Beste Flavius, <cynisme aan>Stoer dat jij binnendoor bent gegaan. <cynisme uit>
Nu is het goed gegaan, maar wat nou als jij auto pech krijgt en je dan ineens in de weg staat van bijv. Hulpdiensten of een aangekondigde protestmars? In het geval van de hulpdienst krijg je alleen een boete, in het geval van die protestmars kan je je auto wel eens niet meer herkennen
. En in dat laatste geval durf ik te beweren dat er wordt geroepen "ja, maar ik kon gewoon doorrijden en heb geen VKR gezien!
". Omrijden is zo moeilijk, want jij moet daar zijn..... ook al kun je er potentieel gevaar opleveren niet alleen voor de VKR maar ook voor een ander.... wacht even is dat niet art. 5?
Net als die fietser die de VKR negeerde afgelopen vrijdag bij de achteruitgang van artis waar mijn vrachtauto stond. De VKR geeft een fietser aan dat hij er niet door mocht en dat hij om moest rijden. Dat deed hij niet en hij reed om de VKR heen, dit zag toevallig een agent op de fiets die aan de andere kant van de kruising stond. Die is er achteraan gefietst en gaf eigenlijk maar 1 uitleg
"Jij moet omrijden omdat zij dat zeggen". Alleen toen de VKR hem terugriep deed ie of zijn neus bloede, toen de agent het deed stopte hij. Nog geen twee minuten later een Taxi die via de zijstraat wel de afzetting kon verlaten maar niet de straat verder in mocht rijden, de VKR werd genegeerd en de handhaver werd opgevolgd.
Opvolgen van verkeerstekens gebeurt alleen als er een politie/BOA in de buurt is reden: pakkans. Politie en Handhavers hebben een andere taak dus kun je ook niet zo maar bij elke afzetting neer zetten, dan blijft over de mogelijkheid tot VKR-BOA die alleen voor de afzetting waar hij/zij staat bevoegd is mits er een VKR is die het werk kan overnemen.