zijn verwondingen overleden. Hij ging er vandoor toen agenten hem in Linne wilden controleren. Op de Oude Roermondseweg in Herten botste de motor frontaal op de politiewagen. Volgens een getuige reed de man zonder licht. Ook zou hij een bivakmuts hebben gedragen in plaats van een helm.

De motorrijder is in kritieke toestand naar het academisch ziekenhuis in Maastricht gebracht, en om half negen overleden. De politie Limburg-Zuid onderzoekt de zaak. De agenten in de auto bleven ongedeerd.





Bron: http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_5180629/_rp_links4_hasclickpage/1_1013

Dat ie zonder licht reed is ook niet zo gek op een crossmotor. Daar zit ook geen verlichting op aangezien deze niet voor op de openbare weg bedoeld is.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2011, 13:04:51
Motorrijder dood na botsing met politiewagen
Uitgegeven: 29 maart 2011 11:06
Laatst gewijzigd: 29 maart 2011 11:45


HERTEN - Een 33-jarige motorrijder zonder vaste woon- of verblijfplaats is dinsdagochtend in het academisch ziekenhuis van Maastricht overleden aan de verwondingen die hij eerder dinsdag had opgelopen door een botsing met een politieauto. Dat maakten de politie en het Openbaar Ministerie (OM) in Roermond bekend.

Het ongeval met de crossmotor deed zich rond 4.00 uur voor op de kruising van de Oude Roermondseweg met de Jo Calsstraat in het Roermondse kerkdorp Herten.

De politie zocht de motor na een melding. Het voertuig doemde volgens een woordvoerder van het OM op de kruising uit het niets op voor de patrouillewagen. De motor voerde geen licht en de bestuurder droeg geen helm, maar een bivakmuts.

Pedalen

De politiewagen botste frontaal op de flank van de motor, die met de pedalen onder de auto terechtkwam. Dat werd de motorrijder fataal, aldus de woordvoerder van het OM.

Omdat agenten van de politie Limburg Noord bij het ongeval betrokken waren, onderzoekt de politie Limburg Zuid de zaak. Dat gebeurt in verband met de gewenste objectiviteit, aldus het OM. De politie onderzoekt daarbij ook of de man de crossmotor vlak voor de aanrijding gestolen had in Linne, een dorp niet ver van Herten.







Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2479229/motorrijder-dood-botsing-met-politiewagen.html
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2011, 13:13:22
Hm, kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen, maar ben op zoek gegaan naar P2000 meldingen welke bij dit incident horen. Enige wat ik kan vinden welke volgens mij erbij hoort is:

p2kflex
04:13:33 29-03-11-ALPHA-aub bellen met 771005
1033110Politie Veiligheidsregio Zuid-Limburg (VOD Algemeen)


Verder geen ambulance of brandweer gealarmeerd, zowel in Limburg-Noord als Limburg-Zuid niet, en ook geen persalarm door de politie uitgestuurd, terwijl Limburg-Zuid hier behoorlijk vaak gebruik van maakt.

Zouden ambulances etc. direct via C2000 zijn gealarmeerd, of zijn deze helemaal niet ingezet?
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2011, 14:07:46
Helaas voor de motorrijder, maar hij gaat zelf vluchten!


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2011, 14:10:45
Helaas voor de motorrijder, maar hij gaat zelf vluchten!

Die discussie hebben we hier eerder gehad. Maar ik neem aan dat we het ermee eens zijn dat niemand hier voor de doodstraf verdiend. Ook deze man heeft familie en vrienden die  verdriet hebben om zijn dood.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2011, 14:17:36
Die discussie hebben we hier eerder gehad. Maar ik neem aan dat we het ermee eens zijn dat niemand hier voor de doodstraf verdiend. Ook deze man heeft familie en vrienden die  verdriet hebben om zijn dood.

Helemaal met je eens, maar de bestuurder heeft zelf diverse keuzes gemaakt die vervolgens tot zijn overlijden hebben geleid:
Op een motor zonder licht gestapt,
Geen helm op,
Vluchten voor de politie.
Over de snelheid zal ik het maar niet hebben...

Voor zijn nabestaanden is het natuurlijk vreselijk, maar hij heeft het wel over zichzelf afgeroepen naar mijn idee.
Voor de betrokken agenten is het helemaal een drama, er niets aan kunnen doen en toch bij een dergelijk zwaar ongeval betrokken raken.

Sterkte gewenst aan ALLE betrokkenen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2011, 14:41:53
Die discussie hebben we hier eerder gehad. Maar ik neem aan dat we het ermee eens zijn dat niemand hier voor de doodstraf verdiend. Ook deze man heeft familie en vrienden die  verdriet hebben om zijn dood.

Zou het niet zo zijn dat veel mensen nu eenmaal meer gevoelens van medeleven kennen met een slachtoffer dat iets overkomt waar hij/zij part noch deel aan heeft, maar wat minder voor slachtoffers die e.e.a. zelf hebben 'opgezocht'? Ik kan doorgaans ook geen traan laten om lieden die bijv. op de vlucht voor de politie - al dan niet na een misdrijf - tegen een boom knallen. Daarmee zeg ik niet dat zij dit zouden verdienen. Ik zit er dan alleen wat minder mee.

Maar neem nou zo'n jongetje van 11 die in een berg zand gaat spelen en daar onder bedolven raakt en overlijdt, net als van de week. Kijk, dat vind ik voor die persoon pas triest. Voor de nabestaanden is het uiteraard in beide gevallen een groot verdriet.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2011, 14:46:52
Ja Arie zo vat je het inderdaad goed samen. Maar heb soms gewoon wat moeite met eigen schuld dikke bult. Degene die is overleden heeft er het minste last van. De vraag is of de mensen die verdriet hebben er wat aan konden doen dat deze meneer rare fratsen uithaalde. Maar mbt dingen die je raken zijn er inderdaad grote verschillen.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2011, 17:06:09
Hm, kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen, maar ben op zoek gegaan naar P2000 meldingen welke bij dit incident horen. Enige wat ik kan vinden welke volgens mij erbij hoort is:

p2kflex
04:13:33 29-03-11-ALPHA-aub bellen met 771005
1033110Politie Veiligheidsregio Zuid-Limburg (VOD Algemeen)


Verder geen ambulance of brandweer gealarmeerd, zowel in Limburg-Noord als Limburg-Zuid niet, en ook geen persalarm door de politie uitgestuurd, terwijl Limburg-Zuid hier behoorlijk vaak gebruik van maakt.

Zouden ambulances etc. direct via C2000 zijn gealarmeerd, of zijn deze helemaal niet ingezet?

Lijkt me stug als er geen ambulance ingezet is want hij is in het ziekenhuis in Maasstricht overleden. Denk niet dat hij er zonder gele auto gekomen is.  ;)
Brandweer Papendrecht