Ik heb ff gezocht om te kijken waar ik het volgende zou moeten plaatsen.
Maar omdat dit een voorbeeld is waarom VKR's wel zouden moeten kunnen bekeuren is dit er wel 1.
Maandag morgen 07:45 sta ik op de Houtribweg/Lelystad vanwege een spoedreperatie aan een kuntstwerk.
Om 08:30 komt een Connexionbus met "geen dienst" in het scherm en volgt de aanwijzing van keren via de paralelbaan gewoon op.
De bus van Ariva die erachter rijdt stopt bij de bushalte ( naar ik aannam om iemand in te laten stappen ) dit duurt wat langer en ik ga kijken waarom de bus blijft staan. Ik zie de chauffeur een krant lezen en zeg hem door te rijden omdat hij het verkeer op houd. "Nee" zegt hij "Ik heb een dienstregeling daar heb ik mij aan te houden
en zolang jij niet mag bekeuren ben jij helemaal niets." Omdat zijn actie leide tot een gevaarlijke situatie ben ik door 0800 doorverbonden naar de meldkamer en heb daar een en ander uit de doeken gedaan. Dit duurde meer dan vijf minuten, waardoor de hele actie al 10 minuten duurde. Weggebruikers gingen draaien op punten waar het eigenlijk niet kon en veroorzaakten hierdoor gevaarlijke situatie's.
Toen deze bus eindelijk weg was en het verkeer weer reed kwam er weer een bus van Ariva. Ook deze bleef langere tijd staan ( heb hiervan wel een foto omdat een wegwerker mij zijn telefoon bracht ) en zij weigerde ook vanwege de dienstregeling en
omdat ik haar toch niets kon maken om door te rijden. Ook zij bleef vier minuten staan met weer de nodige chaos.
Hieronder de bushalte:
https://www.google.nl/maps/@52.509881,5.434421,3a,75y,61.15h,87.21t/data=!3m4!1e1!3m2!1sQ5STlbQs310Ye5jqtpQ6Ew!2e0
Zoals je kunt zien is het niet aangegeven als een busbaan/plaats.
Het in het rood gekleurde is juist waarom ik zeg dat verkeersregelaars beter moeten worden geselecteerd zodat men ook sanctie's kunnen en mogen geven. Hoeveel respect ik heb voor de blauwe groep hier, jullie kunnen niet overal tegelijk zijn en zolang dat wij niets mogen zal er niets veranderen.