Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?

Auteur Topic: Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?  (gelezen 69581 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #70 Gepost op: 3 juni 2013, 18:13:23
Citaat van: HIT link=msg=1168654 date=1370070215
Dat de meeste BOA functie's pas BOA zijn geworden nadat bleek dat er niet werd geluisterd naar de aanwijzingen die men gaf. En om juist dat effect te krijgen/vergroten heeft later dan dat men de functie heeft ontworpen een BOA eraantoegevoegd. O0

Klopt, dit bedrijf heeft BOA's in dienst. Echter staat de wet eigenlijk nog niet toe dat dit gebeurt in VKR kleding bij mijn weten. En zoals je al zag toen de VKR de vrachtauto ging scannen werd er door het langsrijdende verkeer al gereageerd door langzamer te rijden. Men verwacht dus ook niet dat een VKR zich bezighoudt met "foutparkeerders". :-\

Overigens.... waarom een koppel over je kleding heen die de reflectielijnen doorsnijd? Dat is volgens mij al helemaal niet de bedoeling, ben je VKR of ben je bouwvakker? ???

Maakt het weer allemaal zo lekker duidelijk... die heeft die functie en mag dit en die mag dat.   Ik geef het niet meer lang is het weer net zoals vroeger. Rijks en gemeentepolitie  998765
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #71 Gepost op: 3 juni 2013, 19:03:34
Citaat van: Jos v L link=msg=1169270 date=1370276003
Maakt het weer allemaal zo lekker duidelijk... die heeft die functie en mag dit en die mag dat.   Ik geef het niet meer lang is het weer net zoals vroeger. Rijks en gemeentepolitie  998765

Yep dat ben ik helemaal met je eens. Lagere overheden zien dat landelijk niet werkt.... alleen ja landelijk zal het nooit toegeven.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #72 Gepost op: 4 juni 2013, 00:41:24
Citaat van: VKRC link=msg=1168679 date=1370078788
Dit zijn geen Boa's, en ook niet als zodanig herkenbaar.
Of ze zijn aangesteld als toezichthouder "Stilstaand verkeer" of dat gebied is Fiscaal gebied geworden.
Zij schrijven geen fiscaal maar bekeuren echt zoals je hoort in het filmpje..Jammer dat ze niet als BOA herkenbaar zijn.
Wel genoeg reden om de boete aan te vechten lijkt mij zo mocht je er ooit eentje krijgen  :P
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #73 Gepost op: 4 juni 2013, 01:02:20
Citaat van: SpaX link=msg=1169403 date=1370299284
Zij schrijven geen fiscaal maar bekeuren echt zoals je hoort in het filmpje..Jammer dat ze niet als BOA herkenbaar zijn.
Wel genoeg reden om de boete aan te vechten lijkt mij zo mocht je er ooit eentje krijgen  :P

Alles wat je op dergelijke filmpjes hoort zou ik vooral niet zo aannemen, tot het tegendeel bewezen is... O0


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #74 Gepost op: 4 juni 2013, 01:22:00
Als je als verkeersregelaar aan het werkt moet.. hoe kun je dan een proces-verbaal uitschijven? Je bent toch verkeer aan het regelen/begeleiden? Je kunt toch geen twee dingen tegelijkertijd doen?


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #75 Gepost op: 4 juni 2013, 09:47:02
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1169415 date=1370301720
Als je als verkeersregelaar aan het werkt moet.. hoe kun je dan een proces-verbaal uitschijven? Je bent toch verkeer aan het regelen/begeleiden? Je kunt toch geen twee dingen tegelijkertijd doen?
In het geval van het filmpje zou het te combineren zijn, maar bij echt regelende klussen absoluut niet.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #76 Gepost op: 4 juni 2013, 10:41:04
Ach, een kenteken en kenmerken opschrijven lukt altijd wel, verbaal werk je dan later uit  ;)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #77 Gepost op: 4 juni 2013, 12:08:49
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1169415 date=1370301720
Als je als verkeersregelaar aan het werkt moet.. hoe kun je dan een proces-verbaal uitschijven? Je bent toch verkeer aan het regelen/begeleiden? Je kunt toch geen twee dingen tegelijkertijd doen?

Er zijn zoveel BOA's of toezichthouders die daarnaast zijn aangesteld als verkeersregelaar. Bij de aanvraag van de aanstellingspas hebben ze daar een mooie term voor: "in het kader van het beroep verkeersregelende taken".
Senior GGP / Oost-Brabant


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #78 Gepost op: 4 juni 2013, 12:25:55
Citaat van: Nick link=msg=1169465 date=1370340529
Er zijn zoveel BOA's of toezichthouders die daarnaast zijn aangesteld als verkeersregelaar. Bij de aanvraag van de aanstellingspas hebben ze daar een mooie term voor: "in het kader van het beroep verkeersregelende taken".

Als BOA ben je aangewezen in een bepaald gebied (meestal gemeente), voor een bepaalde taak..


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #79 Gepost op: 4 juni 2013, 13:22:32
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1169470 date=1370341555
Als BOA ben je aangewezen in een bepaald gebied (meestal gemeente), voor een bepaalde taak..

Dus?

In mijn gemeente zijn de BOA's ook aangewezen als verkeersregelaar, omdat ze bij de uitvoering van hun werkzaamheden situaties tegen komen waarin het nodig is dat zij aanwijzingen kunnen geven. Bovendien is de gemeente wegbeheerder en dus verantwoordelijk voor veiligheidsmaatregelen op bepaalde wegen, daarvoor worden ook de BOA's en toezichthouders ingezet. In dat opzicht is het dus niet vreemd dat BOA's ook actief kunnen zijn als verkeersregelaar.
Senior GGP / Oost-Brabant